Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-11 01:58

Telia sköte hela kvällen galant, köade i drygt 12h i malmö. Va nummer 4:). Fått mat och underhållning från kl 19.00 och framåt! I affären tog det ca 5-10min men flöt på smidigt, de hade ganska fullt i kassorna. Telia är värde en stor applåd för hur de sköt det hela!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 02:06

Och jag var 3:a i kön... håller med om att Telia gjorde ett strålande jobb.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-11 02:11

Hehe, tjena Vai! Shit vad snygga dom va, över förväntan! Testade precis CroMag Rally. Man behöver ju inte oroa sig över att styrningen inte skulle va bra har man den på känslig behöver man knappt röra luren, eller snarare man ska helst inte ha nån puls Och det funkar att ha luren helt platt alltså inte hålla den framför sig som en tv

GRATTIS till er! Avundsjuk Väntar här i HBG i ett trevligt hotell.
Lek på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 02:24

Fan vad avis jag är på er som köpt er en iPhone ikväll!
Vill med pilla!

Skicka gärna era intryck till joakim@omiphone.se

Är också avundsjuk

Men jag är ändå nöjd över att vänta ett tag.. Inom en månad så kommer man kunna importerade jailbreakade rackare för mycket lägre kostnad och, framförallt, där man slipper Felia som operatör

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 02:38
Ursprungligen av dalailama:

Är också avundsjuk

Men jag är ändå nöjd över att vänta ett tag.. Inom en månad så kommer man kunna importerade jailbreakade rackare för mycket lägre kostnad och, framförallt, där man slipper Felia som operatör

exakt.. vi båda två avvaktar för samma orsaker, trevligt att inte vara ensam ibland;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 02:46
Ursprungligen av Osten10:

exakt.. vi båda två avvaktar för samma orsaker, trevligt att inte vara ensam ibland;)

Sign me in

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-15 11:07

Diktafon?

HEj

Ni som har iPhone.
Finns det diktafon på den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 11:12
Ursprungligen av antepop:

HEj

Ni som har iPhone.
Finns det diktafon på den?

Det finns ett (eller ett par) tredjepartsprogram att ladda ner för att kunna spela in grejer att komma ihåg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-15 11:13
Ursprungligen av antepop:

HEj

Ni som har iPhone.
Finns det diktafon på den?

Finns i AppStore. VoiceRecorder.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-15 11:16
Ursprungligen av kenjon:

Finns i AppStore. VoiceRecorder.

Tack som fasiken

QuickVoice är bäst. SpeakEasy spelar in för lågt.

Ursprungligen av antepop:

HEj

Ni som har iPhone.
Finns det diktafon på den?

Jag har hellre tryggheten i garanti och dylikt än att slippa Telia. Så jävla dåliga kan de inte vara. Så länge de har bra täckning?

Ursprungligen av henkebarn:

Jag har hellre tryggheten i garanti och dylikt än att slippa Telia. Så jävla dåliga kan de inte vara. Så länge de har bra täckning?

Oj oj oj.. gosse lilla.. vänta till ditt första supportsamtal.. till din genomgång av din första faktura..

Men du har förstås rätt gällande garanti och dylikt. Brukar emellertid finnas bra alternativ även internationellt.. ett exempel är t.ex. International-Orders.com International Checkout - International-Shopping. - Stores

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-11 08:53
Ursprungligen av henkebarn:

Jag har hellre tryggheten i garanti och dylikt än att slippa Telia. Så jävla dåliga kan de inte vara. Så länge de har bra täckning?

Jag har Telia av fri vilja, och det har jag haft med några få korta undantag i över tio år. Men du vet hur det är, den gnälliga minoriteten är den som hörs mest. Självklart har även Telia, som ju är landets största mobiloperatör, sin beskärda del missnöjda kunder.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 09:32

Idag kan man gå till vilken Telia butik som helst, inte sant?

Ursprungligen av drew:

Idag kan man gå till vilken Telia butik som helst, inte sant?

Precis, ALLA butiker har iPhone på lager.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 09:38
Ursprungligen av Patrik D:

Precis, ALLA butiker har iPhone på lager.

Tack för det snabba svaret.

Var inne en sväng i stan igår vid 00.00 och snackade med en vakt som sa att jag borde åka hem och sova istället för att stå i kön. 330+ personer, 20-25 får gå in i butiken åt gången och allt det ska klaras av på mindre än 3 timmar.

Någon som vill köpa en 5 månader gammal iPhone 2G för typ 1700:-?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:45
Ursprungligen av Patrik D:

Precis, ALLA butiker har iPhone på lager.

Jag tror inte att detta stämmer. På Telias hemsida kan man söka efter butiker som har iPhone. Det innebär nog att inte alla har.

Telia.se - Kontakta Telias butiker och terfrsljare

Hursomhelst så dröjer det nog inte länge innan det är slutsålt i alla butiker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 10:57

Nu är jag bra sugen. Väntar dock lite till, har en gnagande känsla av att priset kan gå ned snart plus att jag egentligen behöver en 32GB. Men det är inte kul att vänta.

Ursprungligen av acke:

Nu är jag bra sugen. Väntar dock lite till, har en gnagande känsla av att priset kan gå ned snart plus att jag egentligen behöver en 32GB. Men det är inte kul att vänta.

Jag gör dig sällskap i väntan på 32gb. Vad tror du? Lagom till Jul?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 11:23
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jag gör dig sällskap i väntan på 32gb. Vad tror du? Lagom till Jul?

Ja, och där någonstans för vi iPhone Software 2.5 också.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-11 23:55
Ursprungligen av acke:

Ja, och där någonstans för vi iPhone Software 2.5 också.

Haha, men efter det kommer det komma en bättre och billigare, igen och igen och igen, man ska inte gråta över spilld mjölk.

Nu fick man ju tydligen reda på att de är 3.6 mps som IPhonen stödjer i surfhastighet via tester igår från tidningarna.
Är de nåt som kan uppdateras i mjukvara till kanske 7.2 mps som i Nokia N95?

  • Medlem
  • 2008-07-11 13:47

Nu är iaf 16 GB helt slut i Stockholm, förrutom två stackare som ligger i Sickla och släpps lös i morgon (stängt idag?!).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-12 01:29

Jag hann få en

bah.. försökte hitta en Vit 16 gb till tjejen idag la ner den idén rätt snabbt då både Kungsportsplatsen samt Telia Backaplan inte hade några lurar kvar alls. Får hoppas ett nyss lass iphones kommer till sverige snart! (Vill ju leka med min själv )

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-12 20:57

jag pratade med min lokala telia butik o de sa att de skulle få ny leverans iphone till slutet på nästa vecka?! låter ju galet bra.

Vill också ha nu en iPhone nu, har det nämnts någonstans när nästa leverans kommer?

Bevaka tråden