Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 20:56
Ursprungligen av Rickard A:

Jag vill bara tacka för underhållningen ni bjuder på i denna tråd. Obetalbart helt enkelt.

Att utsätta sig för allt detta besvär (pianetashop-spåret) för att få en upplåst iPhone är ju bara för gulligt. Det kommer sluta med att när de som köpte en telefon hos Telia och låste upp efter ett år så har ni inte ens fått era från pianetashop.

Hade det varit en svensk leverantör som sålt t ex datordelar hade ingen ens övervägt att handla när det är så mycket bekymmer. Kan inte låta bli att undra vad det är som driver alla här till att utsätta sig för detta?

Oavsett vilket- tack för underhållningen!

Visst är det skoj. Jag har själv beställt från Pianetashop och tror inte att de är bluff. Ett företag som sålt trädgårdsmöbler etc en längre tid tror jag inte helt plötsligt slår sig på en iPhone Scam.... Men man vet ju aldrig. Företaget är nog bara "Italienare" och sådär lagom effektiva. Inte Dustin.se direkt.

Jag vet inte hur det är med er andra som vill ha en upplåst telefon men själv måste jag använda Telenor då det är mitt jobbabbonemang. Kan tänka mig att det är flera i samma sits som jag. Därav att man "jagar" en upplåst lur.

Men, hey det är bara en telefon (och pengar)....Inget livsavgörande.

Ursprungligen av EonHip:

Visst är det skoj. Jag har själv beställt från Pianetashop och tror inte att de är bluff. Ett företag som sålt trädgårdsmöbler etc en längre tid tror jag inte helt plötsligt slår sig på en iPhone Scam.... Men man vet ju aldrig. Företaget är nog bara "Italienare" och sådär lagom effektiva. Inte Dustin.se direkt.

Jag vet inte hur det är med er andra som vill ha en upplåst telefon men själv måste jag använda Telenor då det är mitt jobbabbonemang. Kan tänka mig att det är flera i samma sits som jag. Därav att man "jagar" en upplåst lur.

Men, hey det är bara en telefon (och pengar)....Inget livsavgörande.

Jag säger inte att det är bluff. Bara att det är kul att läsa om vilka mödor man kan tänka sig gå igenom för att få tag på en.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-03 22:27

Hallå alla!

Jag har oxå beställt från Pianetashop.it och efter att jag läste i tråden drog jag ett mail till dom där dom garanterade att den skulle skickas innan den 9 augusti. Så jag tänker avbeställa om jag in får ett track id på mitt packet.... Meddelar hur det om det är någon som vill vet;)

Jag har idag fått in pengarna på kontot. Tog några dagar.

Jag har köpt en iphone från italien, den bör vara här om 1 vecka, Det är World Wide Garanti i 2 år.

köpten för 6 pap, helt ny i kartong från Ebay.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-08-04 10:36
Ursprungligen av Lionhart:

Det är World Wide Garanti i 2 år.

Vem har lovat det? O:-)

Ursprungligen av Lionhart:

Det är World Wide Garanti i 2 år.

Du menar att jag kan lämna in den på garantiärenden här i Sverige även om den är köpt i utlandet?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 21:23
Ursprungligen av Lionhart:

Jag har köpt en iphone från italien, den bör vara här om 1 vecka, Det är World Wide Garanti i 2 år.

köpten för 6 pap, helt ny i kartong från Ebay.

world wide garanti?
där blev du blåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 11:11

Jag bad en polare som var i Milano i helgen kolla efter iPhone - ingen iPhone i de tre butikerna han var inne i. Slutsålt var infon han fick.

Fick skäl att kolla lite mer på detta av en annan anledning.
Jag begriper inte riktigt hur t ex Pianetashop säger sig att de kan sälja iPhone.
Går man in här:
Apple - Legal - iPhone Warranty - 3g

så finns en länk till en fil med "Authorized Distributors" :
http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iPhoneAuthorizedDistributors.pdf

och kollar man exemplet som nu är på tapeten finns inte Pianetashop med där.
Apple - iPhone - Dove acquistare

Då undrar jag lite hur Pianetashop kan agera återförsäljare.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-04 13:42
Ursprungligen av Rickard A:

Fick skäl att kolla lite mer på detta av en annan anledning.
Jag begriper inte riktigt hur t ex Pianetashop säger sig att de kan sälja iPhone.
Går man in här:
Apple - Legal - iPhone Warranty - 3g

så finns en länk till en fil med "Authorized Distributors" :
http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iPhoneAuthorizedDistributors.pdf

och kollar man exemplet som nu är på tapeten finns inte Pianetashop med där.
Apple - iPhone - Dove acquistare

Då undrar jag lite hur Pianetashop kan agera återförsäljare.

Riktigt intressant, jag ska fråga dem när jag ser dem online nästa gång!

Ursprungligen av Rickard A:

Fick skäl att kolla lite mer på detta av en annan anledning.
Jag begriper inte riktigt hur t ex Pianetashop säger sig att de kan sälja iPhone.
Går man in här:
Apple - Legal - iPhone Warranty - 3g

så finns en länk till en fil med "Authorized Distributors" :
http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iPhoneAuthorizedDistributors.pdf

och kollar man exemplet som nu är på tapeten finns inte Pianetashop med där.
Apple - iPhone - Dove acquistare

Då undrar jag lite hur Pianetashop kan agera återförsäljare.

Verkar som att dom köper in av operatören TIM.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-04 16:22

el gringo; Tackar! Som jag har förstått det så kan man då även begära en upplåsningskod eftersom den är låst i 12 månader och man bryter det avtalet och betalar en avgift för det. Nu blir det till att avbeställa från pianetashop.it och ringer broder i Norge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 16:25

Vad tror ni om detta?
www.scadiciphone.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-04 16:35
Ursprungligen av mangsen:

Vad tror ni om detta?
www.scadiciphone.com

16gb styvt 6000 kr + frakt utanför usa + moms och tull.

Svindyrt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-04 16:44
Ursprungligen av mangsen:

Vad tror ni om detta?
www.scadiciphone.com

*about unlock 3G iphone read here, as phones are sold new, you will have to unlock them by yourself., you will have to purchase turbo sim car or stealthsim card, which is not included in the price.

De verkar mer shady än till och med Pianeteshop

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-04 16:49

Nu har jag skickat stålar till min polare i Italien! Han ska köpa en olåst lur på Vodafone. Borde få den imorn eller i övermorgon

En snabb fråga:

Är alla iPhone 3G's i Italien olåsta? Även de som köps med abonnemang?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 19:11

cwald: Var i Italien bor din polare?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-04 19:26
Ursprungligen av mangsen:

cwald: Var i Italien bor din polare?

Han har vart nere i Florens hela sommaren och kommer hem imorn. Tyvärr blev det ingen lur. De i butiken sa att de bara hade några få exemplar kvar och de vägrade sälja dessa utan abonnemang. Surt...

Precis som i Milano ( som någon skrev om här tidigare ) känns det som om de börjar ta slut även i Florens...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 19:04
Ursprungligen av mangsen:

Vad tror ni om detta?
www.scadiciphone.com

Den här sidan är med 100% säkerhet en scam sida.

Det finns endast 3 länder med upplåsta iPhones och det är Italien, Belgien och Hong Kong. Det finns inte upplåsta iPhones i USA. PUNKT SLUT!

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 20:09
Ursprungligen av mangsen:

Vad tror ni om detta?
www.scadiciphone.com

Va rolig site! Kunde de inte ens försöka att få det att se liiiiite trovärdigt ut?

ja - om det stämmer så avbeställer jag beställning hos Telia och köper i Norge.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-04 16:41

el gringo; Väntar svar från Netcoms support men verkar vara så i alla fall, håller dig uppdaterad!

hej igen - jag fick precis svar:

Svar fra NetCom kundesenter:
-

Hei, ja dersom man velger å si opp og betale for brudd av bindingstiden så blir telefonen låst opp for andre simkort. Man må i tillegg betale en månedsavgift.

mvh Terje Lilleåsen
Kundesenter NetCom as

Då kan man alltså köpa den och bryta bindningstiden så låses den upp till andra Totalpris närmare 6000 SEK.

Ursprungligen av CEk:

el gringo; Väntar svar från Netcoms support men verkar vara så i alla fall, håller dig uppdaterad!

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-08-05 10:39
Ursprungligen av el gringo:

hej igen - jag fick precis svar:

Svar fra NetCom kundesenter:
-

Hei, ja dersom man velger å si opp og betale for brudd av bindingstiden så blir telefonen låst opp for andre simkort. Man må i tillegg betale en månedsavgift.

mvh Terje Lilleåsen
Kundesenter NetCom as

Då kan man alltså köpa den och bryta bindningstiden så låses den upp till andra Totalpris närmare 6000 SEK.

Hur går man tillväga då? Kan man köpa via deras hemsida? Vilket abonnemang ska man välja för att sedan kunna lösa ut telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 19:54

Ja, det var min polare som var i Milano. Det är själva fan att man inte ska få köpa en olåst iPhone. Funderar på att ta bilen till Belgien bara man kan få bekräftat att de har lurar i butik och att man får köpa...

Nee det blev jag inte, Utan det är folk som binder sig med telia i 18 till 24 månader som blev blåsta

Ursprungligen av Lionhart:

Nee det blev jag inte, Utan det är folk som binder sig med telia i 18 till 24 månader som blev blåsta

De med kanske, men om du blivit lovad 2års world wide garanti, då är du blåst.
Punkt.

The phone has two years warranty !!! The warranty is valid all over the world.

Bevaka tråden