Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu funderar jag på att byta bank! (Bank i iPhone)

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-18 18:50

Nu har jag fått svar från ICAs kundkontakt
----------------------------------------
Ämne: Angående ICA Banken

Hej Eva!

Tack för dina synpunkter! Det är mycket roligt att få veta att du uppskattar våra banktjänster. Vi har skickat dina synpunkter vidare till ansvariga på ICA banken. Det är av största vikt att vi får veta vad våra kunder tycker om oss och vår
organisation. Det hjälper oss att såväl utveckla som förbättra både våra produkter och vårt arbete.

Du är naturligtvis varmt välkommen till ICA Banken!

Har du fler frågor eller synpunkter är du välkommen att höra av dig till oss igen.

Med vänlig hälsning
ICA Kundkontakt
Emma Svensson

Tel ICA Kundkontakt 020 - 83 33 33
Fax ICA Kundkontakt 020 - 83 33 30
E-post ICA Kundkontakt kundkontakt@ICA.se
Webbplats ICA ICA.se

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-20 23:09

Swedbank har kommit ut med en lösning, Internet- och telefontjänster Har dock inte fått det att fungera :/

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-20 23:15
Ursprungligen av f-our1:

Swedbank har kommit ut med en lösning, Internet- och telefontjänster Har dock inte fått det att fungera :/

Haha, var väldigt enkelt:P
http://www.swedbank.se/mobil

Nu har jag bytt bank! Min gamla värdelösa Handelsbank ryker, ICA bankens iPhone gränssnitt verkar SUPERbra. Jag har ingen nytta av den där gamla skitbanken dom har bara gjort livet surt för mig.

Härligt. Får snart mitt ICA PLUS kort

Har haft ICA-banken i 2 års tid tror jag och är inget annat än SUPERNÖJD!. Det har egentligen kanske inte med iPhone att göra, men med ICA banken kostar det inget extra när man handlar på tex eBay. När jag hade varit i Thailand fick jag några dagar efter att jag kommit hem ett brev från ICA att de kostnadsfritt skulle byta ut mitt bankkort eftersom det KUNDE ha varit någon som skimmat kortet utomlands. Bara som en säkerhetsåtgärd men ändå.

Hade Swedbank (FSB) innan förrutom att banken plockar sina kunder på pengar så tar dem 10kr för varje uttag man gör i annan automat än deras egna. Till råga på det var dem väldigt otrevliga när jag ringde kundservice och frågade om varför. ICA-banken kostar mig 240-250kr om året, och inte ett öre mer. Oavsett om jag tar ut pengar i utlandet eller i Sverige.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 00:02

Själv har jag skandiabanken (Välkommen till Skandia Försäkring & Bank) där måste man ha ett certifikat för att kunna logga in, det fungerar väll inte på iPhone. (Har inte provat).

Swedbank har misslyckats ganska mycket med sin iPhone-sida, sidan är inte speciellt anpassad.

Ni väntar jag på att fler banker ska ta efter!

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-21 09:21
Ursprungligen av Patrik D:

Swedbank har misslyckats ganska mycket med sin iPhone-sida, sidan är inte speciellt anpassad.

Ni väntar jag på att fler banker ska ta efter!

Vart har du infon om Swedbank skulle ha iPhone appassat några sidor, det är väl deras banken mobil , som dom haft i snart 5 år.. med lite updateringar då och då ?

//Daniel

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-21 09:32
Ursprungligen av danielj:

Vart har du infon om Swedbank skulle ha iPhone appassat några sidor, det är väl deras banken mobil , som dom haft i snart 5 år.. med lite updateringar då och då ?

//Daniel

Här enligt dem själva

Internet- och telefontjänster

Ursprungligen av danielj:

//Daniel

Dom skriver ju själva att dom har anpassat sin sida efter iPhone:

Natten till fredag den 11 juli släpptes de första Iphone i Sverige. Swedbank har nu tagit fram en Iphoneversion av Banken via Mobil. Tjänsten är exakt densamma som bankens vanliga Banken via Mobil med skillnaden att användargränssnittet är anpassat för Iphone.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 09:48

Det här verkar konstigt

Citat:

Om meddelandet kommer från en Iphone skickar banken tillbaka ett sms innehållandes en länk till tjänsten

Kan man se på ett SMS att den kommer från en iPhone?

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-21 09:52

Natten till fredag den 11 juli släpptes de första Iphone i Sverige. Swedbank har nu tagit fram en Iphoneversion av Banken via Mobil. Tjänsten är exakt densamma som bankens vanliga Banken via Mobil med skillnaden att användargränssnittet är anpassat för Iphone.

Hoppsan, jag har inte ögonen med mig ... Men kan bara hålla med om så mycket anpassing är det väl knakse inte frågan om

//Daniel

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 09:42

Icas iPhone-sida fungerar inte så bra. Man kan bara överföra mellan konton. Om man vill betala en räkning måste man ändå gå in den vanliga vägen. Deras vanliga tjänst fungerar ganska dåligt med iPhone. Svårt att få överblick, även fast iPhone gör så gott den kan för att hjälpa till...

Man får tillbaka en länk: http://www.swedbank.se/mobil.

Tycker swedbanks sida funkar riktigt bra. Bara lite fult färgtema.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-21 12:23

Grymt med swedbanks sida. Den hade jag missat. Underbart.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 12:41

svantet:Dina inlägg är raderade. SLUTA UPP med personangrepp.

Det hjälps inte att du skriver i slutet av inlägget att du skojar, vi vill inte ha sådant här på forumet.

Gah. Länsförsäkringar god damnit. Jag måste ju kunna kolla mitt konto och skicka pengar mellan mina egna konton med iPhone!!!

Ursprungligen av henkebarn:

Gah. Länsförsäkringar god damnit. Jag måste ju kunna kolla mitt konto och skicka pengar mellan mina egna konton med iPhone!!!

Bank på telefon går snabbare, iaf på SEB

Ursprungligen av PeeMaN:

Bank på telefon går snabbare, iaf på SEB

Ja och en Mac är bättre att surfa på än en iPhone, men jag vill använda internetbank med min iPhone.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-11-28 18:25
Ursprungligen av henkebarn:

Kan man inte det?

Ska till USA om ett par dagar och hade tänkt låna brorsans iPhone för att föra över mer stålars till kortet om det skulle behövas.

Ursprungligen av Peth:

Kan man inte det?

Ska till USA om ett par dagar och hade tänkt låna brorsans iPhone för att föra över mer stålars till kortet om det skulle behövas.

Man kan inte markera fälten där man ska mata in inloggningsuppgifterna...

Ursprungligen av theplague:

Gillar idéen om att kunna logga in på min bank med mobilen, har väntat på detta ett bra tag (har ju varit på gång länge).
Men jag tappade rätt mycket av mitt intresse pga:
1) Kommer kosta en massa att göra det utomlands då det är via sms (och i tex i Japan skulle det inte fungera alls). Vill ju kunna göra sina bankärenden var man än är utan att bli rånad av banken.
2) 9kr i månaden!?! Skämtar ni!?! Nu får man en dosa gratis men sen ska man betala per månad för att använda internetbanken, något de tjänar på? Är ju som ett väldigt dåligt skämt!

Gammal tråd det här! Bara för att uppdatera så funkar SEB hur bra som helst med safari i iphone/ipod touch. Använder det själv då och då att betala räkningar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-30 22:14
Ursprungligen av pepparkaka:

Gammal tråd det här! Bara för att uppdatera så funkar SEB hur bra som helst med safari i iphone/ipod touch. Använder det själv då och då att betala räkningar.

Jo, det funkar. Det finns även en speciellt anpassad SEB-variant för iPhone. Klockrent med layout som är anpassad för mindre skärm. Har använt den sedan i våras och är nöjd.
SEB:s mobila bank

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-01 12:00
Ursprungligen av rasta:

Jo, det funkar. Det finns även en speciellt anpassad SEB-variant för iPhone. Klockrent med layout som är anpassad för mindre skärm. Har använt den sedan i våras och är nöjd.
SEB:s mobila bank

Tack, hade ingen aning om att den tjänsten fanns

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 12:31
Ursprungligen av kenjon:

Tack, hade ingen aning om att den tjänsten fanns

Har en fästmö som jobbar på SEB:s internetavdelning (och hon kör också Mac) så jag fick beta-testa den redan förra året. Så om ni har förslag på förbättringar så förmedla gärna dessa till mig. Själv har jag redan bett om att få tillgång till även aktie- och fondinfo på den mobila banktjänsten, så håll tummarna…

Ursprungligen av rasta:

Har en fästmö som jobbar på SEB:s internetavdelning (och hon kör också Mac) så jag fick beta-testa den redan förra året. Så om ni har förslag på förbättringar så förmedla gärna dessa till mig. Själv har jag redan bett om att få tillgång till även aktie- och fondinfo på den mobila banktjänsten, så håll tummarna…

Well, det är bra. Men en riktig app hade nog varit guld. Framförallt hade ladd-tiderna varit snabbare då GUI redan finns i telefonen. Annars är det rätt sjysst...

Bevaka tråden