Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror risken för att de ska sälja slut på en dag är minimal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 16:24

Nu har tyska T-Mobile publicerat sina priser för iPhone 3G.

16/06/2008

Kommentarer?

Inte för att jag förstår tyska särskilt bra men det verkar ju smartare att köpa telefonen utan 3G. Billigare och går dessutom att låsa upp. Visserligen har den inte 3G.... men men.... till råga på allt får man ju vänta ett tag till 3g-luren släpps. Jag som åker iväg om bara ett par dagar - illa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 16:32
Ursprungligen av vanilj:

Nu har tyska T-Mobile publicerat sina priser för iPhone 3G.

16/06/2008

Kommentarer?

Svensk översättning

Ursprungligen av vanilj:

Nu har tyska T-Mobile publicerat sina priser för iPhone 3G.

16/06/2008

Kommentarer?

Synd att dom inte skriver något om pris utan bindning - om det är möjligt

Om motsvarande kommer gälla i Sverige lär dom inte sälja många telefoner. 300 kr/mån för billigaste abonnemanget är mycket mer än vad vi är vana vid. Tror mer på ett billigare abb med flatrate data men inga minuter, sms etc för en låg kostnad (99kr/mån) men där telefonen är dyrare.

Borde bli mycket billigare i Sverige. Enl den där prislistan kostar 1 minut samtal 3 kr...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-16 19:35
Ursprungligen av DeeJam:

Om motsvarande kommer gälla i Sverige lär dom inte sälja många telefoner. 300 kr/mån för billigaste abonnemanget är mycket mer än vad vi är vana vid. Tror mer på ett billigare abb med flatrate data men inga minuter, sms etc för en låg kostnad (99kr/mån) men där telefonen är dyrare.

Borde bli mycket billigare i Sverige. Enl den där prislistan kostar 1 minut samtal 3 kr...

Telias nuvarande avtal för flatrate data kostar 199 kr/mån och fria sms 99 kr/mån, så så lågt är knappast rimligt.

Ursprungligen av DeeJam:

Om motsvarande kommer gälla i Sverige lär dom inte sälja många telefoner. 300 kr/mån för billigaste abonnemanget är mycket mer än vad vi är vana vid.

Det låter ändå billigare än de värsta förväntningarna är och helt i stil med övriga Europa i så fall. De som idag betalar 199 kr i månaden (dvs Telias pris för flatrate data) utöver sitt vanliga abonnemang är nog desstuom mer än vana vid 300+ kr/månaden.

Ursprungligen av DeeJam:

Tror mer på ett billigare abb med flatrate data men inga minuter, sms etc för en låg kostnad (99kr/mån) men där telefonen är dyrare.

Så Telia skulle helt plötsligt sänka sina abonnemangskostnader avsevärt bara för iPhone?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-20 14:39
Ursprungligen av DeeJam:

Enl den där prislistan kostar 1 minut samtal 3 kr...

Inte om man väljer XL (vilket de i princip tvingar en till). Men som sagt, det där är Tyskland. Telia vet att folk inte köper telefoner med dyra minuttaxor eller hutlösa SMS-priser. En och annan öppningsavgift på 99 öre kan de dock klämma in.

Snedvriden!

Varför kostar det så mycket med inkluderade SMS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 16:32

Om man jämför med deras tidigare priser på iPhone så har den ju gått ner rätt ordentligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 21:51

Det verkar som om man kommer kunna köpa telefon utan abonnemang. Men att man bli straffad om man inte skaffar ett abonnemang inom 30 dagar. Aktivering kommer att kunna ske hemifrån.

Mer detaljer här:
AppleInsider | iPhone 3G buyers may be able to complete activation at home

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-16 21:59

USA. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att man inte måste skriva under papper med kulspetspenna och visa godkänd identifikationshandling - på plats - innan man går hem med en abbolåst lur. Inte i Sverige. Omöjligt.

Ursprungligen av kia2:

Det verkar som om man kommer kunna köpa telefon utan abonnemang. Men att man bli straffad om man inte skaffar ett abonnemang inom 30 dagar. Aktivering kommer att kunna ske hemifrån.

Mer detaljer här:
AppleInsider | iPhone 3G buyers may be able to complete activation at home

Ursprungligen av kia2:

Det verkar som om man kommer kunna köpa telefon utan abonnemang. Men att man bli straffad om man inte skaffar ett abonnemang inom 30 dagar. Aktivering kommer att kunna ske hemifrån.

Mer detaljer här:
AppleInsider | iPhone 3G buyers may be able to complete activation at home

Njae, jag tror du läser artikeln fel. Jag tolkar det som att man tecknar ett abonnemang, men man aktiverar inte telefonen.

Läs t.ex. detta från artikeln (min markering):

Providing possibly the best window into how the activation process will work was an internal AT&T Mobility memo issued last week and obtained by AppleInsider. It suggests that customers may be able to leave a retail store without a fully activated iPhone 3G, but only after having signed their intent to adopt a new 2-year service agreement and iPhone data plan with proper identification. This information would immediately make its way into AT&T's systems along with the IMEI number of the new iPhone 3G, allowing the customer to complete activation at home via iTunes if they so chose.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-17 07:32
Ursprungligen av Adrian B:

Njae, jag tror du läser artikeln fel. Jag tolkar det som att man tecknar ett abonnemang, men man aktiverar inte telefonen.

Läs t.ex. detta från artikeln (min markering):

Providing possibly the best window into how the activation process will work was an internal AT&T Mobility memo issued last week and obtained by AppleInsider. It suggests that customers may be able to leave a retail store without a fully activated iPhone 3G, but only after having signed their intent to adopt a new 2-year service agreement and iPhone data plan with proper identification. This information would immediately make its way into AT&T's systems along with the IMEI number of the new iPhone 3G, allowing the customer to complete activation at home via iTunes if they so chose.

Du har rätt. Det är endast aktiveringen som skall kunna ske hemma.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-16 22:37

När alla har pushad mail i lurarna så är MMS ointressant. Inte förrn...och frågan är om det någonsin blir så.
Vill man skicka ett omedelbart vittnesmål - en bild - till någon annan så slår MMS allt. Att resten av världen inte bejakat MMS förstår jag inte, måste ha med prissättning eller nå't att göra. Japanerna är en annan planet - dom är svåra att ta med i många sammanhang - dom har sitt eget race.

Om man ska bedöma en funktion/teknik utifrån hur globalt spridd den är - så måste ju analog radio vara överlägsen digital radio.

Jo men mjg du kan aldrig påstå att MMS är modern teknik.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-16 22:44
Ursprungligen av draags:

Jo men mjg du kan aldrig påstå att MMS är modern teknik.

Vad är ett mer modernt sätt att skicka bilder än MMS då? Ha i åtanke att email kom 1965 och är med alla mått mätt en uråldrig uppfinning i jämförelse... Förstår inte riktigt hur du kan föredra epost framför MMS med din motivering. Jag skiter i MMS, men just den motiveringen var ju väldigt märklig.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-16 22:47

Nej...men det är ju inte GSM heller...inte ens 3G kan betraktas som "modernt". Videolagring på band är verkligen omodernt...och CD/DVD-skivor. Och vad ska vi säga om den fosillmatade explosionsmotorn?

Vid närmare eftertanke...att skicka en bild/video från handhållen enhet till handhållen enhet - trådlöst - är nog så långt mänskligheten just nu har hunnit i IT-utveckling. Principiellt. jag kan bara föreställa mig live/realtid eller rent av teleportering som nästa steg :-D. Eller vad hade du tänkt som är modernare?

Ursprungligen av draags:

Jo men mjg du kan aldrig påstå att MMS är modern teknik.

Att man kan läsa på ett forum att man efterfrågar en funktion betyder inte att det är stor efterfrågan i hela landet. På internetforum hör man för det mesta några få skrika väldigt högt och ofta.

Via DF, en ambitiös överblick över iPhone-kostnaderna i England, t.ex. om det är värt att skaffa den fria telefonen eller bättre att betala mycket i början:

Design is difficult Blog Archive The Free iPhone 3G on O2

tkr att det är ruggigt trist att dem ska göra den så mkt fulare, har den tidigare modellen, och tkr att den är snyggare, plast e fult... speciellt i glitter

Ursprungligen av erik.macbook:

tkr att det är ruggigt trist att dem ska göra den så mkt fulare, har den tidigare modellen, och tkr att den är snyggare, plast e fult... speciellt i glitter

Ja, och vadå?!? Vad har det med detta att göra?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-19 22:35

Vilket glitter? Tror inte Jobs lanserat en glitter-iPhone än... kanske en mardröm någon sett?

jag tkr att det ser ut som glitter; http://thedailymac.com/wp-content/uploads/2007/07/iphblack.jpg

/inte lioka snygg som den gammla iaf

Ursprungligen av erik.macbook:

jag tkr att det ser ut som glitter; http://thedailymac.com/wp-content/uploads/2007/07/iphblack.jpg

/inte lioka snygg som den gammla iaf

Då kanske du har mycket "glitter" hemma. Damm skulle jag vilja påstå.

oohkej.. kör på det.
bara att inse att den nya designen inte alls är lika snygg som den gammla!

Ursprungligen av erik.macbook:

oohkej.. kör på det.
bara att inse att den nya designen inte alls är lika snygg som den gammla!

Du känner inte själv att det är en ganska subjektiv åsikt?

Ursprungligen av erik.macbook:

oohkej.. kör på det.
bara att inse att den nya designen inte alls är lika snygg som den gammla!

Den svarta som du länkade till är inte iPhone 3G. Det är ett skal till förra revisionen.

Dessutom är din åsikt inte fakta.

Ursprungligen av henkebarn:

Den svarta som du länkade till är inte iPhone 3G. Det är ett skal till förra revisionen.

Dessutom är din åsikt inte fakta.

Ursprungligen av erik.macbook:

jag tkr att det ser ut som glitter; http://thedailymac.com/wp-content/uploads/2007/07/iphblack.jpg

/inte lioka snygg som den gammla iaf

Precis, har du ens koll på vad du kommenterar?

Bevaka tråden