Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-26 22:06
Ursprungligen av alix:

Jag var blodgivare förr. Sedan började jag med mediciner och blev därför ratad. Jag antar att det är sakligt grundat, men när de varnar för blodbrist undrar man ju vad som är värst, att dö på operationsbordet eller bli marginellt påverkad av en medicin. Jag har inga svar, och anklaga mig inte för något, tack, jag är bara fundersam.

Den som inte kan/vill lämna kan alltid värva en blodgivare. Eller ännu bättre – flera!

Där satt den! Denna månaden tog jag mig i kragen och satte rörelsemålet på min Apple Watch varje dag.
Det har blivit promenader i ur & skur (samt lite hagel & snö...) i aprilvädret men med tanke på att vågen visar på -5 kg sedan 1/4 så är det helt klart värt det

Ursprungligen av HåkanE:

Där satt den! Denna månaden tog jag mig i kragen och satte rörelsemålet på min Apple Watch varje dag.
Det har blivit promenader i ur & skur (samt lite hagel & snö...) i aprilvädret men med tanke på att vågen visar på -5 kg sedan 1/4 så är det helt klart värt det

Bra jobbat! Vad var förutsättningarna och vilka mål satte du?

Ursprungligen av keptang:

Bra jobbat! Vad var förutsättningarna och vilka mål satte du?

Förutsättningarna var en vikt som började närma sig 80 kg och ett stillasittande kontorsjobb. En dag i mars när jag jobbade hemifrån kände jag att jag behövde komma utomhus, få syre till hjärnan & rensa tankarna för att hitta en lösning på ett problem. Sagt & gjort så tog jag en lite längre promenad och noterade att rörelsemålet blev uppfyllt den dagen. Detta sporrade mig till att göra om det hela och på den vägen är det...
Rörelsemålet när jag började april månad var 300 kCal (enligt klockans förslag) och jag lät det vara på detta under hela månaden för att få kontinuitet i uppgiften. Nu ska jag återigen låta klockan föreslå nya målvärden.
Jag väger nu 75 kg och övre gränsen för normalvikt enligt BMI är för mig 74 kg. Den undre gränsen är 66 kg, så jag siktar på 70 kg. Med nuvarande viktminskning borde jag kunna nå dit till början av juni.

Ursprungligen av HåkanE:

Förutsättningarna var en vikt som började närma sig 80 kg och ett stillasittande kontorsjobb. En dag i mars när jag jobbade hemifrån kände jag att jag behövde komma utomhus, få syre till hjärnan & rensa tankarna för att hitta en lösning på ett problem. Sagt & gjort så tog jag en lite längre promenad och noterade att rörelsemålet blev uppfyllt den dagen. Detta sporrade mig till att göra om det hela och på den vägen är det...
Rörelsemålet när jag började april månad var 300 kCal (enligt klockans förslag) och jag lät det vara på detta under hela månaden för att få kontinuitet i uppgiften. Nu ska jag återigen låta klockan föreslå nya målvärden.
Jag väger nu 75 kg och övre gränsen för normalvikt enligt BMI är för mig 74 kg. Den undre gränsen är 66 kg, så jag siktar på 70 kg. Med nuvarande viktminskning borde jag kunna nå dit till början av juni.

Kul, fortsatt lycka till!

  • Medlem
  • 2016-05-01 09:53
Ursprungligen av HåkanE:

Förutsättningarna var en vikt som började närma sig 80 kg och ett stillasittande kontorsjobb. En dag i mars när jag jobbade hemifrån kände jag att jag behövde komma utomhus, få syre till hjärnan & rensa tankarna för att hitta en lösning på ett problem. Sagt & gjort så tog jag en lite längre promenad och noterade att rörelsemålet blev uppfyllt den dagen. Detta sporrade mig till att göra om det hela och på den vägen är det...
Rörelsemålet när jag började april månad var 300 kCal (enligt klockans förslag) och jag lät det vara på detta under hela månaden för att få kontinuitet i uppgiften. Nu ska jag återigen låta klockan föreslå nya målvärden.
Jag väger nu 75 kg och övre gränsen för normalvikt enligt BMI är för mig 74 kg. Den undre gränsen är 66 kg, så jag siktar på 70 kg. Med nuvarande viktminskning borde jag kunna nå dit till början av juni.

Lycka till, hoppas du orkar hålla igång.
Jag startade samma resa före nyår. De första 7 kilona försvann i ett nafs, men sen gick det allt tyngre. (Höhö) Det svåra är att orka behålla motivationen under en längre tid. Men det kanske bara är jag?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2016-05-05 18:11

Hörde knappt ett dugg i mig iPhone S6. Massa deppig. Gick till Mac Forum i Göteborg. Inga höga förväntningar då jag har slarvat bort mitt kvitto. Inga problem. Tog ett dygn sen fick jag en ny receiver på min garanti. Underbart att vara Applekund.

Så jävla glad vet jag inte men det känns skönt att jag kunnat nytja dagens fina men aningen svala väder till årets hittills längsta cykeltur: 37km.

Min Sigma mätare har sk breadcrumb-gps så jag utgick i början från en tur jag gjorde i oktober o sas följde spåret. Avvek lite på slutet o gjorde totalsträckan längre än "originalet"

Det finns mycket jag kan glädjas åt idag men jag håller mig till ett litet projekt som fyller minst två funktioner;
1. Mindre (synligt ?) damm,
2. Bättre förvaring

Mycket kan sägas om Ikea men en sak är klar Bestå-serien väger noll o är ändå stark som en björn.

Jag har under alltför många år haft denna förvaringslösning för min vinyl.

Men efter dagens besök på Ikea ser det ut såhär o vips går jag från förvaring till display. Extra positivt är också att jag fick rum m fler skivor på en o samma plats.

Cd-skivorna ska jag lägga in på min nas som kommer om några dagar(ett annat glädjeämne ?)

Senast redigerat 2016-05-12 21:49

@Mymac4ever

Tips när du länkar dropbox. Vill du ha bilderna direkt så istället för denna adress som är en av dina bilder så byter du till www till dl.

Så gör du mig glad

Ursprungligen av Borttaget:

@Mymac4ever

Tips när du länkar dropbox. Vill du ha bilderna direkt så istället för denna adress som är en av dina bilder så byter du till www till dl.

Så gör du mig glad

Jobbar på det, försökte lägga dem i Flickr istället men m samma resultat

Senast redigerat 2018-07-23 14:57
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jobbar på det, försökte lägga dem i Flickr istället men m samma resultat

Du behöver bara byta i länken så ser man bilderna från dropbox

www byter du till dl så fungerar bilderna.

Nu funkar det. Tog några försök o det faktum att jag gjorde inlägget m min nalle gjorde det inte precis enklare

Idag är så jäkla glad för att jag är till 99% säker på att jag kommer vinna pengar på mitt bet jag la för 6 månader sedan att mourinho blir nästa manager till united! WOHO!

Senast redigerat 2016-05-24 14:47

Jag har just migrerat min iMac fem stycken systemgenerationer in i framtiden...dvs nuet. Fan vad klart allt är o rent o snyggt. Nu återstår bara att uppdatera lite program...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-05-28 19:17

Jag köpte en trasig iMac 27'' (Late 2009) för några hundra, den startade i safe mode, men inte annars.
Plockade isär den, plockade ur grafikkortet, stoppade det i ugnen på 200 grader i 9 minuter.
Nu funkar maskinen!

Pluggade in 20GB RAM och uppgraderade från Yosemite till El Capitan.

Låt se hur länge den lever, får jaga ett nytt grafikkort för säkerhets skull (se annonssidan (Marknad) ).

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-05-29 02:52
Ursprungligen av mattiL:

Jag köpte en trasig iMac 27'' (Late 2009) för några hundra, den startade i safe mode, men inte annars.
Plockade isär den, plockade ur grafikkortet, stoppade det i ugnen på 200 grader i 9 minuter.
Nu funkar maskinen!

Pluggade in 20GB RAM och uppgraderade från Yosemite till El Capitan.

Låt se hur länge den lever, får jaga ett nytt grafikkort för säkerhets skull (se annonssidan (Marknad) ).

Jag har bytt grafikkort två gånger på den modellen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-05-29 09:23
Ursprungligen av onnyt:

Jag har bytt grafikkort två gånger på den modellen.

Så har du lokala leverantörer av dessa kort då? ?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-05-31 07:03
Ursprungligen av mattiL:

Så har du lokala leverantörer av dessa kort då? ?

Nej lämnade i den till verkstad och de hade.

Man kan inte vara lyckligare när man ska uppgradera från en reserv HTC Wildfire till en iPhone SE haha..

När jag ringde operatörens kundservice så skrattade han för han hade också haft en Wildfire, men för ganska längesen!

Köpt en racercykel. woho!

  • Medlem
  • 2016-06-05 18:46
Ursprungligen av Mymac4ever:

Köpt en racercykel. woho!

Gött! Vad blev det för en? Bild?
Jag är också sugen, men jag får slita på min cross-hybrid en stund till.

Ursprungligen av Dalle:

Gött! Vad blev det för en? Bild?
Jag är också sugen, men jag får slita på min cross-hybrid en stund till.

Giant Defy3

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-06 22:34

…för att jag får bo i ett så underbart land som Sverige!
Här har vi byråkrati av den mildare sorten som håller samhället uppstyrt i en lagom balans mellan nyskapande och bevarande av det som varit. Vi svenskar har rejäla friheter, vi är fria att rösta både höger, vänster – ja tom på seriefigurer! På samma dag! Vi får rösta hur korkat vi vill, eller inte alls.
Vi är fria att välja vad vi ska tro på – det finns över tusen registrerade trossamfund. Vi kan vara med och engagera oss i ett eller flera av landets över 100000 föreningar. Vi kan delta i studentkårer och nykterhetsförbund, försvarsmakt och fredsrörelsen eller rent av starta en egen klubb.
Vi har tack vare allemansrätten samma rätt att bli myggbitna, och strandskyddet ger alla svenskar samma odds att skrapa upp oss på sjötulpaner. Vi får alla köpa och äga hur mycket bråte vi vill, och skolplikten erbjuder alla svenska barn att frivilligt ta del av den överdrivet fria skolan. Barnen är fria från betyg i uppförande och alla barn har samma möjlighet att få en kulinarisk storköksupplevelse. Dagens svenska ungdom kan surfa fritt, konsumera musik utan att behöva vända på skivan samt se på film fritt från censur.

Vi är dessutom befriade från att skjuta fyrverkerier på nationaldagen - det flaggar jag för!

  • Medlem
  • 2016-06-17 17:26

Alldeles för länge sen jag hade något att glädja mig åt. Men idag har jag fått ett par tusenlappar extra i månaden, alltid något!

Idag lättade äntligen gråvädret. De mörka molnen blåste bort o blottade en klar lå himmel o sol så ÄNTLIGEN kunde vi köra vår utedans i Vängåvans park i Sundsvall. Tre timmar av salsa o bachata på utmanande, flytande "golv", grusunderlag men oh så kul. Runt 9000steg blev det för mig under dessa timmar.

??

Fått igång Plex på min Nas ??

Nyckelknippa tappad igår. Nyckelknippa återfunnen idag. Jag går inte in på detaljer, utan konstaterar bara att idag är jag jävligt glad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-03 11:31

…för att jag numer är husägare. Första veckan har vi besegrat en myrinvasion, lagat diskmaskinen och trasiga eluttag. Samt börjat på nytt jobb. Dessutom har hela familjen har fått njuta av det lugna tempot som 10/1Mbps skänker.
Även sjukt glad att lägenhetsbesiktningen gick igenom trots att jag rivit bort en del av originalköket.

Notera inomhusfotbollsplanen innan flyttlassen. Just nu leker jag höglager med bananlådor.

Ursprungligen av reboot81:

…för att jag numer är husägare. Första veckan har vi besegrat en myrinvasion, lagat diskmaskinen och trasiga eluttag. Samt börjat på nytt jobb. Dessutom har hela familjen har fått njuta av det lugna tempot som 10/1Mbps skänker.
Även sjukt glad att lägenhetsbesiktningen gick igenom trots att jag rivit bort en del av originalköket.
Notera inomhusfotbollsplanen innan flyttlassen. Just nu leker jag höglager med bananlådor.

Grattis till skitmodemet du har fotat (om det är technicolor). Det finns få modem som har vållat mig så enorm frustration, och då är jag fortfarande tvungen att använda det eftersom jag inte har råd att köpa ett annat.

... och givetvis grattis till att du är husägare. Frihet kallas det.

Bevaka tråden