Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kollade på mina tre senaste fakturor, alla ligger mellan 90-95 MB i datatrafik.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-07 13:29

16 eller 8 g

Frågan för mig är, 8 eller 16 g. Ni som har iphone i dag, hur mycket minne krävs.....för som jag uppfattat det så går det inte å uppgradera mobilen med mer minne...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-07 13:34
Ursprungligen av antepop:

Frågan för mig är, 8 eller 16 g. Ni som har iphone i dag, hur mycket minne krävs.....för som jag uppfattat det så går det inte å uppgradera mobilen med mer minne...

Har du pengar till det ska du ju lätt ha 16gig. Inga problem att fylle det med musik. Vill man sen ha filmer springer det snabbt iväg.

Iom AppStore finns det ju ännu mer att fylla minnet med! Kändes lite trångt på min 8gigare med musik, bilder och en del små program!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-07 14:07
Ursprungligen av Pascoe:

Har du pengar till det ska du ju lätt ha 16gig. Inga problem att fylle det med musik. Vill man sen ha filmer springer det snabbt iväg.

Iom AppStore finns det ju ännu mer att fylla minnet med! Kändes lite trångt på min 8gigare med musik, bilder och en del små program!

TAck för svaret, det är ju ingen pris skillnad i stort på dom båda

Ursprungligen av antepop:

Frågan för mig är, 8 eller 16 g. Ni som har iphone i dag, hur mycket minne krävs.....för som jag uppfattat det så går det inte å uppgradera mobilen med mer minne...

16 gb är det enda alternativet, framförallt nu när man kommer kunna fylla den med program också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 14:17
Ursprungligen av Patrik D:

Kollade på mina tre senaste fakturor, alla ligger mellan 90-95 MB i datatrafik.

Det var verkligen inte mycket det heller. Hur skulle du bedömma ditt surfande och användande av iPhone's "internet-program"?
Och skall du skaffa iPhone med Telia? Vilket abonnemang blir det för dig isf?

Ursprungligen av m1kke:

Det var verkligen inte mycket det heller. Hur skulle du bedömma ditt surfande och användande av iPhone's "internet-program"?
Och skall du skaffa iPhone med Telia? Vilket abonnemang blir det för dig isf?

Jag surfar mycket, ladda ner mycket musik via iTunes i iPhone, surfar på tunga sidor, använder YouTube mycket.

Jag kommer skaffa 99 + Fri Data, surfandet kommer att öka i samband med att jag kommer börja använda 3G, och börja ladda ner program.

Senast redigerat 2008-07-07 14:41
  • Medlem
  • 2008-07-08 11:22
Ursprungligen av Patrik D:

Jag surfar mycket, ladda ner mycket musik via iTunes i iPhone, surfar på tunga sidor, använder YouTube mycket.

Jag kommer skaffa 99 + Fri Data, surfandet kommer att öka i samband med att jag kommer börja använda 3G, och börja ladda ner program.

Vad drar iphonen i data i standby läge? Alltså om inte aktivt surfar med den?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 11:38
Ursprungligen av rob08:

Vad drar iphonen i data i standby läge? Alltså om inte aktivt surfar med den?

Det beror på hur du ställer in din iPhone. Min drar ingenting men jag har stängt av att automatiskt kolla efter email och wifi hotspots. Har också stängt av edge/gprs för säkerhets skull.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 14:16

Bill Gates sa ju de berömda orden "512KB är tillräckligt för vem som helst" på åttiotalet, och vi vet ju alla hur det gått med det. Så jag skulle helt klart satsa på så mycket minne som möjligt från start.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 15:33

Mattias: Vad är poängen med ditt email? Telia har aldrig sagt att de skall vara billigast som däremot är Tele2´s affärsstrategi sedan comviq startade. Sen är det ett hyffsat långt brev med massa siffror hit och dit som bara förbryllar.
Att jämföra Telia med Tele2 är också för mig helt ointressant då Tele2 inte har iPhone men det har Telia, alltså kan Telia ta de priser som de vill. Men är du inte nöjd med deras abonnemang så ta deras andra abonnemang som finns tillgängliga.

Ursprungligen av Trineo:

Mattias: Vad är poängen med ditt email? Telia har aldrig sagt att de skall vara billigast som däremot är Tele2´s affärsstrategi sedan comviq startade. Sen är det ett hyffsat långt brev med massa siffror hit och dit som bara förbryllar.
Att jämföra Telia med Tele2 är också för mig helt ointressant då Tele2 inte har iPhone men det har Telia, alltså kan Telia ta de priser som de vill. Men är du inte nöjd med deras abonnemang så ta deras andra abonnemang som finns tillgängliga.

Poängen är att visa HUR dyra Telia är, att de är dyra är ju allmänt känt. Jag tycker att jämförelsen är relevant just med tanke på att Telia har iPhone. Jag vill ju nyttja den på det sätt den skapades för att nyttjas utan att behöva sälja mitt kvarvarande huvudhår till högstbjudande perukmakare och då är det sorgligt att det är just Telia som säljer den eftersom de vet att ta betalt.

Tillägg: dessutom jämför jag med "deras andra abonnemang som finns tillgängliga".

Ringsignal

Har letat men hittar inte något om det går att använda de låtar man har laddat in i Iphonen som ringsignal?
/A

Varför jämför du Telia med Tele2? Det är helt olika operatörer med helt olika prisklasser, Tele2 satsar på att vara billigast, Telia gör inte det.

Ursprungligen av Patrik D:

Varför jämför du Telia med Tele2? Det är helt olika operatörer med helt olika prisklasser, Tele2 satsar på att vara billigast, Telia gör inte det.

Det är inte som om jag jämför äpplen med päron, eller hur? Båda är ju mobiloperatörer. Ergo: de kan och bör jämföras med varandra om det finns anledning.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-07 16:58

har apple blivit så snåla att dockningsstationen blivit ett extra tillbehör för iphone 3g? den ligger under tillbehör numera, vilket verkar galet. 5500 för en telefon och dokningsstationen är extra tillbehör.

pinsamt isf.

Ursprungligen av tim-:

har apple blivit så snåla att dockningsstationen blivit ett extra tillbehör för iphone 3g? den ligger under tillbehör numera, vilket verkar galet. 5500 för en telefon och dokningsstationen är extra tillbehör.

pinsamt isf.

japp, docken ingår numera inte tillsammans med Iphonen, och inte kan man använda den gamla.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-07-08 09:00
Ursprungligen av ratorinak1:

japp, docken ingår numera inte tillsammans med Iphonen, och inte kan man använda den gamla.

Vet ni om man kommer kunna köpa den "nya" dockan när man köper sig en iPhone på fredag?

Jag kör på

Telia 299
+ 99 kr paketet för 5000 sms
+ 199 kr för fri surt
= 600 kr, endast 100 kr mer än mitt nuvarande Tele2 Fastpris på 500.

Och sen:
iPhone 8 gb i 18 månader för 2620 kr.

Abonnemangskostnad för 18 månader = 10800
Abonnemangskostnad inkl. iPhone = 13420

Mkt bra!

Jag försökte förklara lite för min svärmor, genom denna PDF.

Jag försöker summera abonnemangen och vad som gör dem bättre och sämre. Läs gärna. Kan dock vara lite rörigt och upprepande då det var ett hastjobb.

Ursprungligen av henkebarn:

Jag försökte förklara lite för min svärmor, genom denna PDF.

Jag försöker summera abonnemangen och vad som gör dem bättre och sämre. Läs gärna. Kan dock vara lite rörigt och upprepande då det var ett hastjobb.

Bra PDF, Henke!

  • Medlem
  • Båstad
  • 2008-07-08 09:14

Telia som ska försöka sälja en framtidens telefon.. som går runt i trasiga kalsonger på 1800-talet.
Jag är i Båstad och över 100 000 pers kommer vara här på fredag. Telia bygger upp en butik här som nästan täcker hela torget. Frågar chefen där om ni kommer att visa/sälja iphone...nä det har vi inte tänkt på !!! HALLLÅÅÅÅÅ!! vakna ska alla som är här denna veckan åka 12mil för att köpa en iphone när ni bygger världens största butik och "alla" är här ...idioter!! Trött man blir att dom inte fattar vilken lansering detta hade varit. Vem kommer nu att gå dit? Kanske ska kolla in telias bredbands tv eller :-/
2000 pers kommer köra fulla/bakis till Halmstad eller Helsingborg LOL
Fegge

Ursprungligen av fegge:

Telia som ska försöka sälja en framtidens telefon.. som går runt i trasiga kalsonger på 1800-talet.
Jag är i Båstad och över 100 000 pers kommer vara här på fredag. Telia bygger upp en butik här som nästan täcker hela torget. Frågar chefen där om ni kommer att visa/sälja iphone...nä det har vi inte tänkt på !!! HALLLÅÅÅÅÅ!! vakna ska alla som är här denna veckan åka 12mil för att köpa en iphone när ni bygger världens största butik och "alla" är här ...idioter!! Trött man blir att dom inte fattar vilken lansering detta hade varit. Vem kommer nu att gå dit? Kanske ska kolla in telias bredbands tv eller :-/
2000 pers kommer köra fulla/bakis till Halmstad eller Helsingborg LOL
Fegge

Frågan är vem fan som vill sätta sin fot i Båstad på det där backslick-kalaset! Bara rätt att de inte säljer några Phones där, moaoaoa

  • Medlem
  • 2008-07-08 09:17

är den bara låst till telia eller kan man använda den till fler opratörer

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-08 09:24
Ursprungligen av rippe:

är den bara låst till telia eller kan man använda den till fler opratörer

Den här tråden (och flera andra) har varit igång sedan 9/6 - dvs i en månad. Har du läst något inlägg?
För att svara på din fråga: Den är låst till Telia

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-08 11:50

Fick precis nyhetsbrev 6, ett stycke väcker min nyfikenhet, "kunderna kan få hjälp med aktivering och kom-i-gång."

Man slipper alltså vänta 10-15minuter på varje kund som skall krångla med en massa olika abbonemang?

Vore guld om man bara köpte luren, visade leg och skrev på att man skall aktivera, sen kutade hem/jobbet och aktiverade skiten. Speciellt när man som jag tagit ledigt från jobbet två timmar för att kunna köa lite.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-08 11:52
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-08 11:53

En annan fundering jag har ,vore tacksam om någon Telia anställd kunde berika mig med korrekt information.

Om man ponerar att jag skall ha iMidi med fast data så blir det typ 688kr/månaden.
Måste man betala det samtidigt som telefonen? eller får man en faktura hem, eller hur funkar det. Anledningen att jag undrar är för att det står på telia hemsida att alla abbonemang betalas i förskott.

EDIT: jag är lite paranoid, så jag tänkte ha med mig kontanter, fattas bara att köpet inte går igenom pga. bankstrul när alla skall köpa iPhone med kort..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-08 12:08

Jag kan tidigast besöka en teliabutik på lördag, den 12.e, jag är rädd att alla telefoner då är slut ( stockholm). Jag funderar då på om jag kan be en kompis köpa en telefon samt öppna ett abbonemang, som han sedan skriver över påmig. Kan det fungera?

Bevaka tråden