I brist på bättre tråd (jo, jag letade en stund) så skulle jag vilja veta ALLT om dagens editor / librarianprogram, bägge plattformar. Har tillfälligt hookat upp lite midijox till en av mina gamla macar och finner det helt kört att hitta någon editor / librarian till Roland JV1010 för Mac. Det finns en SoundDiver-variant till PC men den är knappt duglig (man kan inte använda den samtidigt som sequencerprogrammen, smart). Det enda jag behöver göra är att kunna redigera effektenheterna, har löst programbytartrixet med bank & program change direkt i Cubase. Det finns två svindyra multikultieditorer, Sound Quest och Motu Unisyn men ärligt talat, vem f*n köper sånt idag. Var tog alla entusiasterna vägen? Tycker mig ha googlat på det mesta men hittar inte så mycket.
Man blir ju inte mindre pissed off på att Apple lägger ner Emagic samt megaprojektet Sound Diver utan att ens släppa programmet som freeware. Det finns en demoversion, tack för det, som kräver XSkey, tack för det.
Någon som vet var en Sound Diver för JV kan finnas... till Mac? PC-versionen finns på en del olika Roland-sajter.