- Eva
- Medlem ●
- Sundsvall
Ica har den absolut bästa banken av alla. Får alltid bäst i test. Jag har vairt kund där länge. Det enda som är fult är deras RÖDROSA bankort. En av de saker jag uppskattar mest är att man kan ta ut pengar i utlandet utan valutapåslag och utan avgifter. Dvs billigare än exempelvis Forex.
Ica har den absolut bästa banken av alla. Får alltid bäst i test. Jag har vairt kund där länge.
Men det låter ju riktigt bra det, då verkar jag inte ha nåt att förlora
Men jag gruvar mig för alla papper och konton och strul - det blir nog väldigt jobbigt
Du är väl medlem där och blir förmodligen automatiskt inloggad. Jag kommer bara till inloggnings-sidan och sen är det stopp...
Nej, jag är inte medlem - men så här skriver man: (jag gillar speciellt "en ung teknikmogen åldersgrupp" Det är jag det )
ICA Banken lanserar mobila banktjänster, och startar med en lösning för Apple iPhone.
ICA Banken satsar nu på utveckling av mobila banktjänster. Satsningen är ett sätt att möta behoven hos en ung, teknikmogen åldersgrupp.
Den första lösningen är anpassad för Apple iPhone, som nu lanseras i Sverige.
– Vi ser ett växande intresse för mobila banktjänster. Anpassningen för just Apple iPhone är starten på utvecklingen av tjänster för mobiltelefoner och handhållna enheter, berättar Jörgen Wennberg, VD på ICA Banken.
iphone.icabanken.se är en liten version av Internetbanken, med enklare tjänster såsom transaktionshistorik och överföring mellan egna konton.
Nej, jag är inte medlem - men så här skriver man: (jag gillar speciellt "en ung teknikmogen åldersgrupp" Det är jag det )
ICA Banken lanserar mobila banktjänster, och startar med en lösning för Apple iPhone.
.....
Jo men det där är väl ICAs promotion. Du ville ju visa upp ditt meddelande och det var det jag undrade hur det såg ut. Dvs vad hade du skrivit?
Jo men det där är väl ICAs promotion. Du ville ju visa upp ditt meddelande och det var det jag undrade hur det såg ut. Dvs vad hade du skrivit?
Aha, du menade så, jag är nog lite trögfattad i kväll
Jag skrev bara nåt om att jag uppskattade att dom gjort en applikation för min favorittelefon och så vidare. Bara för att visa att nån bryr sig liksom.
Aha, du menade så, jag är nog lite trögfattad i kväll
Jag skrev bara nåt om att jag uppskattade att dom gjort en applikation för min favorittelefon och så vidare. Bara för att visa att nån bryr sig liksom.
OK. Så du gjorde en insats för vårt favo-företag? bra jobbat Eva!
Jag har sett några andra företag - media t.ex. - som börjat anpassa sidor till just Iphone. Detta förvånar mig när marknaden är så liten. Jag drar slutsatsen att det är höjdare inom företagen som helt enkelt har en Iphone och diggar det...eller så börjar man redan nu bygga upp och förbereder sig på floden av Iphone-kopior - alltså nallar med stor skärm, touch och klockren browser - som kommer förr eller senare. Nokia och SE ger snart upp sina halvmesyrer.
ICA kanske börjar sälja iPhone....... Det vore väl en höjdare att få stå i kassan på Kvantum - betala för en iPhone med ICA kort.;)
Jag har sett några andra företag - media t.ex. - som börjat anpassa sidor till just Iphone. Detta förvånar mig när marknaden är så liten. Jag drar slutsatsen att det är höjdare inom företagen som helt enkelt har en Iphone och diggar det...
Det tror jag också, så bra för oss att höjdarna skaffat iPhones
Hoppas vi får se något liknande för Swedbank. Men jag tvivlar kraftigt.
Yeah! Swebank! Min bank. Vem vet...dom har alltid varit i täten med IT. Jag tror dom var först ut med internetbank. Om jag inte minns fel. Om någon i toppen har en Iphone så kanske det kommer...men det är ju kooperativt...chefer kan nog inte toppstyra och sätta igång investeringar på infall/godtycke
Hoppas vi får se något liknande för Swedbank. Men jag tvivlar kraftigt.
Jag skrev nyss följande meddelande till Handelsbankens internetsupport:
Hejsan,
Min fråga gäller internetbankens utveckling och om ni planerar att göra någon tjänst som t.ex ICA gör för iPhone: ICA.se
Jag är långt ifrån ensam om att dels använda mac och dels vilja nyttja internettjänster on the go och era lösningar med krångliga certifikat och skrapkoder är långt ifrån optimalt.
Ser ni en utveckling inom dessa områden?
Vänliga hälsningar,
Henrik Blomqvist
Återkommer när jag fått svar
Hur funkar det att logga in och utföra bankärenden på iPhone för er som är kunder hos Länsförsäkringar?
Funkar hur bra som helst faktist, vore såklart trevligt med en anpassad sida, men det funkar som det är nu.
Haha, att bara basera sitt bankval på huruvida de har en "iphone-sida" eller inte verkar mindre genomtänkt
Precis, helt galet.......
Att låta en teknisk apparat styra så pass viktiga saker är i min mening infantilt.
WT
Länsförsäkringar Bank funkar inte länge med iPhone Man kan inte mata in något personnummer eller pinkod för att kunna logga in, ska skriva ett brev till suporten.