Jag köpte mig en begagnad JV-1010:a häromdan, tyvärr fick jag inte med CD-skivan med SounDiver-editorn. Finns det någon annan editor som går att använda och som går att få tag på till ett överkomligt pris? Midiquest från Soundquest verkar ju kompetent men kostar ungefär lika mycket som jag gav för synthen.
Jag har kollat sourceforge.net efter gratisvarianter och hittade JSynthLib men jag har inte lyckats använda det ännu åtminstone. Dessutom har det inte stöd för just 1010:an, men jag tänkte chansa och se vad som händer (http://www.99.se/vrig-mjukvara/112581-gpl-syntheditor-bibliotikarie-jsynthlib.html).
Jag skickade ett mail till Roland också för att se om det går att få tag på en ny skiva, men det känns lite som att greppa efter ett halmstrå.
Nu har jag inte lyckats få någon klarhet i om SoundDiver-versionen på skivan går att köra i Windows XP. Men om det är så och någon har en OEM-skiva till Roland JV-1010 (eller XP-30, det är tydligen samma skiva) liggandes i nåt hörn kan jag tänka mig att köpa den till ett timligt pris.