Det är rätt skrämmande att jag har vant mig vid att leva med ett felmeddelande hela tiden... Men ville visa en lite rolig feature med synchning av datum mellan addressboken/ical och Entourage.
1. Jag skapade en ny person i addressboken, Adamskij Apa (jaja, nåt måste man ju heta).
Adamskij fyller år den 25 november 1979.
2. Synkning sker med entourage. pang, det smäller:
3: Ok, då är det dags att kolla hur det ser ut i entourage. Men, vad konstigt, datumet ser ju ut att stämma om jag bara listar eller öppnar summary Adamskij i Entourage addressbok. Födelsedag den 25 november, vecka 47.
4: Ok, men nu kommer det roliga: Kolla vad som händer när jag öppnar upp den personliga fliken för Adamskij. Nu kommer datumet upp som visades i första bilden. Den 25 januari 2008, vecka 4.
5: Och ÄNNU roligare, när jag går tillbaka till summary-fliken, då konverteras datumet på något konstigt sätt till måndag den 11 februari 2008.
6: Och så är det om man pendlar mellan Personal och Summary fliken, så ändras datumen hela tiden Skoj?
Ja, vad säger ni? Det har inte något att göra med att jag även anger veckor inom hakparenteser i mitt datum, det har jag kollat. Problemet är alltså att datumet ändras/tolkas olika beroende på vilken flik jag ser i Entourage addressbok....
Datumformen i Personal-fältet är ju fel på riktigt!
Jag återkommer om jag löser det, men tips tas tacksamt emot.
//Sebastian