Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 14:42
Ursprungligen av PeeMaN:

Far åt helvete vad ful den vita är:
Macworld | Mac Word | Hands on with iPhone 3G

Skönt att smaken är som baken, diggar den vita som fan. Den är sååå Apple och kommer matcha vår macbook alldeles perfekt.

Ursprungligen av Trineo:

Skönt att smaken är som baken, diggar den vita som fan. Den är sååå Apple och kommer matcha vår macbook alldeles perfekt.

Jadu, tur att smaken är som baken, skitig i ditt fall

Haha, jag bara antar att det inte är den svarta Macbooken du har

Ursprungligen av Trineo:

Skönt att smaken är som baken, diggar den vita som fan. Den är sååå Apple och kommer matcha vår macbook alldeles perfekt.

Ja en vit blir det lätt! Måste ju passa MacBooken och iPoden

Frågan är om man kommer kunna köpa en Iphone och sen köra den på Halebop, det är ju samma nät

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 14:58

hehehe... nee, inte svart mac... hur skulle det vara???
Nej, efter att ha haft svarta IBM/Lenovo´s sedan sent 90-tal så kände jag att när vi ändå skulle över till Mac så vart det vit, blev liksom mer påtagligt på nåt sätt kändes det som.
Och nu är jag väldigt förtjust i den vita och finner då den vita iPhone ungefär lika tilltalande.

Hade du frågat mig för 1½ år sedan däremot hade jag nog skrattat åt dig om en vit lur.

.

Kanske kan vara intressant...

InLife_Store

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-13 16:05
Ursprungligen av dalailama:

Kanske kan vara intressant...


InLife_Store

Hmm... Felstavningar, dyrare på nätet än i butik, 4 resp 8 gb... Inte mycket rätt. Frågan är hur mycket man kan lita på det där?

.

Ursprungligen av Kasaen:

Hmm... Felstavningar, dyrare på nätet än i butik, 4 resp 8 gb... Inte mycket rätt. Frågan är hur mycket man kan lita på det där?

Nej, tror inte det ligger mkt ny info där förutom en sak... Telia-butikerna kommer således ej exklusivt att sälja Iphone, utan det kommer även återförsäljare att göra..

Undrar vad som händer om man genomför ett webbköp på Inlife´s hemsida?

Nu har jag bestämt mig!

Det ska bli en iPhone så fort den blir tillgänglig, kosta vad det kosta vill! (Nästan iallafall)

Men nu till den stora frågan...

Vilken färg?
Jag har en vit MacBook och det passar ju absolut på en dator. Det var snyggt när det fanns på iPoddarna också, men inte lika. Jag har en svart iPod Nano (senaste versionen) ich den tycker jag även den är snygg.

Nu till era åsikter...

Vilken färg ska man välja?

.

Ursprungligen av Millegarden:

Nu har jag bestämt mig!

Det ska bli en iPhone så fort den blir tillgänglig, kosta vad det kosta vill! (Nästan iallafall)

Men nu till den stora frågan...

Vilken färg?
Jag har en vit MacBook och det passar ju absolut på en dator. Det var snyggt när det fanns på iPoddarna också, men inte lika. Jag har en svart iPod Nano (senaste versionen) ich den tycker jag även den är snygg.

Nu till era åsikter...

Vilken färg ska man välja?

Kanske skulle utgå ifrån din egen smak.. ingen kan ju tala om för dig vad just du tycker är snyggt.

Svart är snyggt så länge man springer runt med en putsduk.
Jag vill nog se en vit i verkligheten innan jag bestämmer mig.

det e comviq abb för 29 kr/månad (csn-rabatt) med tilläg 39 kr/månad (surf 1 gb fritt) tror jag, för det är det jag håller på att skaffa
( och ja, jag vet att siffrorna inte stämmer med 76 kr/månad men det är ett ganska exakt c.a pris )

Ursprungligen av Mongoul:

det e comviq abb för 29 kr/månad (csn-rabatt) med tilläg 39 kr/månad (surf 1 gb fritt) tror jag, för det är det jag håller på att skaffa
( och ja, jag vet att siffrorna inte stämmer med 76 kr/månad men det är ett ganska exakt c.a pris )

Nästan rätt, jag har inte CSN sedan 3 år tbx utan har 49:-/mån + 39:-/mån för 1GB GPRS och runt en 95% av alla jag messar/ringer till har oxå Comviq så det blir inte särskilt dyrt (och jag har ju ett öppet abbonemang dvs ingen bindningstid)
Finns ingen operatör som kan erbjuda mig något billigare (inte ännu iaf haha)

Jag vet att 49 + 39 = 88 men jag är ju en trogen Comviq-kund så jag får väl rabatt lr nåt:P;)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-13 22:39

Jisses...jag har räknat ut att Iphone 3G troligtvis är så extremt subventionerad i förhållande till ev. friköpspris. Alltså...även om den säljs utan abb så lönar det sig för mig att byta abb till telia från mitt billiga Tele2. Jag utgår spekulativt från att 16 giggaren kostar 2000 med abb och 5000 utan. Jämt ut ligger vid om Telia tar ca. 300 kr./mån. för abbet.
Om lren kostar mindre med abb - och/eller mera utan - och Telia erbjuder sitt 199 kr./mån. som dom har idag - då blir faktiskt luren mycket billigare med Telia än med Tele2.

Detta innebär att jag kan kasta mig över en Telia-deal - om det nu ligger rätt - utan att drabbas av svår ånger när den senare släpps utan abb.

Jag ville bara informera er alla om detta eftersom jag vet att ni alla undrar hur jag tänker och har det. Jag går ut direkt med mina funderingar för att undvika all spekulation om hur mjg ska göra och inte göra.

(allt handlar om "fri" surf - mitt abb + "fri" surf hos Tele2 kostar 169 kr./mån. allt räknas på 24 mån.)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 20:37

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Ursprungligen av oykkh:

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

kan nog stämma. Skulle säga ja tack om 16gb låg på 2499:- istället och abb priserna minus 100:-

Men det är nog önsketänkande

Ursprungligen av oykkh:

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Skulle dom där stämma så lär jag vänta att köpa en. Som student har man då inte råd att lägga ut 500 kr/mån när jag med nuvarande halebop kontantkort gör av med max 100 kr/mån.

Hur tror ni priserna kommer vara för den att köpa löst? Det är 16 gb varianten jag är intresserad av.

Ursprungligen av oykkh:

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Stämmer detta har ju Jobs ljugit.... Då kostar den inge 199 dollies

Ursprungligen av oykkh:

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Stämmer det där så sabbar Telia verkligen alltihop.
Jag är inte intresserad av 2000 samtalsminuter.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-14 23:17

Som jag skrev i en annan tråd: detta är nys. Allt är top secret - detta är ett påhitt av någon som bara driver med oss - eller vill impa med att dom vet saker som inte ens media vet och som några få inom telias topp vet. Inget att ödsla debattenergi på. Jag fattar inte hur någon köper denna typ av disinformation. Tror ni verkligen att sådan här top secret info dyker upp här på ett forum? Jezez.

Ursprungligen av oykkh:

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Ursprungligen av mjg:

Som jag skrev i en annan tråd: detta är nys. Allt är top secret - detta är ett påhitt av någon som bara driver med oss - eller vill impa med att dom vet saker som inte ens media vet och som några få inom telias topp vet. Inget att ödsla debattenergi på. Jag fattar inte hur någon köper denna typ av disinformation. Tror ni verkligen att sådan här top secret info dyker upp här på ett forum? Jezez.

Du är en sånn där misstroende jävel... Vissa saker och information läcks just på forum av de anledningen att folk anställda på företag kan vara ANONYMA när de läcker. Jag minns när Comviq släppte sin prisbomb med knock-out abonnemanget. Det hade läckt ut exakt tre veckor innan det lanserades, på ett forum. Jag minns inte vilket, men jag vet att jag väntade med att skaffa nytt abonnemang just därför.

Jag kan inte fatta att folk som du sitter och är allvetare om information hit och information dit. Jag tycker priserna låter precis i klass med telias utsugar-anda. Och jag tror att det är betydligt fler än "telias topp" som vet vad som planeras inför Iphone-släppet. SÅ DET SÅ!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-15 08:26

Ta det lugnt - det handlar bara om abb och en nalle Jisses. Du tror på det - jag tror det är nys. What's the problem? Detta är ett internetforum for God sake - tror du på allt som du läser?
Klart att siffrorna stämmer med Felias utsugarpolicy, men det har föga betydelse när man gör en sanningsbedömning. Jisses. T.o.m. vår källa som publicerade siffrorna misstror dom Jag har teorier om vem som hittade på dom också
Nå - om du inte pallar med motstridiga åsikter om info så rekomenderar jag att du tar en time out från internetforum. För din hälsas skull. Hjärtat, medborgare. Hjärtat.

Ursprungligen av PeeMaN:

Du är en sånn där misstroende jävel... Vissa saker och information läcks just på forum av de anledningen att folk anställda på företag kan vara ANONYMA när de läcker. Jag minns när Comviq släppte sin prisbomb med knock-out abonnemanget. Det hade läckt ut exakt tre veckor innan det lanserades, på ett forum. Jag minns inte vilket, men jag vet att jag väntade med att skaffa nytt abonnemang just därför.

Jag kan inte fatta att folk som du sitter och är allvetare om information hit och information dit. Jag tycker priserna låter precis i klass med telias utsugar-anda. Och jag tror att det är betydligt fler än "telias topp" som vet vad som planeras inför Iphone-släppet. SÅ DET SÅ!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-15 09:29
Ursprungligen av mjg:

Ta det lugnt - det handlar bara om abb och en nalle Jisses. Du tror på det - jag tror det är nys. What's the problem? Detta är ett internetforum for God sake - tror du på allt som du läser?
Klart att siffrorna stämmer med Felias utsugarpolicy, men det har föga betydelse när man gör en sanningsbedömning. Jisses. T.o.m. vår källa som publicerade siffrorna misstror dom Jag har teorier om vem som hittade på dom också
Nå - om du inte pallar med motstridiga åsikter om info så rekomenderar jag att du tar en time out från internetforum. För din hälsas skull. Hjärtat, medborgare. Hjärtat.

Måste tyvärr hålla med PeeMaN lite. Du är fruktansvärt negativ till all ny info som tillkommer på detta forum. Lite konstigt eftersom det liksom är hela poängen med ett forum, att få ny info. Såklart kommer vissa saker visa sig vara fel, men ta inte för givet att alla som säger någonting här är dumma i huvudet eller ljuger.

Bara mina 5 cent...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-15 11:06
Ursprungligen av Vai:

Måste tyvärr hålla med PeeMaN lite. Du är fruktansvärt negativ till all ny info som tillkommer på detta forum. Lite konstigt eftersom det liksom är hela poängen med ett forum, att få ny info. Såklart kommer vissa saker visa sig vara fel, men ta inte för givet att alla som säger någonting här är dumma i huvudet eller ljuger.

Han har inte påstått att någon ljuger. Personen som bidragit informationen kan helt sanningsenligt vidarebefodrat information som inte var korrekt. Ta det inte så jävla personligt.

Det är snarare ett friskhetstecken att man inte tror på något bara för att en främling på ett internetforum vidarebefodrar information som en annan anonym främling sagt. Var inte så naiv!

Ursprungligen av mjg:

Ta det lugnt - det handlar bara om abb och en nalle Jisses. Du tror på det - jag tror det är nys. What's the problem? Detta är ett internetforum for God sake - tror du på allt som du läser?
Klart att siffrorna stämmer med Felias utsugarpolicy, men det har föga betydelse när man gör en sanningsbedömning. Jisses. T.o.m. vår källa som publicerade siffrorna misstror dom Jag har teorier om vem som hittade på dom också
Nå - om du inte pallar med motstridiga åsikter om info så rekomenderar jag att du tar en time out från internetforum. För din hälsas skull. Hjärtat, medborgare. Hjärtat.

Pfff, jag gillar bara inte när folk dömer ut saker utan någon uppbackning på det de påstår

Ursprungligen av oykkh:

GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Även om uppgifterna var fejk så är dom inte helt orimliga, tyvärr. Jag hade gärna sett ett bas-abonnemang med en tiondel av siffrorna (200 minuter, 1 GB och 500 SMS) till ett klart lägre pris, för det hade räckt långt för mig och säkert många andra.

Men men, tids nog får vi nog veta dom officiella uppgifterna.

Jag var inne på en Teliabutik i fredags. De visste inte mer än jag. "Antingen får vi in 500, eller så får vi in 5000, vi vet inte. Men den ska nog finnas här den 11:e... Kom in i slutet på nästa vecka så vet vi kanske mer". Varför detta hemlighetsmakeri från Telia centralt? Tur i alla fall att jag råkar vara kompledig den 11/7...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 20:50

jag tycker priserna är helt ok!! jag har idag operatören 3(tre) med s.k flaterate, betalar 599kr +199kr för mobilen, då ingår inte data surf!!

Ja om de där siffrorna skulle stämma är det ganska fördelaktigt avtal de erbjuder, varianter av dagens flatrate med datapaket.

De flesta motsvarande paketlösningar på 12 månader hos Telia med toppmodeller av respektive märken kostar med flatrate 2000 för telefonen och sedan 599 + 199 per månad. På 24 månader får man telefonen.

Frågan är om Telia kommer att köra 18 månader så som abonnemangen verkar löpa i andra länder.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 21:06

japp, precis,, jag undrar om det är 12,18 eller 24mån bindningstid,, men totalt sett blir ju iphonen ganska dyr,men då får man tänka på att surf,mess,ringa,mail, youtube,väder osv ingår i priset

Bevaka tråden