Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mac+:

?Precis som @keptang svarade: Apples emoji. Har kollat upp dem och de är tydligen bara för rättrogna. Apple standard som fungerar perfekt på iOS (iPhone, iPad) och OSX men ger fyrkanter på PC och även med Parallels PC-installation på mac. Har endast öppnat 99mac:s sida med Safari. Mail ger motsvarande resultat som Safari på nämnda enheter. Det blir till att byta sida eller använda ett suddgummi

Nja, jag använder Chrome, i OS X...
Jag håller mig nog borta från Safari och knäppa symboler även i fortsättningen
Det får räcka med smilies

  • Medlem
  • 2013-03-09 13:49

Jag har fyndat en görfin iMac från 2008 ( 2,66Ghz ) med tangentbord, Mighty Mouse, Magic Mouse och ett par enklare Bosehögtalare för 2000:-
Känns som ett riktigt klipp!

Ursprungligen av biberu:

Alla system har inte typsnitt som klarar av att visa dessa installerade. Använder man OSX/IOS så bör man se Apples emojis i Safari. I Windows 7 (med uppdatering) / 8 kommer det falla tillbaks till enklare glyphs i Segoe UI Symbol, men övriga kommer ofta visa en placeholder eftersom att symbolen saknas.

Inga emojis - bara fula fyrkanter - i Safari 5.1.7, OS X 10.6.8.

Ursprungligen av Spata:

Jag har fyndat en görfin iMac från 2008 ( 2,66Ghz ) med tangentbord, Mighty Mouse, Magic Mouse och ett par enklare Bosehögtalare för 2000:-
Känns som ett riktigt klipp!

Låter verkligen som ett fynd!!! Grattis!!

Ursprungligen av johan_tanying:

Inga emojis - bara fula fyrkanter - i Safari 5.1.7, OS X 10.6.8.

Om jag minns rätt så har inte OSX stöd för det före 10.7.

  • Medlem
  • 2013-03-09 19:14

När man som inom mitt yrke tidvis bor som en kackerlacka i baracker med 12 sovrum i varje, där alla delar på dusch, kök och allrum. Ja då är det faktiskt ganska skönt när man äntligen blir skiftledig och kommer hem till sitt eget hem. Sånt man inte tänker på i vardagen, men som man snabbt lär sig uppskatta efter att ha delat boende med (ibland) 11 helt främmande människor.

Idag så gick jag från en gprs-anslutning till 200Mb/s och plötsligt så blev livet lite roligare igen.

Jag har inte varit glad på länge (en icke önskad skilsmässa efter 30 år) men nu börjar det ljusna lite. Jag är riktigt glad över att David Bowie är tillbaka men en förbaskat bra platta. Världen blir genast lite bättre. The Next Day är det bästa han har gjort på drygt 30 år!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-19 15:27
Ursprungligen av Arnold Corns:

Jag har inte varit glad på länge (en icke önskad skilsmässa efter 30 år) men nu börjar det ljusna lite. Jag är riktigt glad över att David Bowie är tillbaka men en förbaskat bra platta. Världen blir genast lite bättre. The Next Day är det bästa han har gjort på drygt 30 år!

Skit med din skilsmässa men gött med nya Bowie. Kan bara hålla med om att det är bland det bästa han gjort på mycket länge.

...för att i måndags bytte min arbetsgivare ut sin Exchange 2003, så nu funkar Mail och jag slipper Parallels Desktop och Win 7. Får dock lov att tacka Mikromjuk för en givande arbetsrelation. Det har varit mycket lärorikt och jag har verkligen lärt mig att uppskatta funktioner i OSX som jag tidigare tagit för givet. Letar febrilt efter något mer positivt att säga om Win 7... Den har krånglat lite vid uppstart, stängt ner oväntat fler gånger de tre månader jag har använt den än vad jag tror OSX gjort de senaste tre åren. Gränssnittet är fult (lite som att ladda ner Marathon på paddan igen och inse vad som hänt med grafiken) och dessutom saknade jag som sagt ganska enkla och vardagliga funktioner, som, "oj, jag ville visst besvara mailet till alla och trycker därför på den knappen i mailet jag redan skapat".
Dessutom stod allt arbete på den stora redaktionen still i måndags när den nya Win-servern (osäker på vad den heter) hade installerats under helgen och alla windowsburkar skulle kopplas upp. Under tiden satt jag och arbetade obehindrat på Macen, kollade mailen via Iphonen och Mail. Räknade ut att de tappade cirka 100 000:- i förlorad arbetstid i måndags. Jo, visst är det dyrt med Mac...
Så idag är jag tvivels utan väldigt glad!

  • Medlem
  • 2013-03-27 19:54

Spenderat dagen i härligt fluffigt puder, nu värker kroppen men efter några pilsner är nog värken borta :).
Hemavan fram till söndag, naaajssssss.

Idag skrattar jag högt åt amerikanskt bigotteri, vars inkonsekvens nådde nya höjder på Apple-TV:n.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2013-03-30 10:13

1 april är jag en friiiiiii man. Slutar jobbet efter drygt 25 år i samma grottekvarn.
Vad jag ska göra istället?
Leva utan att ha någon annan som sätter agendan för dagen.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-03-30 11:36

?Grattis till nya livet!
Efter att varit fri som en fågel i en bur är du nu fri utan bur. Hoppas att du inte fastnar på gatorna i Mjölby, det sägs att de blir kletiga när det regnar.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2013-03-30 12:27

Ånävars dö - här ska inte trampas runt i gamla spår. Hela Världen väntar ju!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-03-30 16:05
Ursprungligen av Le:

1 april är jag en friiiiiii man. Slutar jobbet efter drygt 25 år i samma grottekvarn.
Vad jag ska göra istället?
Leva utan att ha någon annan som sätter agendan för dagen.

Grattis! Jag gjorde själv samma sak i januari efter prick 30 år i grottekvarnen.

  • Medlem
  • 2013-04-02 16:02
Ursprungligen av Swift:

Spenderat dagen i härligt fluffigt puder, nu värker kroppen men efter några pilsner är nog värken borta :).
Hemavan fram till söndag, naaajssssss.

Slarvade när jag stoppade ner min iPhone i jackan under ett åk i djupsnön, väl framme vid liften så var den borta och paniken var ett faktum.
Ingen kompis hade find my iphone installerat och varken edge eller 3g fanns att tillgå. Provade ringa den och efter ett par signaler svarade en tjej på andra sidan, högtalaren hade pajjat och sms var det enda sättet att få info om vart hon var.
Hon stod 10 meter bort med telefonen i handen, hittat den på en transportled några hundra meter bort. Lyckan var total och efter lite avtorkning så fungerar den klockrent igen :).

4 dagar kvar sen lämnar jag vintern för den här gången!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-02 21:59

?Ska du åka till staden Keptang i Långtbortistan, möta solen och hoppas att undvika mina kommentarer?

Ursprungligen av mac+:

?Ska du åka till staden Keptang i Långtbortistan, möta solen och hoppas att undvika mina kommentarer?

Helt korrekt, förutom det sistnämnda. ?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-11 21:36

?Temperaturskillnaden mot gamla svea är som att köra cabriolet. Det är otäckt.

Ursprungligen av mac+:

?Temperaturskillnaden mot gamla svea är som att köra cabriolet. Det är otäckt.

Och då är klockan snart 03:00 här.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-11 22:01

Jag är så jävla glad för att efter många månaders slit har min fru äntligen klarat av att ta körkort.
Då kanske någon funderar att det är väl ingen speciellt,jo om man betänker att svenska är inte hennes modersmål utan hon kommer ifrån keptang´s resmål

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-11 22:05
Ursprungligen av lappen71:

Jag är så jävla glad för att efter många månaders slit har min fru äntligen klarat av att ta körkort.
Då kanske någon funderar att det är väl ingen speciellt,jo om man betänker att svenska är inte hennes modersmål utan hon kommer ifrån keptang´s resmål

Nice. Jag unnar dig att i fortsättningen sitta i passagerarsätet och surfa istället för att köra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-11 22:25
Ursprungligen av filuren:

Nice. Jag unnar dig att i fortsättningen sitta i passagerarsätet och surfa istället för att köra.

Var tror du jag har suttit när vi övningskört? I baksätet?
Allvarligt det kommer bli skönt att slippa vara den som skjutsar hela tiden......och att ha en chaufför på helgerna

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-12 18:53
Ursprungligen av lappen71:

Jag är så jävla glad för att efter många månaders slit har min fru äntligen klarat av att ta körkort.
Då kanske någon funderar att det är väl ingen speciellt,jo om man betänker att svenska är inte hennes modersmål utan hon kommer ifrån keptang´s resmål

Grattis! Ett av de stora kliven i livet, jag tog mitt 26år gammal. Tusen gånger större än att äga en bil, jag anser att alla borde ha körkort. Dock inte bil, de kan man dela på.

Känslan när man tar på sig en t-shirt som brukade vara "slim fit" och nu inte längre är det. Samma som när man får på ett par byxor, slimfit, som är tre storlekar mindre än de man brukade köpa. Nästan lika stort som att köra sitt livs första "spinning puls intervall" och tycka att det var helt ok. Om friskis vore en person skulle jag ge den den varmaste kram en frussen person som jag kan ge, för detta men allra mest för att jag inte längre har ont i ryggen för jämnan!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-12 23:15

Jag är glad för jag har kommit igång på gymmet igen efter många år, det är faktiskt skoj, nu ska magrutorna återuppstå

PT all heder, men lite jävlar annama kommer man oxå långt på

Bevaka tråden