Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av draags:

iPhone är absolut en av de bästa telefonerna på marknaden och som ovanstående skriver en helt ny plattform.

Men allvarligt. Att släppa en 3G telefon med såpass dålig mottagning kan bara sägas med ett ord. Uselt. Och innan någon nämner att det beror på Telia så undrar jag hur ni tänker när flera andra länder har samma problem.

Detta är en ny marknad för Apple och det dom kan gör dom bra men det dom inte behärskar gör dom dessvärre uselt. IPhone 3G - vilket skämt.

jag håller med:mad: det är verkligen irriterande att inte kunna använda internet som det är meningen att det ska användas. jag tror nog att det är fel på antennen i iphonen och inte ngt mjukvarufel eller telia:tveksam:

är det verkligen så dåligt - det verkar ju inte vara lönt att byta från första generationen (edge) till 3G?

Ursprungligen av el gringo:

är det verkligen så dåligt - det verkar ju inte vara lönt att byta från första generationen (edge) till 3G?

om det inte fixas med ny uppdatering kommer jag reklamera och köra min 2G telefon för detta är verkligen inte acceptabelt.

Ursprungligen av el gringo:

är det verkligen så dåligt - det verkar ju inte vara lönt att byta från första generationen (edge) till 3G?

Tja jag vet inte. Jag har inga problem och är rätt ofta ansluten till 3g-nätet.
Bor iofs mitt i Helsingborg (har gått runt en del och testat här) men jag har testat även utanför i mindre orter och på landsbygden i Skåne. Har inte haft några problem hittils. Ibland går den ju över på edge men inte överdrivet ofta tycker jag.

Kanske har tur eftersom många verkar ha problem :/

Ursprungligen av Andreas Th:

Tja jag vet inte. Jag har inga problem och är rätt ofta ansluten till 3g-nätet.
Bor iofs mitt i Helsingborg (har gått runt en del och testat här) men jag har testat även utanför i mindre orter och på landsbygden i Skåne. Har inte haft några problem hittils. Ibland går den ju över på edge men inte överdrivet ofta tycker jag.

Kanske har tur eftersom många verkar ha problem :/

Jag bor ju ute vid havet, vid öresund och har inga problem med 3G-täckningen.
Något som är roligt är att när jag sitter med två av mina vänner och surfar utomhus eller på pubar, så är min iPhone med Telia alltid 3ggr snabbare än deras N95or med TRE. Eat this, Nokia!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-12 12:38

Det här kan handla om problem med vissa sändningar. Det är knappast troligt att det är fel på alla telefoner.

Du kan se vilken vecka din telefon tillverkats via serienummret.

87297xxxxxxxx innebär vecka 29 exempelvis.

Försökt leta lite här, men fann inget.. Hur blir det med andra operatörer? ÄR ju inne i mitten av oktober å än så länge har det inte varit ett ljud om att andra som tre eller telnor ska få ta del av iphone. Har tre i dagsläget å vill gärna inte byta, då jag varit grymt nöjd med dom. Nån som vet eller hört nått?

Sen en liten fråga till.. Hur funkar det med gps:n Måste den ladda ner google kartorna hela tiden och i så fall hur mkt megabytes drar det på en månad om man använder gps:n dagligen?

Tacksam för svar.

Ursprungligen av glidarkatten:

Försökt leta lite här, men fann inget.. Hur blir det med andra operatörer? ÄR ju inne i mitten av oktober å än så länge har det inte varit ett ljud om att andra som tre eller telnor ska få ta del av iphone. Har tre i dagsläget å vill gärna inte byta, då jag varit grymt nöjd med dom. Nån som vet eller hört nått?

Sen en liten fråga till.. Hur funkar det med gps:n Måste den ladda ner google kartorna hela tiden och i så fall hur mkt megabytes drar det på en månad om man använder gps:n dagligen?

Tacksam för svar.

Finns väl inget än som tyder på att de andra operatörerna skall börja sälja iPhonen. Men det kan ju iofs förändras när som helst.

Ja, du måste ha nätuppkoppling hela tiden för att då ned kartorna (om du inte jailbreakar). Svårt att uppskatta hur mycket data som överförs dock, tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-20 16:01
Ursprungligen av glidarkatten:

Försökt leta lite här, men fann inget.. Hur blir det med andra operatörer? ÄR ju inne i mitten av oktober å än så länge har det inte varit ett ljud om att andra som tre eller telnor ska få ta del av iphone. Har tre i dagsläget å vill gärna inte byta, då jag varit grymt nöjd med dom. Nån som vet eller hört nått?

Sen en liten fråga till.. Hur funkar det med gps:n Måste den ladda ner google kartorna hela tiden och i så fall hur mkt megabytes drar det på en månad om man använder gps:n dagligen?

Tacksam för svar.

Lite var ordet...

http://www.99.se/operat-rer-abonnemang/246374-rykte-byte-operat-r-i-okt-08-a.html

Vad är det för fel på den tråden?

hm... upplever inte heller några 3G-problem. Har maximal mottagning hemma, 4 av 5 på jobbet och samma som min frus SE-mobil på landet (3 pluppar av fem).

ok. Tur för er. Antingen har användare över hela jorden otur eller så har helt enkelt ni tur.
För det är inget problem som enbart jag hittar på.

Jag hade varit överlycklig om jag hade haft fel, för telefonen är annars underbar.

Ursprungligen av draags:

ok. Tur för er. Antingen har användare över hela jorden otur eller så har helt enkelt ni tur.
För det är inget problem som enbart jag hittar på.

Jag hade varit överlycklig om jag hade haft fel, för telefonen är annars underbar.

nej jag har läst om det också... :(/ Jag har kanske en 3g-kompass i huvudet som gör att jag omedvetet håller mig inom ramarna för absolut optimal signalstyrka

hahahaha

draags, ville bara påpeka detta eftersom det ju visar att problemet inte är HELT universellt. Jag kanske hade haft problem om jag bott i Bromma i stället för Nacka, jobbat i Sumpan istället för på Ö-malm, haft lantställe i Sörmland istället för på Gotland?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-04 12:49

Raderade ett gäng inlägg som inte handlade om iPhone 3G. Detta är alltså en Tråd om iPhone 3G inte om FW 2.0.

Jag vet inte om det är inbillning men efter nya uppdateringen fungerar min täckning mycket bättre. Därför är jag idag inte lika arg som jag varit tidigare.

Ursprungligen av draags:

Jag vet inte om det är inbillning men efter nya uppdateringen fungerar min täckning mycket bättre. Därför är jag idag inte lika arg som jag varit tidigare.

vilken ny uppdatering?!?!:confused:

Ursprungligen av Mongoul:

vilken ny uppdatering?!?!:confused:

Apple Releases iPhone Firmware 2.0.1 - Mac Rumors

Angående överföring av kontakter:

Man kan åtminstone med min kollegas Nokia N82 skicka vcards som email till en iPhone. Sedan kan jag lägga till kontakten i adressboken utan problem.

Vill man skicka kontakter på ett likadant sätt från sin iPhone så finns det flera program i appstore som gör just det, skickar kontakter vi email. Bara att välja och vraka!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-10 22:00
Ursprungligen av Lone_fox:

Angående överföring av kontakter:

Man kan åtminstone med min kollegas Nokia N82 skicka vcards som email till en iPhone. Sedan kan jag lägga till kontakten i adressboken utan problem.

Vill man skicka kontakter på ett likadant sätt från sin iPhone så finns det flera program i appstore som gör just det, skickar kontakter vi email. Bara att välja och vraka!

Har du testat mer än ett? Förslag på något bra (kanske till tråden Program)?

Nä, har tyvärr inte provat något sådant program eftersom jag inte gillar att köpa grisen i säcken utan vidare - det är lite så med appstore. Sedan vet jag att det garanterat kommer mkt bättre program framöver eftersom hela appstore är väldigt färsk än så länge. Har bara köpt 3 program än så länge, 2 spel och 1 vanligt.

9 milj. dollares är en struntsumma för Apple. Jag tror inte AppStore är i första hand tänkt som en dollarmaskin för Apple...det är snarare en maskin som ger ett mervärde till produkterna iPhone och iPodTouch...som är verkliga dollarmaskiner för Apple.

Mjukvara har aldrig varit big bizniz för Apple. Dom ger nästan bort professionella apps för video/ljud t.ex. Man behöver nämligen deras maskiner för att använda dessa apps. hela iLife-paketet som följer med en Mac är också en - i sig själv - förlustaffär.

Apple är ett hårdvaruföretag. Den stora fördelen med att köpa/använda en maskin från Apple - förutom att dom är vackrast - är just alla dessa prisdumpade - eller "gratis" - program. Exempel: Har man en Mac kan man köra Final Cut Studio - ett programpaket för 10 000 kr. som egentligen borde kosta minst 100 000 kr.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-12 10:41

Apple har åtminstonde stora planer för AppStore — tanken är att AppStore ska tjäna stora pengar själv, inte att det bara ska vara en tjänst som lockar till hårdvaruförsäljning.

Ursprungligen av Steve Jobs:

This thing's going to crest a half a billion, soon

Jobs: App Store could become a billion dollar marketplace

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 11:47

som sagt, sedelpress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 22:09

tänkte bara tipsa om

iModem - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

orkar inte direkt göra 2 trådar!

(hoppas man får länka såhär imellan 2 forum)

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-20 16:30

Nu har jag inte använt min iPhone 2G på typ 6 månader, så jag är verkligen superOFF när de gäller iPhone känner jag :/! Hur som helst köpte jag idag en iPhone 3G ifrån Teila (var annars )... Tänkte på lite saker så jag frågar på :):

1. Om man använder Maps, går telefonen ut på Internet då eller är de 3G täckningen som sköter de? (Tog nämligen inte med 199kr/månad surfgrejen)

2. Försvinner garantin om man jailbreakar den? Antar att den gör de, men man vet ju aldrig :)!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 16:45
Ursprungligen av ShiBBan:

Nu har jag inte använt min iPhone 2G på typ 6 månader, så jag är verkligen superOFF när de gäller iPhone känner jag :/! Hur som helst köpte jag idag en iPhone 3G ifrån Teila (var annars )... Tänkte på lite saker så jag frågar på :):

1. Om man använder Maps, går telefonen ut på Internet då eller är de 3G täckningen som sköter de? (Tog nämligen inte med 199kr/månad surfgrejen)

2. Försvinner garantin om man jailbreakar den? Antar att den gör de, men man vet ju aldrig :)!

1. Ja, den går ut på Internet VIA 3G.
2. Ja, men det är svårt att bevisa för Apple.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-20 17:54

1. Okej.. Jag kommer alltså få en go räkning om jag använder mig av Maps, eller fattar jag fel?

2. Som sagt så är jag superoff nu med iPhone, kan ni visa mig bästa sättet att "fixa" sin iPhone på (A)???

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 18:07
Ursprungligen av ShiBBan:

1. Okej.. Jag kommer alltså få en go räkning om jag använder mig av Maps, eller fattar jag fel?

2. Som sagt så är jag superoff nu med iPhone, kan ni visa mig bästa sättet att "fixa" sin iPhone på (A)???

1. Beror vad du har för abonnemang.

2. Fixa? Gör en återställning.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-22 18:32

1. Max 25
2. "Fixa" = jailbreaka

Finns de någon app så att man kan ändra utseende på menyerna utan att "fixa" telefonen?

Senast redigerat 2008-11-22 19:01
Bevaka tråden