Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes har slutat funka ihop med min iPhone

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-10 15:25

Något knepigt har hänt med min iPhone.

Det hela började med att jag bara förökte fixa egna ringsignaler i iPhone ringtonemaker. Det funkade inte så bra, men tillslut märkte jag att jag behövde bara uppgradera programmet till ett nyare där programmet skicker signalerna till itunes iställer för telefonen som jag har försökt göra hela tiden (och säkert gjort).

Men nu till problemet; iTunes säger att det inte kan läsa innehåller i min iphone och därför rekommendera att jag fabriks återställer hela telefonen. Det är självklart något jag ville undvika då jag lagt ut x-antal timmar för att få i ordning på all musik osv..

Men sen när jag kollar minnes-status i telefon så märker jag att det finns 0 spår osv i telefon. Och när jag går in i ipod-läget så finns det absolut ingenting där! Allt är borta. Men alla program osv finns kvar i telefonen, alla bilder osv. Men det är ju all musik o film som fanns i ipod-läget som är borta. Men ändå kan inte itunes synca min mobil längre.

Någon som vet om jag måste återställa telefonen eller går det att fixa tillbaks musiken osv?

Jag har aldrig låst upp en iphone o aktivering o allt vad det heter.. Så jag vill gärna undvika det. Men det finns väl guider här som jag får glo genom i värsta fall.

Jag kör 1.1.4 och PC Win XP. telefonen är upplåst med Ziphone.

Tillägg: hmm, nu när jag kollar i Boss Prefs under "free space" så står det att jag bara har kvar 728mb. Dvs att det verkar som om all musik osv ska finnas kvar. För jag hade runt 6-7gb musik innan så.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-11 16:49

Vad jag inte förstår hur du har fått ordning på musiken på din iPhone? För att göra det behöver du iTunes och det gör du på datorn. Så om du återställer så har du allt musik kvar på datorn. Det är inte möjligt att ha musiken endast på iPhonen utan att ha allt på datorn.

Följ den här guiden så ska det fixa sig.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-12 11:51

Har ett liknande problem fast strået värre (men väljer att posta det här)!
iTunes visar inte min iPhone när jag ansluter den till datorn vilket ju gör att jag inte kan synka nånting från datorn. Fungerar att synka med datorn på jobbet (PC).
Hemma kör jag Mac OSX Leopard (pirat) och har kört alla uppdateringar.
Jag har provat att återställa telefonen med Ziphone men utan resultat. Verka vara nåt med datorn!
Nån som har nåt tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 10:42

Jag har nästan samma problem. När jag kopplar iphone till datorn öppnas iphoto och batteriet laddas, men itunes reagerar inte alls, hur mycket jag än startar om dator och telefon. Detta började efter jag uppgraderat till leopard. Iphonen är inte upplåst och jag har inte meckat med den på annat sätt. What to do?

Ursprungligen av SusyQ:

Jag har nästan samma problem. När jag kopplar iphone till datorn öppnas iphoto och batteriet laddas, men itunes reagerar inte alls, hur mycket jag än startar om dator och telefon. Detta började efter jag uppgraderat till leopard. Iphonen är inte upplåst och jag har inte meckat med den på annat sätt. What to do?

Jag sitter i samma båt och jagar runt på nätet efter info, ett tips är att ansluta en usb hubb mellan mac & iphone! men det fungerar inte för mig. Experterna som kan detta uppmanar till att göra någon form av programmering i macen för att byta ut någon plugin från det gamla system, samtidigt som dom själva säger "har man inte kunskap om programmering så skall man avstå" Jag har testat att synka iphone på min andra mac som jag inte har uppdaterat och där funkar det som vanligt! Jag har lagt ut mitt problem här på forumet och några vänligt sinnade medmänniskor kanske kommer på en lösning;) Löser jag mitt strul, så återkommer jag bums.

Mvh
Cliff

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 13:37
Ursprungligen av SusyQ:

Jag har nästan samma problem. När jag kopplar iphone till datorn öppnas iphoto och batteriet laddas, men itunes reagerar inte alls, hur mycket jag än startar om dator och telefon. Detta började efter jag uppgraderat till leopard. Iphonen är inte upplåst och jag har inte meckat med den på annat sätt. What to do?

Mac (10.5.6)/PC?
Reagerar inte, menar du då att det inte startar auto eller att telefonen inte syns alls i iTunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 14:01
Ursprungligen av zappee:

Mac (10.5.6)/PC?
Reagerar inte, menar du då att det inte startar auto eller att telefonen inte syns alls i iTunes?

Itunes varken autostartar eller visar telefonen. Borde jag gjort något för att uppdatera iponen när jag uppdaterade systemet? Jag gjorde en backup innan uppdateringen - kan de finnas någon fil där som jag kan använda? Sakerhetskopian finns kvar i itunes, men den hjälper inte mycket om itunes inte vill kännas vid att det finns en iPhone inkopplad..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 15:14
Ursprungligen av SusyQ:

Itunes varken autostartar eller visar telefonen. Borde jag gjort något för att uppdatera iponen när jag uppdaterade systemet? Jag gjorde en backup innan uppdateringen - kan de finnas någon fil där som jag kan använda? Sakerhetskopian finns kvar i itunes, men den hjälper inte mycket om itunes inte vill kännas vid att det finns en iPhone inkopplad..

Du svarade aldrig på vad du använder för dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 21:05
Ursprungligen av zappee:

Du svarade aldrig på vad du använder för dator.

MacBook intel. Iphone är 3G.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 21:34
Ursprungligen av SusyQ:

MacBook intel. Iphone är 3G.

Och du kör 10.5.6?

Testat köra med en hubb?

Vid sista försöket lyckades jag med min 2G ! Jag slängde helt enkelt iTunes och laddade hem det på nytt. Nu fungerar det med 10.5.6 Tack till alla som var med och försökte hitta en lösning.
Mvh
Cliff

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-08 09:17

Ta bort iTunes och installera det igen.

//Rob

1
Bevaka tråden