Baron & Richard, ni som kan det här med script och sånt...
Är det möjligt med ett script att få datorn att göra postscript-filer (som ska till en destiller-mapp) av flera filer?
Förslagsvis att man har dom öppna i indesign och så skickar den iväg en postscriptfil, stänger dokumentet och börjar på nästa.*
Jag skulle gärna satt igång ett sådant script t ex på lunchen eller när man gick hem eller nåt så man - återigen - slapp sitta och glo på skärmen för allting annat i datorn går så segt.
Är ni med på vad jag menar?
/Johan
*(alternativt kanke man kan ha en mapp markerad och så blir alla indesign-dokument i den (och dess undermappar) postcriptade men det känns som att man kanske riskerar att få lite fler filer fixade än man kanske behöver då vissa kanske redan är klara t ex, så det är nog bättre med de öppnade filerna. Sen när sista filen är gjord så kommer det väl upp ett felmmedelande antar jag, men det kan man ju leva med... fast kanske kan man i scriptet säga till att när det inte finns fler filer öppna, stäng ner datorn, eller nåt... jag vet ju som bekant inte hur begränsat/obegränsat det där med script är, jag bara gillar det som fan.)