Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av KaRo:

140 liter öl i garaget kan man vara mycket lyckligare??

Jovars.
En sportbil i garaget.:cool:

Hm kan så vara men jag har ingen sportbil i garaget, däremot öl!!
Skulle jag skriva om en sportbil hade det ju blivit negativt då jag inte äger någon
och har skulle vi vara positiva.

Trodde inte att jag kunde bli gladare men det gick, igår var jag på Mac-forum och köpte en Macbook, efter ett års inkubations tid så var det dags:) och det känns så bra.

Ursprungligen av johnny61:

Trodde inte att jag kunde bli gladare men det gick, igår var jag på Mac-forum och köpte en Macbook, efter ett års inkubations tid så var det dags:) och det känns så bra.

Då sprang vi kanske på varann. Jag var inne och hämtade lite saker vid ett-tiden.

Gumman fick sin nya burk igår. Hon är fortf helt lyrisk....
Riktigt roligt att ha en fru som är mycket extra lycklig.

Ursprungligen av Goflorp:

Då sprang vi kanske på varann. Jag var inne och hämtade lite saker vid ett-tiden.

Gumman fick sin nya burk igår. Hon är fortf helt lyrisk....
Riktigt roligt att ha en fru som är mycket extra lycklig.

Ja vid ett tiden var jag där synd jag inte visste vem du var (är).

Ursprungligen av johnny61:

Ja vid ett tiden var jag där synd jag inte visste vem du var (är).

Å jag som säger det jämt: vet ni inte vem jag är?

Nä, skämt åsido, jag tror aldrig jag använt det "kortet" nånsin.....

Jag skulle nog inte bli lyckligare av att serveras te av ett gäng nakna killar men det vore lycka om fler män tänkte så här ➽

Sagt det tidigare; Få saker gör en man gladare än nakna kvinnor som serverar öl.

Alla som säger annorlunda ljuger.

PS. De som spelar i "det andra laget" kan få lika-könade som serverar öl - vi diskriminerar ingen.

Har 20 liter jordgubbar ute i köket. Gott gott, men börjar bli lite less nu...

Så det finns en gräns för lycka ?

Posta några liter till mig på:
Karo
Macgatan 99
100 00 IPODSTAD

Mosade jordgubbar är gött:p !

Ursprungligen av KaRo:

Mosade jordgubbar är gött:p !

Ja, det är det verkligen, men något som är ännu godare är hemmagjord (jordgubbs)glass. Åt precis en portion sådan, och det är helt sjukt vad gott det är. Helt överlägset köp-glass.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-07-26 22:43

Sitter i en liten stuga djupt in i skogen i mörkaste Småland. Barnbarnen somnade mitt i godnattsagan (något om en kråka). Trötta efter att ha tillbringat hela dagen i sjön. Föräldrarna tog bilen och for iväg till Eksjö. Allt är lugnt. Vattnet spegelblankt. Björkar. Grönt gräs. (Kommer det två svanar nu så spyr jag.)

Har tagit fram min MacBook. Slösurfar. Evelina gnyr i sömnen. Det mobila bredbandet tar sig fint igenom de småländska granarna. Livet kan inte blir bättre. Alla mäniskor borde vara pensionärer?

Du, jag bor i ett mycket gammalt hus med väldigt stort renoveringsbehov.

Jag har inte de resurser som behövs för att renovera det.
Så vi säljer huset istället.

"fina skärgården" innebär sitta i kö till färjan ca 2.5 timmar om dagen.

Ja, jag misstänkte att det kanske inte är så kul med de där "romantiska rucklen" som man ser under sommaren i skärgården.

Fy attan med så lång väg till jobbet ! Jag sitter 2 tim sammanlagt på spårvagn/buss varje dag och tycker inte det är så kul.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-01 09:44

Jag är riktigt glad idag för att chefen ringde och ville att jag skulle jobba övertid hela helgen, d.v.s. ett 12 timmarspass på lördag och sen samma på söndag. Innan folk börjar och säger "WOOT? Jobba övertid på sommaren, är du galen?" kan meddela varför jag tog arbetet:

  1. Jag är student, need the money (100% mer för övertid, 50% till för att det är helgdag)

  2. jag jobbar bara detta och sen en shiftcykel på onsdag och sen är jobbet över så jag sliter inte ut mig

  3. Jag behöver en till iFån (Denna skall nog stå först)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-03 22:23

Jag e så jävla glad idag för idag kom nya bilen

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-12-06 21:47
Ursprungligen av Kajan:

Jag e så jävla glad idag för idag kom nya bilen

Ojojoj! Grattis! Inte varje dag man köper en sån pärla

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-12-06 22:38

Jag är glad för att jag hittade hur mycket ett utbyte av mitt spräckta frontglas på iPhone 4:an kommer att kosta, bara hälften av vad jag gav för den som ny...:cool:

Liten update:

Ja vi fick lgh, och nu har vi snart bott här i 6 mån. Allt fungerar bra.
Känner oss helnöjda. Nära till allt som en stad kan bjuda på.

(Hämtmat kl 20:00, Apoteket kl 03:40, Tuve-skogen, Svarte-Mosse, 3000 pubar, 3000 restauranger, Svänga förbi Hornbach kl 19:45)

Förr fick allt detaljplaneras, det tog minst en timme in till stan.

http://goflorp.blogspot.com/2007/09/frjor.html

På jobbet har det hänt en del tråkigheter. Många har fått gå. Själv har jag fått stanna kvar. Man känner sig lite blandad inför detta; man vill vara glad att man har jobbet kvar men samtidigt är det ju många andra som man tycker om som fått sparken.

Jag har precis känt det där "lyftet" inom foto, fått tillbaka Lusten att ta foton igen - det är himla roligt.

Vår "lelle vespen" till hund - Milo - har börjat arta sig. Ett tag ville vi nästan göra en handväska av honom istället Men så när det var som hopplösast så började han arta sig.
Han är ju fortfarande inte det lydigaste på klotet direkt, men han kommer när vi ropar in honom, han gör (mestadels) som vi vill. Enda molnet på himmelen just nu är att umgås med andra hundar.... men det kommer.

Så summa summarum - jag är så himla glad idag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 14:36

Jag sitter på min nyinköpta soffa och mår bra.
Har efter en jobbintensiv höst fått två veckor ledigt och verkar som att få en till. Känner att jag fått vila upp mig och att det ska bli riktigt kul att börja jobba igen. Solsken i Sthlm och nyköpta assnygga jeans på kroppen.

En liten OT i detta. Varför är det så att man i Sverige ogillar att jobba så mycket? Facebook är full med : "Jobb idag, fyfan." "Funderar på att sjukskriva sig" osv. Genomgående verkar vi tycka att jobb är något ont och något man ska undvika med alla medel som finns.

Okej okej.. för att jag har betalt supporter-konto och fått tillgång till detta..

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Okej okej.. för att jag har betalt supporter-konto och fått tillgång till detta..

Välkommen hit då Tobias !
Du får väl ta och kolla vad som har skrivits här tidigare i Loungen. Det är en salig blandning av mycket tänkvärt till....ja, inte så tänkvärt.
Extra bra blir det väl när du får namnet Supporter under ditt namn också ?;)
KaRo

Ursprungligen av KaRo:

Välkommen hit då Tobias !
Du får väl ta och kolla vad som har skrivits här tidigare i Loungen. Det är en salig blandning av mycket tänkvärt till....ja, inte så tänkvärt.
Extra bra blir det väl när du får namnet Supporter under ditt namn också ?;)
KaRo

Jag har inte lyckats klura ut hur man ordnar det.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag har inte lyckats klura ut hur man ordnar det.

Logga in på ditt mac.se - konto, sedan står det där hur du gör:

"Aktivera ditt supporterkonto genom att ange ditt 99.se användarnamn till höger, spara och klicka på "Aktivera!". Du kan bara ändra dessa inställningar en gång. Om knappen inte är klickbar är ditt konto inte aktivt. Om du har betalat, men fortfarande inte kan klicka på knappen, kontakta helpdesk.";)

Ursprungligen av adress@mac:

Logga in på ditt mac.se - konto, sedan står det där hur du gör:

"Aktivera ditt supporterkonto genom att ange ditt 99.se användarnamn till höger, spara och klicka på "Aktivera!". Du kan bara ändra dessa inställningar en gång. Om knappen inte är klickbar är ditt konto inte aktivt. Om du har betalat, men fortfarande inte kan klicka på knappen, kontakta helpdesk.";)

Fast jag har inte ett mac.se-konto, men har letat överallt i forumets inställningar.

Jag får helt enkelt kontakta "helpdesk" för att få det ordnat.

Ja e så glad för att 99 fungerar igen.

Den här tråden är till för enorm Love-bombing av sig själv och andra, inte för att lösa hur man får "Supporter" under sitt namn.

Nu återvänder vi till "ämnet" ....

It´s me, it´s me
oh baby, it´s me
stan´in in the ne´n of lööhöhv !
Supremes

Lööhv me tender
löhv me do...
Elvis
O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 14:44
Ursprungligen av KaRo:

It´s me, it´s me
oh baby, it´s me
stan´in in the ne´n of lööhöhv !
Supremes

Lööhv me tender
löhv me do...
Elvis
O:-)

Två av mina favoritartister! Vilka röster. Lyssnar faktiskt på nyköpt Elvis just nu...på min soffa...skönt avslappnad och väntar på MWSF.
Har haft tid och reda ut massor med saker som legat och skräpat och har inget jobb inplanerade för resten av veckan. Gillar till och med det kalla vädret just nu!

Som den fattiga student man är så har dagens glädje bestått i att jag blir 1.000kr rikare på att sälja mitt World of Warcraft-konto till en av mina vänner. Med detta följer också ett borttaget beroende, så det kan väl jämföras med dubbel glädje antar jag.

(Att jag sedan inte kan uttrycka glädjen i skrift är nog för att jag är alldeles för formell i min skrift )

Jag är så glad, för jag vann en sak som jag har velat ha länge på eBay.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310112903378

Bevaka tråden