Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

... å andra sidan sidan skickar Telia geschwinnt ett nytt utan kostnad när det rasar (för det gör det då och då). Bry dig inte inte om att ändra det fabriksinställda routernamnet till ett eget. Förr (inte senare) behöver du resetta modemet till ursprungsinställningarna i vilket fall som helst.

Annars funkar det oftast bra för mig med tv, telefoni och bredband på samma burk. Om det inte gör det så säg till Telia. De kan efter felanmälan skruva upp hastigheten lite om exvis tv-n hackar. Men de är inte tankeläsare, så säg som sagt till. Har alltid upplevt Telias kundtjänst som hyfsat snabba och tillmötesgående. Iofs har de ett par gånger felaktigt fått för sig at jag haft fiber indraget utan att koppla in det (om det ändå vore så väl).

Ursprungligen av oldpeer:

... och givetvis grattis till att du är husägare. Frihet kallas det.

För att inte tala om att du numera aldrig behöver fundera över vad du ska ägna din lediga tid åt!

  • Medlem
  • 2016-07-09 23:32

Jag hittade gamla klassiska Bubble Bobble på Playstation Store! Det var som att hoppa in i en tidsmaskin och färdas tillbaka till barndomen i slutet av 80-talet.

SEMESTER! Första gången jag är ledig på sommaren på många år. Underbart att vara ledig, men samtidigt längtar jag redan tillbaka till jobbet. 3,5 veckor kvar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-15 11:28

Nya Star Trek filmen Beyond har snart premiär Någon mer än jag som har bokat upp en stol

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-15 20:35

Semester.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-07-19 13:05

Fyller 30 idag, semester och mår allmänt bra

Ursprungligen av JohannesKBA:

Fyller 30 idag, semester och mår allmänt bra

Grattis!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-07-20 18:51
Ursprungligen av keptang:

Grattis!

Tack!

Grattis, men 30, mina barn är äldre än så

  • Medlem
  • 2016-07-20 22:43

Sauber är räddat i F1!

Det är fantastisk sommarvärme ute som jag, om jag haft en balkong, gärna hade njutit av. Jag är helmör i benen efter en full butiksarbetsdag så jag har ingen lust att traska i väg någonstans...

Vad har jag då att vara glad över? Jo, att jag kan slå up mina två fönster i öst o väst på vid gavel o sedan sprätta ett nyss uthämtat paket från Webhallen innehållande en 8GB minneskrets till min Nas o tadaa! En vit PS4 ??

  • Medlem
  • 2016-07-27 21:28
Ursprungligen av Mymac4ever:

En vit PS4 ??

Grymt! Köpte en likadan för ett tag sedan. Innan jag startade upp den skruvade jag in en Samsung 840 SSD på 256GB. Tyvärr måste den redan uppgraderas. Jag har bevakningar på prisjakt på 1TB SSD, men dessa kostar ju nästan lika mycket som PS4an.

Ursprungligen av Dalle:

Grymt! Köpte en likadan för ett tag sedan. Innan jag startade upp den skruvade jag in en Samsung 840 SSD på 256GB. Tyvärr måste den redan uppgraderas. Jag har bevakningar på prisjakt på 1TB SSD, men dessa kostar ju nästan lika mycket som PS4an.

Annars kan du ju ta en SSHD istället. Ssd'ns fartfördel med en vanlig hd's prisfördel. Satte en sån i min PS3'a

  • Medlem
  • 2016-07-28 07:29
Ursprungligen av Mymac4ever:

Annars kan du ju ta en SSHD istället. Ssd'ns fartfördel med en vanlig hd's prisfördel. Satte en sån i min PS3'a

Är ju tyvärr en alldeles för liten SSD-disk i dessa enheter. Vad jag har läst mig till på nätet så menar folk som har dessa att det inte blir någon markant prestandaökning.

Vad är din erfarenhet? Ska du byta disken i din PS4a? Blir det en hybrid då igen?

Ursprungligen av Dalle:

Är ju tyvärr en alldeles för liten SSD-disk i dessa enheter. Vad jag har läst mig till på nätet så menar folk som har dessa att det inte blir någon markant prestandaökning.

Vad är din erfarenhet? Ska du byta disken i din PS4a? Blir det en hybrid då igen?

Jämfört med orginaldisken i PS3'an tycker jag laddtiderna är kortare men allt beror förstås på hur mycket prestandaökning man önskar o förväntar sig. Vissa sk experter är ju aldrig nöjda, finns ju de som jagar millisekunder när de ska ha ny datorskärm...

Byte i fyran är inte aktuellt än men ekonomiskt sett skulle jag nog välja sshd igen, om jag inte fick ett väldigt bra erbjudande på ssd

Fast nu blev det nog väldigt OT här...

Senast redigerat 2016-07-28 08:25
Ursprungligen av Dalle:

Vad är din erfarenhet? Ska du byta disken i din PS4a? Blir det en hybrid då igen?

Jag har utvärderat SSD på både Wii U, Xbox 360, Xbox One, PS3 och PS4.
Jag har bara en sak att säga. Skaffa alltid en SSD.

Jag är förbannat glad idag.
1 dag kvar att arbeta. After work på det och sedan är det 5 veckors efterlängtad semester

Senast redigerat 2016-07-28 23:09

Ny iPhone 6S Plus 16GB tack vare iOS 10 Beta. Riktigt nöjd!

... till historiken hör att Apple inte kunde diagnosticera något om man kör senaste betan, så därför valde de helt enkelt att byta ut hela telefonen istället för att göra ett skärmbyte eftersom de varken kunde bekräfta eller avslå mina påståenden om upplevt problem.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-03 17:43

…för att jag efter 2+ timmars letande till slut hittade skivan med Apple Hardware Test. Inte för att jag förstår hur det funkade, men efter ett "test" så funkar min interna SSD igen.

Ok... nu skall ni få tips på en riktigt bra grej....

http://urplay.se/program/195104-ur-samtiden-p...

"Anders Hansen, överläkare i psykiatri, berättar om den senaste vetenskapen kring hur träning direkt påverkar hjärnans funktioner och vår hälsa. Han har skrivit boken "Hälsa på recept" och menar att fysisk aktivitet är det viktigaste man kan göra för sin hjärna. Inspelat den 23 mars 2016 på Karolinska institutet, Stockholm. Arrangör: Teamkoncept."

Genom att röra på sig ökar man alltså inte bara att "må bra" rent kroppsligen utan man får en hel del fördelar hjärnmässigt också. Bättre minne, håller åldrandet i hjärnan stången, klarar stress bättre osv...

Den här föreläsningen var en lite Game-changer för mig. Klart sevärd. Väl investerad timme.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-06 15:16
Ursprungligen av Sixten:

Ok... nu skall ni få tips på en riktigt bra grej....

http://urplay.se/program/195104-ur-samtiden-p...

"Anders Hansen, överläkare i psykiatri, berättar om den senaste vetenskapen kring hur träning direkt påverkar hjärnans funktioner och vår hälsa. Han har skrivit boken "Hälsa på recept" och menar att fysisk aktivitet är det viktigaste man kan göra för sin hjärna. Inspelat den 23 mars 2016 på Karolinska institutet, Stockholm. Arrangör: Teamkoncept."

Genom att röra på sig ökar man alltså inte bara att "må bra" rent kroppsligen utan man får en hel del fördelar hjärnmässigt också. Bättre minne, håller åldrandet i hjärnan stången, klarar stress bättre osv...

Den här föreläsningen var en lite Game-changer för mig. Klart sevärd. Väl investerad timme.

Tack för tipset, jag tränar upp till 5 gånger i veckan och känner mig som en 20-åring varje dag hmmmmm lite småseg dock på morgonen vad kan det bero på, är det den riktiga åldern som tar ut sin rätt lol..

5ggr/v? Hatten av. Själv känner jag mig duktig när jag hinner träna varannan dag. Men så känner jag mig duktig mestadels också.

Beträffande det här med att träning ger mental färdighet så känns det ibland som om den moderna läkarvetenskapen slår in öppna dörrar - redan romarna sade ju mens sana in corpore sano - frisk själ i frisk kropp - och jag misstänker att insikten är äldre än så. Låt vara att det är rätt kul att få lite siffror att underbygga tanken med.

Är helslut o helmör o glad över att ha klarat mig genom årets Sundsvall Classics cykellopp. Alla varianter av väder men mest regn, från dugg till åskskur som förvandlade vägbanan till en flod(som jag trampade mig genom). De 101 kilometrarna tog 4tim 44 min o då cyklade jag solo. Vänner i klunga tog sig runt på tre timmar.

Jättekul att köra m nya cykeln

Senast redigerat 2016-08-06 19:42
Ursprungligen av GustafMA:

Beträffande det här med att träning ger mental färdighet så känns det ibland som om den moderna läkarvetenskapen slår in öppna dörrar - redan romarna sade ju mens sana in corpore sano - frisk själ i frisk kropp - och jag misstänker att insikten är äldre än så. Låt vara att det är rätt kul att få lite siffror att underbygga tanken med.

Precis!
Det här visste redan Pantanjali som betraktas som yogans fader, som skrev de mycket berömda och väldigt legitima Yoga Sutras.
Pantanjali kan också vara flera personer. Han/dem levde åtminstone för 1700 år sedan. kan också vara mycket längre tillbaka. Ingen levande idag vet riktigt.
Medicinen idag har väldigt lite kunskaper om förbindelsen mellan kropp/mind/spirit etc, enligt mig.
Mrn det är ju bra att även den utvecklas. Men så länge som de göder/ eller är betalda av den pharmaheptiska industrin och inte har insett att det finns långt bättre sätt att kurera kropp OCH själ på så ger jag inte mycket för den.

De insikterna är jag väldigt glad för varje dag av mitt liv, för att återknyta till glädje

Senast redigerat 2016-08-06 19:57
  • Medlem
  • 2016-08-06 20:40
Ursprungligen av Mymac4ever:

Är helslut o helmör o glad över att ha klarat mig genom årets Sundsvall Classics cykellopp. Alla varianter av väder men mest regn, från dugg till åskskur som förvandlade vägbanan till en flod(som jag trampade mig genom). De 101 kilometrarna tog 4tim 44 min o då cyklade jag solo. Vänner i klunga tog sig runt på tre timmar.

Jättekul att köra m nya cykeln

Bra kört! ?? Lite roligare med smala däck som rullar lättare. På 10 mil så betyder det en hel del.

Simmar varje dag 1 timma i bassängen. Känns otroligt bra.

Det och "Excuse me, I'm a Doctor"'s undersökning om att risken för hjärtproblem i princip raderades om man fick i sig 20ml oprocessad (alltså RÅ) Olivolja om dagen...
Cyklar till jobbet (20km om dagen), så jag börjar bli riktigt fit faktiskt.... en bra bit kvar, men det går framåt.

Att då läsa (köpt hans bok (Hälsa på recept, 129:- på bokus) om att i princip 30min medelhård träning om dagen gör susen för hjärnan, kroppen, välmåendet och figuren är ju förbaskat roligt.

  • Medlem
  • 2016-08-13 09:57

Hotell samt två-dagarsbiljtter bokade för mig och sambon till Örebro Race Day. Hoppas nu bara att vädergudarna är med oss!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-08-15 13:49
Ursprungligen av Dalle:

Hotell samt två-dagarsbiljtter bokade för mig och sambon till Örebro Race Day. Hoppas nu bara att vädergudarna är med oss!

Ses där då!

Jag bokade åt min familj direkt när biljetterna släpptes och uppgraderade till VIP så snart det gick. Det var grymt för två år sedan, så vi har höga förhoppningar inför årets evenemang!

Vi såg för övrigt Marcus Ericsson redan igår när han hängde i STCC-paddocken i Karlskoga...

Det damp ner en överraskning i brevlåda idag. Överraskning därför att jag trodde det skulle komma imorgon. Tack Webhallen för snabb excellent service igen, säger jag o lyfter på hatten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-13 10:18

Alltid så jävla gytt att spöa fuskarföreningen ifk göteborg!

Hallå där nere!

Bevaka tråden