Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-08 09:57

För att det är sol idag Först en kaffe ute och sedan byta till dubbdäck på bilen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-08 12:12

...och de som får behålla jobbet på distributionscentralerna.

  • Medlem
  • 2011-10-08 14:35

Ska på bio ikväll och tänkte utnyttja mina biocheckar. Men när jag kollar på chackarna står det: Gäller t.o.m 2011-10-09. Och idag är det 2011-10-08. Röta kan man säga.

Jag har fått bytt spindelled på bilen från helvetet. Efter 4 timmars idogt hamrande och värmande på den lille jäveln gav den äntligen med sig och sen tog det 10 minuter att byta.
Jag är trött men lättad och kommer fira med ett par kalla och en liten whisky.
I morgon är det bromsar och på måndag blir det besiktning.

Ni som bor utanför storstäderna; det är stjärnfall inatt.

"Så var ska du titta och när? Gå ut någonstans där det är fritt från störande ljus på lördag kväll den 8 oktober 2011 mellan kl 19 och 22.

Titta dit himlen är mörkast och vänta! Om du inte ser några stjärnfall så försök identifiera hur pass svaga stjärnor du kan se. Om det kommer en rejäl meteorstorm så kommer du nog inte missa den, men mer sannolikt är att du ser bara enstaka stjärnor som faller. Se förresten upp för månen, som lyser klart i sydost och kommer att göra sitt bästa för att överglänsa meteorerna. Titta bort och håll tummorna. (Nybörjartips: stjärnan som lyser klart i öster är ingen meteor utan planeten Jupiter.) När du är klar med din meteorbevakninga kan du rapportera till Internationella meteororganisationen IMO eller till andra amatörastronomer på svenska Astronet.

Draconids Meteor Shower on 8 October 2011 | International Meteor Organization

"

maximum redan passerat, men "eftersläntare" kan ses hela natten

Ursprungligen av Goflorp:

Ni som bor utanför storstäderna; det är stjärnfall inatt.

Min son använde detta som en ursäkt att stanna uppe till 23.00, han gick knappt utanför dörren...

  • Medlem
  • 2011-10-08 22:39

Idag är jag glad för vi har äntligen fått ordning på vår nya blogg. Vi gick från fula blogg.se till wordpress och det blev klockrent. Passade även på att skaffa ett eget domän-namn. Det var lite klurigt att få till men efter lite hjälp från binerosupporten så fixade det till sig!

mmm.. Suzuka!

Lyxfrukost.
Vaniljyoughurt med mangobitar, blåbär och hallon toppade med mandlar.
Nybakt (hembakt) bröd och ett glas god juice.

Med vetskapen om att man inte är bakis, man har bara cyklat 4 mil varav merparten i ett naturreservat. *glad igen*

Är glad för att tvätten snart är klar och för att solen skiner och för att jag ska på dejt om ett par timmar.

Är glad för att jag får en tjänst som jag ändå hade tänkt skaffa - men mycket billigare.

Kabel-tv-boxen gick sönder. Lämnade in den. Fick ut en ny box på garanti. Ringde till Comhem för att aktivera boxen. Medans vi väntade på att tv-kanalerna skulle aktiveras, så gav han mig ett erbjudande om Bredband 50-100 helt gratis i 6 månader, och därefter 249 kr per månad. (ordinarie pris för tjänsten är 379 kr, och idag betalar jag 359 kr till Telia).

Min bindningstid på Telia har precis gått ut, och jag hade ändå tänkt byta bredbandet till Comhem, men hade ännu inte fått tummarna loss.

Enligt bredbandskollen har jag nu ca 83 Mbps (via Ethernet-kabel), jämfört med tidigare ca 14 Mbps hos Telia.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är glad för att jag får en tjänst som jag ändå hade tänkt skaffa - men mycket billigare.

Kabel-tv-boxen gick sönder. Lämnade in den. Fick ut en ny box på garanti. Ringde till Comhem för att aktivera boxen. Medans vi väntade på att tv-kanalerna skulle aktiveras, så gav han mig ett erbjudande om Bredband 50-100 helt gratis i 6 månader, och därefter 249 kr per månad. (ordinarie pris för tjänsten är 379 kr, och idag betalar jag 359 kr till Telia).

Min bindningstid på Telia har precis gått ut, och jag hade ändå tänkt byta bredbandet till Comhem, men hade ännu inte fått tummarna loss.

Enligt bredbandskollen har jag nu ca 83 Mbps (via Ethernet-kabel), jämfört med tidigare ca 14 Mbps hos Telia.

Comhem och jag har en hatkärlek till varandra.
Varje gång min bindningtid gått ut finns ett fint erbjudande på deras hemsidan.
Varje gång jag ser det ringer jag och ska teckna mig.
Varje gång jag gör det får jag veta att det bara gäller nya kunder.
Varje gång jag får veta det ber jag att få bli uppkopplad för att säga upp alla mina tjänster.
Varje gång jag gör det så får jag prata med någon som "otroligt nog" kan fixa erbjudandet.
Varje gång det händer det är bara för att det är jag och inte något de brukar göra....

Comhem är ett roligt företag

Färdig med grundmålningen av alla nya vindskivor som snickarna ska sätta upp innan alla takpannorna kommer.

Nu ska jag titta på gårdagens British SuperBike, snart har jag dagens tävlingar och lite senare F1 via BBC

Jag har som hobby att blåsa stora såpbubblor, men då jag inte har haft tillgång till J-Lube så har jag inte kunnat få till dem riktigt lika bra som de filmer som jag har sett på nätet. Med J-Lube så blir bubblorna självläkande - flera bubblor kan bildas utav en istället för att den spricker - och man kan blåsa in små bubblor i de stora.

Förra veckan så beställde jag en burk från england och den kom fram för ett par dagar sedan. Idag så blandade jag äntligen till den första satsen med J-Lube och vilken skillnad! Det är knappt så att jag tror att det är sant!

Så jag är väldigt glad just nu!

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag har som hobby att blåsa stora såpbubblor, men då jag inte har haft tillgång till J-Lube så har jag inte kunnat få till dem riktigt lika bra som de filmer som jag har sett på nätet. Med J-Lube så blir bubblorna självläkande - flera bubblor kan bildas utav en istället för att den spricker - och man kan blåsa in små bubblor i de stora.

Förra veckan så beställde jag en burk från england och den kom fram för ett par dagar sedan. Idag så blandade jag äntligen till den första satsen med J-Lube och vilken skillnad! Det är knappt så att jag tror att det är sant!

Så jag är väldigt glad just nu!

Såg sånna där riktigt sjuka killar som höll på med sånt när jag var i Berlin. Tycker inte det ser så fräckt ut på jutub, men i verkligheten var det riktigt coolt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-11 00:12

30 år fyllda under det som nu är gårdagen. Presenterna från polaren bestod av musik i form av vinyl. David Bowie och Roxy Music. Tack, tack och tack!

Förra veckan skrev jag detta i "Varför är det..." -tråden

Någon minut senare hade jag faktiskt funnit det jag letade efter då. Jag köpte ett exemplar av denna rca-kabel på Hi-Fi klubben för några år sedan. Jag blev jättenöjd med den men e-som jag av kostnadsskäl prioriterade annat så blev det inte att jag köpte någon fler o sedan försvann de ur sortimentet. Kabeln gav jättebra ljud o dessutom är den coolt snyggt lila. Förra tisdagen hittade jag en återförsäljare i england som hade tre ex kvar, till halva priset mot tidigare. Jag köpte allihopa o idag kom de med bud...de ringde 7 i morse o väckte mig...uhg.

Har precis tittat på sista deltävlingen av British SuperBike säsongen och kan utan tvekan säga att det var den bästa road racing tävlingen jag någonsin sett!!!

Helt otrolig tävling, och rätt vinnare!!

  • Medlem
  • 2011-10-11 18:56

jag är glad, itunes 10.5 finns ute nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-11 20:30

Jag blir ännu gladare i morgon om Ios5 fungerar felfritt

Yes!!

  • Medlem
  • 2011-10-11 22:13

Sverige PISKADE Holland med 3-2. Det var nära 4-2. Ikväll är det roligt att vara svensk!

Nja, Holland piskade oss, men vi vann med 3-2 lik förbaskat. Huvudsaken är att vi är i EM!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-11 22:52

Inte första gången Sverige är som bäst när Zlatan är borta. Tillfällena då han varit en tillgång för svenska landslaget är lätträknade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-11 23:22

Äntligen fick man vara glad och stolt över svenska landslaget, potentialen finns där om bara chansen ges till kämpa spel utan stillastående avbrott om ni fattar vinken

En förutsättning är ju att man kan spela med 11 kämpande spelare, och inte en gubbe mindre hela tiden som "inte" springer om ni än en gång fattar vinken

Förresten varför skulle vi vara så mycket sämre än Holland och Spanien om ni en sista gång fattar vinken

Jag är så glad och det finns hopp för svensk fotboll

Har det varit fotboll på TV eller? Är så glad att jag inte kollade på det, för att vara on topic.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-12 11:24
Citat:

Utan Zlatan har landslaget vunnit 75 procent av matcherna. Med Zlatan är den siffran 53 procent. Målskörden är också (betydligt) bättre när Milanproffset inte finns med i laget.

Källa: expressen

Grabbarna som klättrat runt på mitt tak i en och en halv vecka är nästan klara.

Huset är över 100 år gammalt och knappt en halvmeter av ORIGINAL råspont behövde bytas då takpannor, läkt och papp rivits ner. Många av läkten satt med handdragna spikar, så det har suttit uppe ett tag...

Vad glad jag är att jag bor i ett land med stolta hantverkare som gör ett riktigt bra jobb, inte som när jag bodde i England med de mupparna som "snickrar" där...

Ursprungligen av LCR:

Grabbarna som klättrat runt på mitt tak i en och en halv vecka är nästan klara.

Huset är över 100 år gammalt och knappt en halvmeter av ORIGINAL råspont behövde bytas då takpannor, läkt och papp rivits ner. Många av läkten satt med handdragna spikar, så det har suttit uppe ett tag...

Vad glad jag är att jag bor i ett land med stolta hantverkare som gör ett riktigt bra jobb, inte som när jag bodde i England med de mupparna som "snickrar" där...

Visst har vi duktiga snickare och andra hantverkare i landet.

Jag gillar dock den brittiska attityden att plumming skall läggas på utsidan huset så att det blir så mycket lättare att reparera och komma åt när det fryser sönder på vintern.

Ursprungligen av Goflorp:

Visst har vi duktiga snickare och andra hantverkare i landet.

Jag gillar dock den brittiska attityden att plumming skall läggas på utsidan huset så att det blir så mycket lättare att reparera och komma åt när det fryser sönder på vintern.

Det hänger ihop med uselt isolerade hus med risiga fönster. Man har då bara värmen på när man är hemma och följaktligen kan det frysa när man inte är hemma. Och de har en poäng - ska skiten frysa sönder är det bättre att den gör det utomhus.

Ursprungligen av Goflorp:

Visst har vi duktiga snickare och andra hantverkare i landet.

Jag gillar dock den brittiska attityden att plumming skall läggas på utsidan huset så att det blir så mycket lättare att reparera och komma åt när det fryser sönder på vintern.

Men det stämmer inte. En missuppfattning som alla svenska har!

När husen byggdes så fanns det inget vatten draget in i de husen. Toa och kök låg alltid på baksidan av husen.

När man sedan installerade badrum på övervåningen så var det lättare att lägga avloppen på utsidan, för det är bara avloppen som ligger på utsidan, inte vattenledningarna.

Alla hus som är byggda efter 40-talet har alla ledningarna på insidan!

Bevaka tråden