Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in samtal?

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-21 20:58

SIPprogram kan nog spela in, jag har för mej att Acrobits' Softphone gör det.
App Store - Acrobits Softphone - SIP phone for VoIP calls
Klarar numera även videosamtal, och har en Record-knapp (som jag inte har testat). Kräver ju förstås ett SIPabonnemang, men det finns ju gratis sådana.

Hej,
jag har precis utvecklat BackupCall som är en mycket lättanvänd iPhone app som man kan spela in telefonsamtal med. Backup Call - Start

Ursprungligen av molnfront:

Hej,
jag har precis utvecklat BackupCall som är en mycket lättanvänd iPhone app som man kan spela in telefonsamtal med. Backup Call - Start

Sidan säger ju inte så mycket om hur ni tekniskt har löst det. Det verkar vara köp i applikationen för att spela in? Mellanlagras det då hos er? Hur säkerställer t.ex. en journalist att dennes källa är skyddad?
Trycker jag på "Use with you Phone" händer ingenting (Safari 5.1.7, OS X 10.6.8). Varför är sidan på engelska när ni verkar rikta er mot svenska köpare (givet skärmavbildningarna)?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-29 22:39
Ursprungligen av suddgummi:

Sidan säger ju inte så mycket om hur ni tekniskt har löst det. Det verkar vara köp i applikationen för att spela in? Mellanlagras det då hos er? Hur säkerställer t.ex. en journalist att dennes källa är skyddad?
Trycker jag på "Use with you Phone" händer ingenting (Safari 5.1.7, OS X 10.6.8). Varför är sidan på engelska när ni verkar rikta er mot svenska köpare (givet skärmavbildningarna)?

Sidan är ju på svenska?

Ursprungligen av zappee:

Sidan är ju på svenska?

Inte för mig:

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 10:53
Ursprungligen av suddgummi:

Inte för mig:
[ATTACH="CONFIG"]35307[/ATTACH]

Spännande, antar att du kommer från ett utländskt ip?

Ursprungligen av zappee:

Spännande, antar att du kommer från ett utländskt ip?

Sitter med Telenor, så det tror jag inte
Kör iofs OSet på engelska.

Edit: Ja, det var nog det som gjorde det. Kollade på en annan Mac med OS X inställt på svenska och där är sidan på svenska också. Då var det lättare att förstå hur tjänsten fungerar.

Recording 10 minutes: $3.99...
Vilket jävla skämt!

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2012-12-16 00:32

Ok Då var det bara att glömma den appen. Appar ska vara gratis eller nästan gratis. En driftkostnad på 28 kronor för 10 minuter är ju bara ett hån. Det skulle bli väldigt många 28-kroningar.
Får hoppas på konkurrenter med en mentalitet som alla andra apputvecklare.

Gratis appar

Vi riktar oss till användare som vill ha en robust tjänst med hög kvalitet och som inte är borta om ett år. Med en affärsmodell som inte genererar vinst blir inget företag långvarigt. Det är möjligt att man kan göra tjänsten med inbygg reklam men de flesta är ganska trötta på reklam. Vår tjänst är global och det finns ingen vettig operatör som kopplar samtal gratis sköter inspelningen säkert, lagrar ljudfilerna under obegränsad tid samt erbjuder full redundans och backup.

Ursprungligen av smarkebo:

Ok Då var det bara att glömma den appen. Appar ska vara gratis eller nästan gratis. En driftkostnad på 28 kronor för 10 minuter är ju bara ett hån. Det skulle bli väldigt många 28-kroningar.
Får hoppas på konkurrenter med en mentalitet som alla andra apputvecklare.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-24 11:25
Ursprungligen av molnfront:

Vi riktar oss till användare som vill ha en robust tjänst med hög kvalitet och som inte är borta om ett år. Med en affärsmodell som inte genererar vinst blir inget företag långvarigt. Det är möjligt att man kan göra tjänsten med inbygg reklam men de flesta är ganska trötta på reklam. Vår tjänst är global och det finns ingen vettig operatör som kopplar samtal gratis sköter inspelningen säkert, lagrar ljudfilerna under obegränsad tid samt erbjuder full redundans och backup.

Det behöver inte vara gratis, men 2,80kr/min är fortfarande HUTLÖST.

Jag vet att ni är ute efter en app, men det går ju inte pga. att Apple inte vill att det ska gå. Men jag testade nyss med min iRig, och det gick utmärkt. Man behöver (förutom iRig och en iPhone) en mick, hörlurar, en sladd som splittar hörlurssignalen i två, och en mp3-spelare med inspelning. Helst ska man kunna reglera mickens nivå. En sån här uppsättning behöver inte alls bli otymplig och går på nolltid att koppla ihop om man vill göra en telefonintervju.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-24 12:38

Missa inte mitt tidigare inlägg #66.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-26 08:31

Efter en liten googling så verkar det finns ganska många, utgående samtal verkar lättast men finns även en del för inkommande

Och ja, det är ju ännu lättare med något sipprogram.

Ursprungligen av zappee:

Efter en liten googling så verkar det finns ganska många, utgående samtal verkar lättast men finns även en del för inkommande

Och ja, det är ju ännu lättare med något sipprogram.

De jag har sett är inte inspelning i själva telefonen, utan en telefontjänst som man oftast betalar för. Man ringer alltså via någon telefonserver där samtalet lagras. Det finns ingen app som spelar in samtal lokalt i telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-30 14:33

Jo, Acrobits SoftPhone (för SIP) spelar in och sparar det lokalt på telefonen. Detta kan sedan mailas.

Ursprungligen av kenjon:

Jo, Acrobits SoftPhone (för SIP) spelar in och sparar det lokalt på telefonen. Detta kan sedan mailas.

Jo, VOIP-telefoni är ju en helt annan grej, men jag trodde vi pratade om att ringa från sin iPhone, med sitt vanliga abonnemang. Om man ringer via VOIP så ser mottagaren ett helt annat nummer och apparna är ofta sega och buggiga. Det är i varje fall min erfarenhet.

Bevaka tråden