Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-08-10 10:55
Ursprungligen av maskh:

Idag är jag glad för att ha köpt en Samsung Galaxy S4 och lämnat iPhone bakom mig.

Fortfarande lika glad?

Ursprungligen av Dalle:

Fortfarande lika glad?

Fult:) Jag tänkte skriva samma sak men tyckte inte att jag skulle strö salt i såren;)

  • Medlem
  • 2013-08-10 18:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Fult:) Jag tänkte skriva samma sak men tyckte inte att jag skulle strö salt i såren;)

Just skulle symbolisera att jag sa det med glimten i ögat. Dvs inget illa menat.

Ursprungligen av Dalle:

Fortfarande lika glad?

Ursprungligen av BlackSmp:

Fult:) Jag tänkte skriva samma sak men tyckte inte att jag skulle strö salt i såren;)

Alltså.. hur ska jag ens kunna formulera ett bra svar på detta?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-10 20:22
Ursprungligen av maskh:

Alltså.. hur ska jag ens kunna formulera ett bra svar på detta?

Alla gör misstag i livet

Ursprungligen av lappen71:

Alla gör misstag i livet

Jag är fortfarande inte säker på att det var att göra ett misstag.

Visst. Det var en enorm otur att få ett "måndagsexemplar" och det sänkte min lust att ge Samsung en chans. Gick tillbaka till iPhone som ett resultat. Men mitt intresse för att verkligen ge Android en chans finns kvar, så det är inte otänkbart att jag gör ett nytt försök och testar en annan telefon. Möjligtvis kan det bli intressant med Googles kommande Nexus 5.

Men så klart så är jag väl mer nöjd och glad nu med nya iPhonen än när jag insåg oturen med S4.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-08-15 10:59

Idag så skriver jag på papperna på mitt nya jobb efter fyra års studier och en sommars arbetslöshet. Så jäkla skönt. Dock inte som SYV/Vägledare som jag är utbildad till, men väl inom skolans värld i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-15 16:06

Jag har precis köpt mitt första hus med min flickvän!!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-18 00:54

Jag har äntligen tagit steget från crop-kamera till ett fullformatshus, lyckades få ett kanonpris på en Canon 5D Mark III för ett par dagar sedan.

Vilken kamera, nu blommar objektiven ut!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-19 08:13
Ursprungligen av zinned:

Jag har äntligen tagit steget från crop-kamera till ett fullformatshus, lyckades få ett kanonpris på en Canon 5D Mark III för ett par dagar sedan.

Vilken kamera, nu blommar objektiven ut!

Ny eller begagnad?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-19 20:22
Ursprungligen av onnyt:

Ny eller begagnad?

Ny.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-08-20 12:09
Ursprungligen av zinned:

Jag har äntligen tagit steget från crop-kamera till ett fullformatshus, lyckades få ett kanonpris på en Canon 5D Mark III för ett par dagar sedan.

Vilken kamera, nu blommar objektiven ut!

Jag har äntligen tagit steg från fullformatshus till kompaktkamera. Lyckades få ett skapligt pris på ett RX100II-kit med väska och extern mic från Sony.se.
Ett lagom mellanting mellan 4S och 5D MkII. RX100II har en sensoryta på 116mm², att jämföras med 15mm² resp. 684mm².
"Lite" knöligt att semestra med systemkamera som småbarnsförälder. Nu går kameran ner i skötväskan!

DSLR backpack vs compact camera by reboot81, on Flickr

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-23 12:02
Ursprungligen av reboot81:

Jag har äntligen tagit steg från fullformatshus till kompaktkamera. Lyckades få ett skapligt pris på ett RX100II-kit med väska och extern mic från Sony.se.
Ett lagom mellanting mellan 4S och 5D MkII. RX100II har en sensoryta på 116mm², att jämföras med 15mm² resp. 684mm².
"Lite" knöligt att semestra med systemkamera som småbarnsförälder. Nu går kameran ner i skötväskan!
http://farm8.staticflickr.com/7457/9554466824_b60cce50b0_c.jpg
DSLR backpack vs compact camera by reboot81, on Flickr

En viss skillnad, onekligen

29 november = PS4.
6 december = GT6.

Ursprungligen av keptang:

29 november = PS4.
6 december = GT6.

Fan vad härligt!

Frågan är vilken ratt jag ska köpa? Tror jag är färdig med att köra bil med joggar.

Ännu värre är det iofs med FPS, fixar inte det med handkontrollen. Hoppas innerligt att det dyker upp någon vettig muslösning.

Ursprungligen av Köörmit:

Fan vad härligt!

Frågan är vilken ratt jag ska köpa? Tror jag är färdig med att köra bil med joggar.

Ännu värre är det iofs med FPS, fixar inte det med handkontrollen. Hoppas innerligt att det dyker upp någon vettig muslösning.

Logitech G27 eller liknande.
Logitech Driving Force GT om du vill ha lite billigare.

Har äntligen köpt och fått hem en tablet. Nu behöver jag inte bära med datorn överallt.

I mitt fall blev det en Xperia Tablet Z. Rekommenderas varmt till den som är sugen på att testa en tablet med android.

Glad och glad... Och inte för att det har någon som helst betydelse men jag lyckades till sist komma på den positiva sidan på Sharkscope:)

5:25kr plus efter 2200+ turneringar. Jag ska nog inte sluta mitt vanliga jobb och bli pokerproffs:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-01 14:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Glad och glad... Och inte för att det har någon som helst betydelse men jag lyckades till sist komma på den positiva sidan på Sharkscope:)

5:25kr plus efter 2200+ turneringar. Jag ska nog inte sluta mitt vanliga jobb och bli pokerproffs:)

Om du har ett bra rakeback avtal så är du mer plus

Ursprungligen av lappen71:

Om du har ett bra rakeback avtal så är du mer plus

Inte på SvS. De är de som tjänar på mitt spelande. Jag går 5:25 plus och de har dragit in över 4.000 på avgifter:) Men nu är jag i alla fall plus trots det!

Jag spelar inte så mycket, bara för att det är kul. Målet är att ligga plus och ha roligt. Inget "gnetande vid borden" utan ett bara par spel i veckan samt livespelet med vänner varje helg

Fredag! Så oerhört fantastiskt bra.

När jag läser bästa kommentaren till nya 5S:)

http://fredrik.cafe.se/kort-klargorande/

Glöm inte att läsa taggen:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-13 01:50
Ursprungligen av BlackSmp:

När jag läser bästa kommentaren till nya 5S:)

http://fredrik.cafe.se/kort-klargorande/

Glöm inte att läsa taggen:)

Suverän, klockrent

GTA V.
iFruit.

Senast redigerat 2013-09-16 16:00
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-17 10:11

Woohoo!

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2013-09-17 21:00

Instämmer helt ang fingeravtryck läsning , Dock kan vara lite jobbigt nu till höst som vinter med handskar på .
Men utgår från att man kan inaktivera funktionen i snöbacken ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-17 21:08
Ursprungligen av Trisen:

Instämmer helt ang fingeravtryck läsning , Dock kan vara lite jobbigt nu till höst som vinter med handskar på .
Men utgår från att man kan inaktivera funktionen i snöbacken ?

Du kan ju inte låsa upp din telefon med handskar på, fingeravtryck eller ej. Inte så länge du inte har specialhandskar som är anpassade för smartphones.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-17 22:04
Ursprungligen av zinned:

Du kan ju inte låsa upp din telefon med handskar på, fingeravtryck eller ej. Inte så länge du inte har specialhandskar som är anpassade för smartphones.

Ska prova om man kan lära 5S att känna igen min nästipp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 00:01
Ursprungligen av reboot81:

Ska prova om man kan lära 5S att känna igen min nästipp.

Bra val av test

Under sommaren har jag jobbat med att fixa allt textmaterial inkl specar samt mkt bildmaterial åt en lokal HiFi-återförsäljares webshop. Idag hade vi uppföljning.

Jag får inte bara betalt för mitt jobb i form av en stereoförstärkare, överenskommelsen var sådan, jag har dessutom en del tillgodo OCH jag får en timanställning under vilken jag ska fortsätta arbetet med att utveckla deras webshop.

De har mängder med prylar i sitt sortiment, mycket egenimport, som i dagsläget inte finns i webshopen o som ska in.

Det är så jäkla kul att något positivt på jobbfronten äntligen händer o dessutom får jag jobba med min Mac som arbetsverktyg vilket inte är fy skam

... jag har nu två timanställningar, den andra är snöskottningen åt bostadsrättsföreningen men ovanstående är grädden på moset, toppingen på kakan, grädden på kaffet m mozartlikör...

Bevaka tråden