Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använd iPhone som 3G-dongel!

Tråden skapades och har fått 156 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har kört PDANet en del på landet och det funkar, men jag tycker inte det går speciellt snabbt. Men det borde väl rent teoretiskt bli exakt samma hastighet som om jag hade ett 3G mobilt bredband från samma operatör med USB dongel?

Ursprungligen av svantet:

Jag har kört PDANet en del på landet och det funkar, men jag tycker inte det går speciellt snabbt. Men det borde väl rent teoretiskt bli exakt samma hastighet som om jag hade ett 3G mobilt bredband från samma operatör med USB dongel?

Förutom att iPhonen inte stödjer hastigheter upp till 7.2Mbit som många USB donglar gör. Tror den endast klarar 3.6Mbit.

Ursprungligen av phindus:

Förutom att iPhonen inte stödjer hastigheter upp till 7.2Mbit som många USB donglar gör. Tror den endast klarar 3.6Mbit.

Det är nog inget hinder i det här fallet, jag får inte snabbare nedtrafik än 1,2 Mbit/sek med BBK, så över 3,6 tror jag inte kommer vara aktuellt oavsett dongel eller telefon... Vi snackar lite obygd.

Förra året hade Telenor nöjd-kund-garanti vilket gjorde att man kunde lämna tillbaka dongel och allt efter tre månader. Är det någon som vet om någon operatör har liknande erbjudande nu? Jag vill bara ha mobilt bredband över sommaren...

Tänkte skapa en ny tråd men hittade denna som passar till min följdfråga...

Kan man surfa med en iPad Wifi genom en iPhone 3Gs UTAN att jailbreaka någondera?

Ursprungligen av LCR:

Tänkte skapa en ny tråd men hittade denna som passar till min följdfråga...

Kan man surfa med en iPad Wifi genom en iPhone 3Gs UTAN att jailbreaka någondera?

Du måste jailbreaka telefonen.

Ursprungligen av keptang:

Du måste jailbreaka telefonen.

Då får jag fortsätta köra min hockey twitter via telefonen...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 09:56
Ursprungligen av Stinky:

Kainen: Tror du missförstod min fråga lite, eller så är medlemsvillkoren något tvetydiga. Låt oss ta den ännu större torrentsajten Mininova.org som exempel – många producenter av både kultur och programvara använder sig ju officiellt av mininova som distributör. Visst måste det väl vara tillåtet att här länka till en sådan fullständigt legal distribution (torrent)?? Och om det är tillåtet vad gäller mininova, vari består skillnaden gentemot Pirate Bay, som ju också har avtal med producenter och mängder av LAGLIGA torrents?
Alltså, jag pratar öht inte om länkningar till piratkopierat material. Orsaken till att jag tar upp detta här är att du i din första motivering verka ange att INGA torrentlänkar öht kan komma i fråga.

Jag tror poängen är att även om det finns lagliga torrents så har mininova/tpb också olagliga torrents. Och då får man inte länka till mininova/tpb.

//Rob

Bevaka tråden