quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Dvs han påstår faktiskt att G4an är mer än 4ggr så snabb, trots att han jämför 500Mhz G4 med 600MHz Pentium III. Får du det hela att gå ihop?
Det går ihop på det viset att en PIII/600 inte alls tuggar data så långsamt som han påstod. Det gör den om den är dåligt inställd eller man kör andra program samtidigt. Det finns en inställning i Windows-klienten som gör att man kan köra den även med andra program igång. Tack vare multitasking gör det inte så mycket för resten av datorn, men det ger skitdåliga resultat i S@H. Ingen vid sina sinnes fulla bruk skulle få för sig att göra samm sak i Classic Mac OS (fast jag kör S@H på nice 19 i OSX) varpå den funktionen inte hittade till Mac-klienten, som alltså bara tuggar data när datorn inte pysslar med annat.
Min fars PII/400 gör ett paket i v3 av klienten på ca 24 h, så det finns ingen suck i helvetet att en bra konfigurerad PIII/600 skulle köra v.2 av klienten på längre tid.
PS.. min egen iMac/233 tuggar ett paket på 20 h i OSX. G3:an regerar fett över PII.