Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag så fick jag besked om att jag kommer att få den högre bidragsdelen från CSN. Hurra!

Jäklar vad rik jag känner mig nu, det senaste året så har jag levt på ~3000 i månaden, och året innan det hade jag ingen inkomst alls (!).

Vart finns "Jag är både glad och sur"-tråden?
Skulle behövt den idag. Sprang midnattsloppet igår med målet att komma under en timme. Sprang in på 1.00.17. Så sjukt arg för att jag inte klarade under en timme och att det sket sig med så lite, men samtidigt glad då jag sänkte min bästa mil hittils med över en minut!

Circuit de Spa-Francorchamps.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-28 18:12

Jag känner mig oerhört nöjd efter denna konsert med Arcade Fire i fredags.

  • Medlem
  • 2011-08-29 16:49

Idag fick jag efter lite mer än tre veckors väntan äntligen mina 8 gig ram från Crucial. Hoppas att Lion nu flyter lite smidigare än innan!

Ursprungligen av Spata:

Idag fick jag efter lite mer än tre veckors väntan äntligen mina 8 gig ram från Crucial. Hoppas att Lion nu flyter lite smidigare än innan!

Står shipped på mina nu.. Hoppas på mindre än 3 veckor iaf!
Tack för vänligheten och hjälpen!

Tre veckor?!? Beställde du direkt från fabriken eller?

jag följer glatt ett paket som levereras av DPD från Play.com

På onsdag ska det anlända vid mitt hus för signering, en Pre-order av PS3-spelet Deus Ex:Human Revolution *Augmented Edition*...o jag som inte ens har en PS3 än!

...så har man en timme senare beställt en PS3...

Senast redigerat 2011-08-29 19:26
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-30 12:04

Klarade det precis (PC-versionen av Augumented via Steam). Jävlar vilket bra spel! Kommer definitivt spela om det framöver
Enda nackdelen med den versionen är att man får allt extra i digital form endast, inget fysiskt =/.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

jag följer glatt ett paket som levereras av DPD från Play.com

På onsdag ska det anlända vid mitt hus för signering, en Pre-order av PS3-spelet Deus Ex:Human Revolution *Augmented Edition*...o jag som inte ens har en PS3 än!
...så har man en timme senare beställt en PS3...

Ursprungligen av Drakfot:

Klarade det precis (PC-versionen av Augumented via Steam). Jävlar vilket bra spel! Kommer definitivt spela om det framöver
Enda nackdelen med den versionen är att man får allt extra i digital form endast, inget fysiskt =/.

Fick ett avi i posten idag. Tydligen kan inte svenska postverket fullfölja arbetet som DPD påbörjade. Istället för att få paketet levererat till dörren får jag hämta ut det på terminalen...:/ Ett plus är dock att jag fick min första Blu-ray levererad i brevlådan idag - Sagan om Ringen

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ett plus är dock att jag fick min första Blu-ray levererad i brevlådan idag - Sagan om Ringen

Once you go Blu, you never go back.

Ursprungligen av Papperskatt:

Once you go Blu, you never go back.

Kan bli dyrt i längden

  • Medlem
  • 2011-08-29 18:17

Nja. Direkt från crucial, frakten ingick men det va visst med snigelpost;)

Ursprungligen av Spata:

Nja. Direkt från crucial, frakten ingick men det va visst med snigelpost;)

De kanske inte kom ihåg vart de skulle

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

De kanske inte kom ihåg vart de skulle

Klart de inte kom ihåg... de hade ju sålt sitt minne!!

Med hänvisning till "sur-tråden" där jag klagar över min nackspärr kan jag meddela att jag är så glad över att ha en semesterdag i morgon!

Gör Eid al-Fitr till svensk nationell helgdag | SvD

Lägg till några judiska, buddistiska, hindu-dagar så kan vi vara lediga större delen av året!

Ibland när jag är på dåligt humör går jag in på familjeliv.se och läser lite i deras forum. Det forumet innehåller mycket underhållning, vissa saker får mig att dö av skratt!

Ursprungligen av PeeMaN:

Ibland när jag är på dåligt humör går jag in på familjeliv.se och läser lite i deras forum. Det forumet innehåller mycket underhållning, vissa saker får mig att dö av skratt!

Säkert för en annan som inte har ungar och kanvara lite småcynisk ibland.
Man kanske skulle "Wallraffa" där lite och vara en gammal sur gubbe med kristen uppsyn som förordar aga och allmän risning mot det moraliska förfallet....

  • Medlem
  • 2011-08-30 20:26

I morgon avverkas sista skiftpasset, sen väntar en veckas ledighet. Känner att det kan behövas efter allt slit.

Aldrig mera nedhasade strumpor!

Ursprungligen av Papperskatt:

Aldrig mera nedhasade strumpor!

Haha, gubbpoängen staplas på hög

Ursprungligen av Papperskatt:

Aldrig mera nedhasade strumpor!

Men en jävla massa kliande av resåren?

Ursprungligen av Papperskatt:

Aldrig mera nedhasade strumpor!

Trodde de där försvann runt amerikanska inbördeskriget.

Två dagars egna studier, yey! Dessutom är jag så jävla glad att jag har hamnat i en så bra klass!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-31 09:54
Ursprungligen av klarabara:

Två dagars egna studier, yey! Dessutom är jag så jävla glad att jag har hamnat i en så bra klass!

Glädje smittar av sig känner mig redan lite gladare än förut, solen skiner, lite pappersarbete gjort, planer på att färdigställa min lägenhet är klara, bara själva jobbet kvar

Väntar på ny kyl/frys och kör min lilla kylbox på 230 volt- tyvärr svårt att sova för fläkten småväsnas lite när den går dygnet runt, det gör mig lite sur men men i det stora hela är jag i grunden glad idag.

Ursprungligen av klarabara:

Två dagars egna studier, yey! Dessutom är jag så jävla glad att jag har hamnat i en så bra klass!

sociala relationer är jävligt viktigt i en klass. Mina eftergymnasiala klasser har det varit riktigt dåligt med sånt i dessvärre.

Ursprungligen av PeeMaN:

sociala relationer är jävligt viktigt i en klass. Mina eftergymnasiala klasser har det varit riktigt dåligt med sånt i dessvärre.

Det är sjukt viktigt! Jag har insett att mina två år på Nyckelviken har gett så mycket mer än bara "kunskap", jag blir så glad i hela kroppen

Dessutom har jag investerat i ett par riktiga strumpor till mina Lundhags, det är en markant skillnad på strumpor och strumpor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-31 14:22

Det här misstaget av DN fick mig att dra på smilbanden
Camera+

  • Medlem
  • 2011-08-31 22:31

Har precis kommit hem efter 12,5 timmars arbetsdag och 4 timmars bilresa. Nu väntar sängen!

Bevaka tråden