Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 2.0 för iPhone tillgänglig

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 15:14

Men det betyder väl i vilket fall som helst att iPhone gen 1-ägare kan ösa på med 2.0 redan nu? Innan iPhone G3 har haft premiär alltså...

Ursprungligen av rk:

Men det betyder väl i vilket fall som helst att iPhone gen 1-ägare kan ösa på med 2.0 redan nu? Innan iPhone G3 har haft premiär alltså...

Ja, det är ju en helt separat grej, har inget med iPhone 3G att göra, egentligen.

Däremot kanske du ska invänta upplåsningen först.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-10 15:23
Ursprungligen av rk:

Men det betyder väl i vilket fall som helst att iPhone gen 1-ägare kan ösa på med 2.0 redan nu? Innan iPhone G3 har haft premiär alltså...

Hur är det med upplåsning av 2.0... den är väll inte släppt än så det är kört iaf?

Ursprungligen av kainen:

Hur är det med upplåsning av 2.0... den är väll inte släppt än så det är kört iaf?

Bevaka Dev Teams blogg som jag länkade tidigare, där lär det komma ut snart.

Intressant om uppdateringen till 2.0, den raderar visst hela telefonen:

Normally if you choose to update, the iPhone or iPod touch software is updated but your settings and media are not affected. If your device currently has a software version prior to 2.0 (1.x) and you are updating to software version 2.0 or later, all data on your device will be erased in order to perform install the new software. In this case, iTunes will offer to create a one-time media backup of your device depending on what content is on your device and what content is stored in the iTunes Library you are connected to. You should ensure that you have enough free space on your Mac or PC to accommodate a backup that matches the capacity of your iPhone or iPod touch (4 GB, 8 GB, 16 GB, or 32 GB) if you proceed with the this backup.

Läs mer här: Updating and restoring iPhone and iPod touch software

Ska bli kul att se hur fort det går tils den är upplåst

Läs det med, den här uppdateringen är helt omgjord i grunden enligt inlägg på MacRumors.com.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 15:56

Nu när firmware 2 har släppts så kanske man ska påpeka en gång till att inte uppdatera till den om man har en fungerande iPhone med 1.1.x. Vänta några dagar tills det finns ett program som låser upp den. Iphone-Dev team jobbar på att släppa en ny version av PWNAGE som låser upp den senaste firmware.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nu när firmware 2 har släppts så kanske man ska påpeka en gång till att inte uppdatera till den om man har en fungerande iPhone med 1.1.x. Vänta några dagar tills det finns ett program som låser upp den. Iphone-Dev team jobbar på att släppa en ny version av PWNAGE som låser upp den senaste firmware.

Ja, det är ett mycket gott råd just nu. Vi lär säkert få se någon som av misstag uppdaterar...

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är ett mycket gott råd just nu. Vi lär säkert få se någon som av misstag uppdaterar...

Inte jag den här gången

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 15:35
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är ett mycket gott råd just nu. Vi lär säkert få se någon som av misstag uppdaterar...

*vinkar*

I all hast, när man läser att den är "unlocked and jailbreaked", så trodde jag inte annat än att det bara var att tuta och köra. Ajsin bajsin, knäpp på nosen fick jag. Nu letar jag desperat efter hur man kan nedgradera igen. Framför allt letar jag efter var man hittar iTunes 7.6 eller tidigare. Alla Apples länkar leder bara till 7.7.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 17:38
Ursprungligen av lither:

*vinkar*

I all hast, när man läser att den är "unlocked and jailbreaked", så trodde jag inte annat än att det bara var att tuta och köra. Ajsin bajsin, knäpp på nosen fick jag. Nu letar jag desperat efter hur man kan nedgradera igen. Framför allt letar jag efter var man hittar iTunes 7.6 eller tidigare. Alla Apples länkar leder bara till 7.7.

Old Version Downloads - OldApps.com

Om nu 7.6.2 finns där vet jag inte.

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-11 18:03
Ursprungligen av lither:

*vinkar*

I all hast, när man läser att den är "unlocked and jailbreaked", så trodde jag inte annat än att det bara var att tuta och köra. Ajsin bajsin, knäpp på nosen fick jag. Nu letar jag desperat efter hur man kan nedgradera igen. Framför allt letar jag efter var man hittar iTunes 7.6 eller tidigare. Alla Apples länkar leder bara till 7.7.

På iClarified har dom en guide på hur du nergradderar från 2.0 till 1.1.4. Inklusive alla program osv.

iClarified - Apple News and Tutorials

Jag testade på en trasig iPhone jag fått (den är fullt fungerade förutom att skärmen är krossad, så ingen touch-funktion, vilket i praktiken gör den rätt värdelös ) och det tog en himla tid och nu är den jättelåst. Hoppas på DevTeam nu...

Hehehe, som ett barn på julafton. Du kunde inte hålla dig va ?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag testade på en trasig iPhone jag fått (den är fullt fungerade förutom att skärmen är krossad, så ingen touch-funktion, vilket i praktiken gör den rätt värdelös ) och det tog en himla tid och nu är den jättelåst. Hoppas på DevTeam nu...

Ursprungligen av kebarb:

Hehehe, som ett barn på julafton. Du kunde inte hålla dig va ?

Näe, inte när jag hade en trasig telefon över Men jag skulle aldrig göra det på min egen.

Ursprungligen av Adrian B:

Näe, inte när jag hade en trasig telefon över Men jag skulle aldrig göra det på min egen.

I vetenskapens namn, utan utforskande män som dig skulle scenen stå stilla!

Jag kör 1.02 fortfarande för att jag är rädd att förlora innehållet på min telefon vid uppgradering. Har ingen dator längre så jag kan inte synka in någon backup

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 20:53

Den var ju redan trasig. Men bra att Adrian provade nu vet vi 100% säkert att det inte går. Annars är det alltid någon som vet bättre och provar och sen kommer hit och skäller att Apple tvingade dom att uppdatera eller att lille bror/syster installerade utan att fråga.

//Rob

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 14:50

en liten fråga. det Devteam jobbar med är inte en upplåsning för iphone 3g? är lite förvirrade:tveksam:

Ursprungligen av Osten10:

en liten fråga. det Devteam jobbar med är inte en upplåsning för iphone 3g? är lite förvirrade:tveksam:

Det dom har fixat hittills är fw 2.0 på gammal iPhone. Eftersom iPhone 3G inte funnits ute tidigare har dom inte kunnat jobba på den hårdvaran. Nu när den börjar säljas kommer det garanterat att vara folk som försöker låsa upp den. Om det är lätt, halvsvårt eller snorsvårt återstår att se.

  • Medlem
  • City
  • 2008-07-10 16:41

Hehe, är det någon som har inside info om DevTeam hur det går?

dom är nog snart klara!

Nu är det ute på riktigt, firmware 2.0 alltså:
Apple Releases Official iPhone 2.0 (5A347) Firmware - Mac Rumors

Observera att en siffra i filnamnet ändrats från den tidigare länken.

Edit: Det är definitivt skillnad för den nya, riktiga filen är mindre (218 MB) jämfört med den som läckte igår (225 MB).

Den som läckte igår heter iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw medan den som är officiell idag heter iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw

uppdaterar bloggen ofta nu dom har gjort lite nya posts och snart så kan vi nog få en pwnage för 2.0

Ursprungligen av poseidon84:

uppdaterar bloggen ofta nu dom har gjort lite nya posts och snart så kan vi nog få en pwnage för 2.0

Det är helt bisarrt vad stort intresset är. Senaste posten har varit ute i 2 timmar och fått över 400 kommentarer! Gissa om det kommer bli åka när dom väl släpper sitt verktyg, hoppas dom har kapacitet!

Not this weekend står det nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 23:26

Men videon talar för en riktig höjdare.

Då kan man slappna av i helgen med andra ord

Någon annan som ska till Vansbro och simma?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 20:22

Borde inte den gamla iPhone med 2.0 mjukvaran vara "laglig" att köra i Sverige med Telia abonemang skulle man tycka. Alltså att man skulle kunna aktivera den som man gör med 3G modellen.

Men tydligen inte... eller?

/CanTech

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 20:51
Ursprungligen av cantech:

Borde inte den gamla iPhone med 2.0 mjukvaran vara "laglig" att köra i Sverige med Telia abonemang skulle man tycka. Alltså att man skulle kunna aktivera den som man gör med 3G modellen.

Men tydligen inte... eller?

/CanTech

Ring Telia eller Apple och fråga.

Men jag tvivlar starkt på det. Telia skulle nog bli glada om du tecknade en iPhone abonnemang men inte så glada för att ta över supporten för den.

//Rob

Bevaka tråden