Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu funderar jag på att byta bank! (Bank i iPhone)

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-02 09:04
Ursprungligen av rasta:

Har en fästmö som jobbar på SEB:s internetavdelning (och hon kör också Mac) så jag fick beta-testa den redan förra året. Så om ni har förslag på förbättringar så förmedla gärna dessa till mig. Själv har jag redan bett om att få tillgång till även aktie- och fondinfo på den mobila banktjänsten, så håll tummarna…

Betalning av vanliga räkningar.
Nu stöds överföringar och betalning av e-fakturor, men inte en vanlig postgiro/bankgiro-räkning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-02 16:19
Ursprungligen av kenjon:

Betalning av vanliga räkningar.
Nu stöds överföringar och betalning av e-fakturor, men inte en vanlig postgiro/bankgiro-räkning.

Absolut önskvärt, skall kolla hur statusen är på detta.

Nu är det dags för mig att byta från Danske Bank. Kass service, ingen mobilsida och en vanlig hemsida som knappt fungerar med kombinationen Mac & Firefox.

Hade gärna valt ICA Banken om det inte var för deras hemska rosa kort. Inget problem med ICA loggan, men helt rosa kort är inget jag är speciellt sugen på.

Bläddrat runt en del och står mellan Swedbank och SEB...

När det gäller SEB, måste man ha dosan för att logga in på deras iphone sida eller?

Ursprungligen av jacoblo33:

Nu är det dags för mig att byta från Danske Bank. Kass service, ingen mobilsida och en vanlig hemsida som knappt fungerar med kombinationen Mac & Firefox.

Hade gärna valt ICA Banken om det inte var för deras hemska rosa kort. Inget problem med ICA loggan, men helt rosa kort är inget jag är speciellt sugen på.

När det gäller SEB, måste man ha dosan för att logga in på deras iphone sida eller?

Nej, pinkoden går bra.

Ursprungligen av jacoblo33:

ja. det måste man.

Inga möjligheter ens att kolla saldot eller liknande?

Då lutar det nog mot att det blir swedbank trots allt...

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-10-16 23:08

Jag använder mitt rosa kort i tjänsten. Utomlands tycker en del att det är skoj. Det känns inte så macho att sträcka fram ett rosa kort med en stor ICA logga på heller bland alla guldkort. Ett annat problem är att många har svårt att läsa siffrorna ifall de måste knappa in manuellt, obefintlig kontrast.
Annars funkar banken bra, men bäst tycker jag Skandiabanken är (lite gammalmodig design på internetbanken bara).

Bevaka tråden