Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av onnyt:

Av vilken anledning får man fråga?

Lider av sjuhelsikes migrän från och till.

Doktorn har sagt att jag skall sluta med en del saker som kan påverka. Däribland kaffe.
Har vägrat sluta så det är väl nu en 4 år sedan doktorn påminde mig senast.

Så, det var dags att prova om det gör någon skillnad.
Första dagarna kändes det rejält skit men idag så är det förbannat bra!

Fast man vet aldrig. Kanske sitter och pimplar kaffe om en månad igen.

Jag droppade koffein helt och hållet från en konsumtionsnivå adekvat för en hel stadsdel. Ett par riktigt jobbiga dagar - såg till att sluta över en julhelg - men efter att den kemiska balansen i kroppen återställts var det inga problem. Dryga fem år sedan nu.

Mitt tips är att du tar det lugnt med att förkunna din avgiftning - till skillnad från andra missbrukare av beroendeframkallande medel är koffeinister i huvudsak socialt accepterade men försvarar som övriga missbrukare sitt beroende med näbbar och klor, vilket blir väldigt tradigt att tampas med i längden.

Ursprungligen av Borttaget:

Idag är jag helt koffeinfri.

Efter 17 år ingen mera kaffe eller te

Urk. Kondolerar. *sveper dagens 7:e espresso*

Senast redigerat 2018-07-23 14:50
Ursprungligen av GustafMA:

Mitt tips är att du tar det lugnt med att förkunna din avgiftning - till skillnad från andra missbrukare av beroendeframkallande medel är koffeinester i huvudsak socialt accepterade men försvarar som övriga missbrukare sitt beroende med näbbar och klor, vilket blir väldigt tradigt att tampas med i längden.

Jag skall ta dina ord till sinnet!

Det första jag gjorde idag var att på jobb kräva vi köper in rött te (rooibos) eftersom vi har fri tillgång till både kaffe och te och nu vill man ha ett alternativ utan koffein/tein. Vågar inte fråga efter koffeinfritt kaffe med risk att bli sugen igen.

Har en kollega som slutar samtidigt så vi håller koll på varandra

Senast redigerat 2016-03-30 17:28
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-31 22:25
Ursprungligen av Fitinghoff:

Skulle inhandla en iPad Pro till hustrun, som insett att hon vill ha en större skärm och den nya pennan, så hon kan skriva, rita och fota till diverse anteckningar, jobb, osv. Det räcker ju för ett inlägg i denna tråd.
Passerar MediaMarkt och tänker "jaja, en padda kan jag ju handla där" och svänger in. Ramlar rakt på en rea och där står en gammal Mac Pro demo, för mindre pengar än en iMac. Ja, ni fattar vad som hände. Ytterligare ett skäl till ett inlägg. Jag som inte är stationära-dator-killen kände mig glad som en speleman.
Väl hemma infann sig problemet med att få bort en demo-användare, vilket ju är gjort för att det inte ska gå. Men det gick ruskigt enkelt, bara man hittade en väg runt alla säkerhetssystem. Så med en ren installation, kopplar jag in Dropbox, Cloudstation och Adobe CC, sedan tar jag en kopp kaffe och väntar... Klart!
Under tiden har iCloud hittat mina mailadresser, twitterkonto och en massa annat och jag är back in business. Så det här med molntjänster, i min värld rockar det fett! Mac Pro:n kommer nu att få pryda sin plats och användas i någon form i 7-8 år i alla fall, innan den pensioneras som vacker vas.

Grattis

Jag blev nyfiken, vad fick du ge för denna Mac Pro? 15k?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-05 12:56

Jag har tagit körkort! Klarade teorin igår och uppkörningen idag. Det är så dags när man har passerat 35, men bättre sent än aldrig antar jag.

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Ursprungligen av Vassius:

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Nya Teslan ofc

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-05 13:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nya Teslan ofc

Självklart. Men då får man ju vänta två år på leverans, så måste ju ändå ha en bil medan vi väntar...

Ursprungligen av Vassius:

Jag har tagit körkort! Klarade teorin igår och uppkörningen idag. Det är så dags när man har passerat 35, men bättre sent än aldrig antar jag.

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Grattis.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-05 15:31
Ursprungligen av Vassius:

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Nya Volvo S90

Ursprungligen av cubeis:

Nya Volvo S90

Har redan avkrävt min granne och tillika Volvo-handlare den första 1 år gamla begagnade V90 D5 AWD han får in. Brukar köpa 1-årsbilar på företaget.

Ursprungligen av Vassius:

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Ford Mustang, årsmodell 1964 1/2 såklart!

  • Medlem
  • International user
  • 2016-04-05 16:27
Ursprungligen av Vassius:

Jag har tagit körkort! Klarade teorin igår och uppkörningen idag. Det är så dags när man har passerat 35, men bättre sent än aldrig antar jag.

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

köp en fusk passat, mycket bättre bil hittar du inte…

Men har du pengarna köp en tesla.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-05 17:06
Ursprungligen av Vassius:

Jag har tagit körkort! Klarade teorin igår och uppkörningen idag. Det är så dags när man har passerat 35, men bättre sent än aldrig antar jag.

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Grattis.
Vet man inte vilken bil man vill köpa så kan man lika gärna köpa den säkraste man har råd med.
Kika i listan http://www.folksam.se/testergodarad/varateste...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-05 22:07
Ursprungligen av HåkanE:

Ford Mustang, årsmodell 1964 1/2 såklart!

Då skulle frugan bli glad i alla fall.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-06 11:43

SAAB ger mycket bil för pengarna.

JAAAA! Det tog inte lång tid innan jag fick tillåtelse att beställa nya Appleprylar av chefen. Så nu är det en MacBook Pro 15" och en Thunderbolt Display på väg till mig på kontoret. TJOHOOO! (Jag gnällde om detta i "den andra tråden" förut).

Ursprungligen av MatsOlov:

Sjukskriven, inget jobb, ingen semester (arbetstränar), inga pengar, trasiga obesiktiga bilar, regn, kallt, deprimerad, trött och slut. Men jag lever, än......

Thats the spirit ?

Var ett tag sedan jag skrev nåt här men här kommmer min gångna vecka;

Fredag:
En timme styrketräning + 2tim 30 min högintensiv Afrokubansk dans

Lördag:
träningsvärk till trots, samma som ovan(ej träningen) samt på kvällen Club Bachata dvs fem timmar på dansgolvet i nästan vartenda salsa, ett flertal bachata samt en o annan reggaeton

Söndag: vila

Måndag:
Bra jobbdag, solo på firman, samt tre timmar salsa på kvällen som kändes som halva tiden. Så himla kul

Tisdag:
samma som ovan fast Bachata istället på kvällen

Onsdag: lite ärenden

Torsdag: fullmatad dag;
- tandläkarbesök där det skulle lagas ngt som de inte kunde finna ?
- femtimmars jobbpass på Naturkompaniet
- styrketräning
- tre timmar socialdans

Fredag: Halvdag på firman(jobb#2) o sedan får vi se...

Weeee!

Ny iPhone SE ersatte min 4s: "OMG! Safari is so snappy!"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-10 20:47
Ursprungligen av Vassius:

Jag har tagit körkort! Klarade teorin igår och uppkörningen idag. Det är så dags när man har passerat 35, men bättre sent än aldrig antar jag.

Nu kommer den svåra biten. Att välja välja vilken bil vi ska köpa.

Det blev en fin fem år gammal Volvo V50. Idag tog vi bilen på första långfärden, två timmar ut och två timmar hem. Det kändes tokbra! Skön att köra och inte alls jobbigt trots min ringa erfarenhet. Jag har ett par månader på mig att värma upp inför sommarens bilsemestrar. Nu har familjen mycket att ta igen!

  • Medlem
  • 2016-04-10 21:48

En fråga i en annan tråd fick mig att med glädje reflektera över detta: Google utvecklar Android, och det är öppen programvara. Det vill säga, det är gratis för vem som helst som vill bygga en mobil att använda Android i den. Tack vare det så kan jag och 1,4 miljarder användare ha en smart mobil till rimlig kostnad, och i stort sett alla typer av appar kan köras (till skillnad från Windows Phone). "Alla som har råd har en Iphone" har jag läst och hört flera gånger. Det är precis så. De allra flesta i denna värld har inte det. Tack vare Google kan fattiga människor i alla länder använda internet på ett praktiskt sätt. I utvecklingsländer är smarta mobiler oerhört viktiga för utvecklingen, det är ofta den högsta tekniska infrastruktur man har överhuvudtaget. Ändå är Google synonymt med "Evil Corp" hos många. Ja, Google samlar in våra surfvanor och tjänar pengar på det genom riktad annonsering. Samtidigt tillhandahåller de via Chrome Web Store de tillägg som behövs för att "gå under radarn". För egen del är jag tacksam för att Google finns, företaget har gett mig möjligheter jag annars inte skulle ha haft.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-04-16 17:53

Har efter många svordomar lyckats bygga ihop denna quadcopter och fått den att lyfta från marken, nu återstår bara att få den att flyga rakt.

SM guld till Frölunda!!!

Ursprungligen av HåkanE:

SM guld till Frölunda!!!

Ett STORT jävla GRATTIS till Frölunda HC!

  • Medlem
  • 2016-04-26 11:42

Jag fick precis meddelande från posten, mitt paket från Mister-Auto har kommit, äntligen kan jag byta den förbenade kamremmen i morsan och farsans extrabil. Känns skönt att kunna göra dem en tjänst så att de sparar in en del pengar, så mycket som de körde runt på mig i ungdomens dagar. Så till helgen blir det bilmek, och det glädjer mig. Alldeles för sällan som man får skita ner sig och ligga i garaget en hel dag, ska bli kul!

  • Medlem
  • 2016-04-26 16:31

Äntligen så har min iPad Pro 9.7" kommit hem, med några tillbehör, två dagar tidigare än beräknat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-26 19:12

För att jag äntligen tog mig i kragen och delade med mig lite. Man känner nålsticket utan någon form av reaktion när tankarna är på den som tar emot. Inte f*n gnäller hen över ett nålstick.

Ursprungligen av reboot81:

För att jag äntligen tog mig i kragen och delade med mig lite. Man känner nålsticket utan någon form av reaktion när tankarna är på den som tar emot. Inte f*n gnäller hen över ett nålstick.

Har donerat drygt 50 ggr nu. Känns rätt bra. Minns första gången, den där nålen kändes jävligt stor. Frågade om man skulle sticka in armen i det där röret.

  • Medlem
  • 2016-04-26 21:33

Jag var blodgivare förr. Sedan började jag med mediciner och blev därför ratad. Jag antar att det är sakligt grundat, men när de varnar för blodbrist undrar man ju vad som är värst, att dö på operationsbordet eller bli marginellt påverkad av en medicin. Jag har inga svar, och anklaga mig inte för något, tack, jag är bara fundersam.

Bevaka tråden