Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 2.0 för iPhone tillgänglig

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cantech:

Borde inte den gamla iPhone med 2.0 mjukvaran vara "laglig" att köra i Sverige med Telia abonemang skulle man tycka. Alltså att man skulle kunna aktivera den som man gör med 3G modellen.

Men tydligen inte... eller?

Jag har testat på en telefon och det gick inte att bara uppdatera till 2.0 och sen stoppa i ett Teliakort, iTunes säger att det inte är giltigt (se mer i den här tråden). Så rent tekniskt går det inte att göra på det sättet i alla fall.

Däremot har jag för mig att någon på forumet hävdat att Telia påstått att det ska gå med gamla telefoner också. Men om det är sant vet jag inte. Telia har inte sagt något sådant officiellt så vitt jag vet.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-14 11:59

Tråden för iPhone 2G uppdatering till OS 2.0

Ok detta är lite tidigt men man börjar ju bli sugen att trycka på "uppdatera" i iTunes till min iPhone 2G (1.1.4, ZiPhonad). Hoppas bara det kommer bli smärtfritt när en uppdatering till ZiPhone kommer...

Och det kommer väl bli svårare när man använt ZiPhone än med tex Pwnage Tool?

Följdfrågan blir då vad jag och dom i min situation skall göra?
Har en 1.1.4. Zifånad.
Vad skall jag göra och vad kan jag stöta på för hinder om jag
vill använda pwnage snubbarnas lösning? (när den nu kommer)

varför kommer ni få förhinder?

Jag hade en ziphone 1.1.4, jag använde pwnage tool och gjorde om den till pwnage 1.1.4.
Inga problem för mig iaf.

oki, lysande.
nyfiken fråga:
varför gjorde du om med pwnage när du
redan hade zifånat den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 13:24

Jag har ett stort problem. Jag hade en 1.1.4 innan jag uppdaterade till 2.0. Dum som jag är, läser jag aldrig konsekvenserna med detta om inte pwnage tool finns, och nu är min låst. Problemet är detta att jag letar efter diverse guider på internet och på 99.se där det står hur man får tillbaka till firmware 1.1.4.
Det skulle säkert fungera för mig, mitt problem är bara att jag är fast i recovery mode! (usb-kabel och itunes-logga). Om den inte är inkopplad i usb startas den om efter 30 sekunder (ja, jag har räknat). Jag har försökt med att hålla inne home + on/off-knappen och allt det där men ingenting fungerar! ZiPhone upptäcker inte telefonen =(. Vad jag än gör fungerar det inte.
Är jag körd nu eller? =/

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

oki, lysande.
nyfiken fråga:
varför gjorde du om med pwnage när du
redan hade zifånat den?

Alla sa att ziphone var dåligt. samt att telefonen buggade ur ibland och hängde sig. Detta visade sig genom en låst bild på skärmen med starkaste ljus-styrkan. Så då tänkte jag att jag kunde lika gärna installera om telefonen. Och än så länge har jag inte haft några bekymmer med den.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-14 15:52
Ursprungligen av poseidon84:

Alla sa att ziphone var dåligt. samt att telefonen buggade ur ibland och hängde sig. Detta visade sig genom en låst bild på skärmen med starkaste ljus-styrkan. Så då tänkte jag att jag kunde lika gärna installera om telefonen. Och än så länge har jag inte haft några bekymmer med den.

Min funkar på alla punkter utan problem (Ziphonad 1.1.4 då)...
frågan är om man ska Pwnaga telefonen innan hacket till 2.0 släpps eller om man kan gå direkt till 2.0 via Pwnage. Time will tell...onödigt o göra nåt nu när allt funkar kanske. Men satan vad man längtar till App-store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 13:37

Svar till Kroox
Har ej provat detta själv eftersom jag inte vågat installera 2.0 än på min iphone. Men de verkar fungera.

YouTube - HOW TO DOWNGRADE FROM 2.0 TO A 1.1.4 IPOD TOUCH / IPHONE

Jag gjorde precis som du och det är nog kört till de Pwnage släpper sin uppdatering som öppnar upp för 2.0. Den kommer nog inte dyka upp i Ziphone. Dyker den upp i iTunes då? Testa att stänga av den och håll inne Home-knappen och sätt i USB-sladden i datorn. Då ska den dyka upp i Recovery Mode i iTunes. Sen får vi nog snällt vänta till Pwnage är färdiga och släppt sin 2.0 innan du,jag och många andra kan använda vår fräcka telefon igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 13:52

Ja oftast kommer den upp i iTunes, men om jag återställer den gör det ingen större skillnad, jag får ett meddelande i iTunes som säger att mitt SIM-kort inte stöder telefonen. Får vänta helt enkelt. Känns iaf lite bättre när jag vet att jag inte är den enda Får ju hoppas att pwnage kommer inom de närmsta dagarna innan jag blir galen!

Ursprungligen av Kroox:

Ja oftast kommer den upp i iTunes, men om jag återställer den gör det ingen större skillnad, jag får ett meddelande i iTunes som säger att mitt SIM-kort inte stöder telefonen. Får vänta helt enkelt. Känns iaf lite bättre när jag vet att jag inte är den enda Får ju hoppas att pwnage kommer inom de närmsta dagarna innan jag blir galen!

Näe det är väl klart, eftersom du återställer den till 2.0 om och om igen.
Det är 1.1.4 du behöver återställa den till, inget annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 15:31

Jo men det är det just det som inte fungerar, kan inte återställa till 1.1.4 trots alla försök.

Enligt iphone-dev team så kommer processen att uppdatera till 2.0 gå snabbare om man kört BootNeuter i 1.1.4 först enligt denna sida. Det kommer förstås att gå även direkt i 2.0, men har man gjort det innan behöver man inte göra det igen, om jag förstod det rätt.

By the way, when the release does come the unlock will be quicker if you already have a neutered bootloader at 1.1.4.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-14 12:35

Om man har ZiPhonat sin 1.1.4 iPhone kommer det bli knepigare att fixa 2.0 då? Kommer det gå att återställa och sen köra Pwnage Tool när det kommer?

Ursprungligen av carpark:

Om man har ZiPhonat sin 1.1.4 iPhone kommer det bli knepigare att fixa 2.0 då? Kommer det gå att återställa och sen köra Pwnage Tool när det kommer?

Jag hade ziphone förut, innan folk insåg hur dåligt det var. Jag använde då pwnage och återställde samt låste upp telefonen. Inga problem alls.

Slog ihop två trådar.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-14 16:00
Ursprungligen av Patrik D:

Slog ihop två trådar.

good! såg den här lite för sent sorry...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 19:17

Jag är inte stolt att erkänna att jag gjorde det misstaget. Men jag erkänner ändå.
Jag gjorde det misstaget.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-15 10:34

mm hur kommer det gå? kan man överföra info från iPhone från 1.1.4 till 2.0? Hur var det för er som uppdaterat från 1.0 till tex 1.1.4? Gick det att få över sms och sånt då?

Ursprungligen av carpark:

mm hur kommer det gå? kan man överföra info från iPhone från 1.1.4 till 2.0? Hur var det för er som uppdaterat från 1.0 till tex 1.1.4? Gick det att få över sms och sånt då?

Det borde väl gå att pwna den och sen lägga in från säk.kopian i itunes?

Ursprungligen av carpark:

mm hur kommer det gå? kan man överföra info från iPhone från 1.1.4 till 2.0? Hur var det för er som uppdaterat från 1.0 till tex 1.1.4? Gick det att få över sms och sånt då?

Om du synkroniserar din iPhone med iTunes får du backup på det mesta. Musik, videor, bilder osv har du (förhoppningvis) redan på datorn. När du du uppdaterat din iPhone (eller om du återställt den) kommer iTunes att fråga om du vill använda data från en säkerhetskopia för att återskapa din information.

Uppdateringen till 2.0 är dock lite speciell, iTunes tar en engångbackup på *all* data på telefonen och raderar en fullständigt vid uppdateringen (ungefär som en återställning alltså). När det är klart läggs all data tillbaka igen (dock har det rapporterats om problem med detta vid enstaka tillfällen).

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-18 16:38

Hjääälp

Jag har råkat uppdatera min iphone 2g till 2.0 och nu har den låst sig. finns det något sätt att nergradera den till 1.1.4? BEHÖVER HJÄÄÄLP.. (har en pc)

Nu är ju George Hotz med sitt skämtsamma yiphone med i matchen.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-17 17:08

blog.iphone-dev.org | Safe code....

aktiverat och upplåst.... nu väntar vi med spänning! Och...vem vågar först?

och förresten, ZiPhone verkar inte komma i nån ny version anytime soon
ZiPhone's Blog

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 18:35
Ursprungligen av carpark:

blog.iphone-dev.org | Safe code....

aktiverat och upplåst.... nu väntar vi med spänning! Och...vem vågar först?

och förresten, ZiPhone verkar inte komma i nån ny version anytime soon
ZiPhone's Blog

Det var ju klart. Han har ju ingen aning. Den som donerade till honom kan känna sig rätt blåst nu.

//Rob

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-20 10:55

blog.iphone-dev.org

nu är det här!

...men jag väntar nog på iPhone 2.01 med att unlocka. Rapporteras rätt mycket problem på macfebers sida

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-20 11:49
Ursprungligen av carpark:

blog.iphone-dev.org

nu är det här!

...men jag väntar nog på iPhone 2.01 med att unlocka. Rapporteras rätt mycket problem på macfebers sida

Fortsätt i denna tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246731-pwnagetool-2-0-sl-ppt-fungerar-p-iphone-3g.html

Bevaka tråden