Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Jorå, förvisso bara över helgen!
Tack förresten, det finns inget som är skönare än att komma hem till gamla goa majjena!

Som min fru som rullar upp persiennen varje morgon och säger med klar stämma på värsta Jötteborrrrrgsdialekt;

GOMORRON JÖTTÄBORRRRRRGG!!!

Sånt blir man glad över! (speciellt när det är skitväder ute)

Säsong 3 av Modern Family har startat med två nya avsnitt! Nerladdade och färdiga för att ses på sovrumsTV:n via XBMC på ATV:n

Life's Good.. Fast det är ju en SonyTV

Har precis kommit hem från föräldramöte på mina barns skola och fått höra vad min sons nya lärare tycker om min son (som går i hennes klass) och hon har aldrig träffat en 12-åring som är en så bra vän till sina kamrater när de behöver en som mest.

Blev både stolt och lite tårögd...

Ursprungligen av LCR:

Har precis kommit hem från föräldramöte på mina barns skola och fått höra vad min sons nya lärare tycker om min son (som går i hennes klass) och hon har aldrig träffat en 12-åring som är en så bra vän till sina kamrater när de behöver en som mest.

Blev både stolt och lite tårögd...

Talat om för pilten att du är en stolt far?

Ursprungligen av Goflorp:

Talat om för pilten att du är en stolt far?

Mer än en gång!!

Det är egentligen ganska enkelt. Jag (vi ska det nog vara) lägger väldigt mycket tid på våra barn, men då menar jag inte någon slags förlängt fritids utan vi finns här för dem, vi lär, kommunicerar, diskuterar, lyssnar. Gör saker tillsammans.

Jag har ofta fått kritik från arbetskamrater för att jag är för mycket kompis med min son, vi åker på speedway, vi bygger modelljärnväg, sparkar fotboll som polare, inte bara far & son, men först och främst har vi full tillit för varandra men om man tittar på hur de har det med sina barn nu efter att de lagt alldeles för mycket tid på jobbet och sina egna intressen så känner de knappt varandra och barnen är i över tonåren.

Jag har inte lagt mitt liv för att passa runt deras, vi har integrerat dem i intressen och kommunikation och det fungerar perfekt.

Min far var noga med att ge mig och min bror TID när vi var små.

Som vuxen kommer jag ihåg detta att vi gjorde saker tillsammans.

Klart man fått saker men det är framför allt tiden som etsat sig fast i minnet på en.

När dina ongar återfår vettet igen efter puberteten (mellan 14 och 23 är ens föräldrar per definition dumma i huvet) kommer de att tacka dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-27 21:52
Ursprungligen av Goflorp:

Min far var noga med att ge mig och min bror TID när vi var små.

Som vuxen kommer jag ihåg detta att vi gjorde saker tillsammans.

Klart man fått saker men det är framför allt tiden som etsat sig fast i minnet på en.

När dina ongar återfår vettet igen efter puberteten (mellan 14 och 23 är ens föräldrar per definition dumma i huvet) kommer de att tacka dig.

Känner igen detta, fick mycket tid av min pappa som jag tänker tillbaks på idag med glädje, han är tyvärr borta idag.

Är du säker på att "ongarna" återfår vettet igen blir skakis av tanken samtidigt har jag ju mina småvettiga stunder ibland hehehehehe...

Var på min första personalfest igår. Fick utmärkelsen årets talang av ca 350 anställda! Jättekul och jätteglad blir man då!

Ursprungligen av Engalunda:

Var på min första personalfest igår. Fick utmärkelsen årets talang av ca 350 anställda! Jättekul och jätteglad blir man då!

Årets talang?
I vad eller vadå?
Eller är det samma sak som årets nykomling?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-09-27 20:47

Klarade teoriprovet för C i dag. Ett steg närmare jobb

Nu är jag farfar

Ingen post i surtråden på ett tag, fan va glad jag blir!

Börjar känna mig friskare. Skönt

Vecka 1 Förkylning, övergår i Lungpajj
Vecka 2 Feber Lungpaj
Vecka 3 Jobbar, lite halvkass
Helgen mellan v3-4; får en "vanlig" förkylning, ligger hemma i feber

Måndag v4, jobbar med en näve ipren/Alvedon i kroppen

Tisdag kommer nog bli liiiite bättre....

Så jobbigt med sjuka på sjuka liksom ...

Chillat ikväll, imponerade på frugan med min matlagning och gått en runda med hunden...

Har köpt en iPad nu på morgonen. Mycket trevligt! Dags att lära sig skriva snabbt på denna också.

Efter två månader, äntligen besked från försäkringsbolaget, att filuren som backade på min bil anses som vållande.

Han hade tydligen hittat på en helt annan historia, och därför har mitt försäkringsbolag velat och velat och velat.

Men idag kom beslutet!

Det skulle vara intressant att få veta vad han har uppgett.

Det kändes redan på olycksplatsen att han var en hal typ, och jag hade en "bad feeling" redan från början att han skulle hitta på rövarhistorier. T.ex så körde han iväg några meter, så det gick inte att ta någon bild på hur bilarna stod.

Men otroligt skönt att lögner inte får lov att vinna!

Sparade massa pengar på att "slippa" köpa eventuell iphone5.

Förresten, har atv2 gått att köpa i applestore tidigare?
Annars har den ploppat upp ikväll också.

Ursprungligen av PeeMaN:

Sparade massa pengar på att "slippa" köpa eventuell iphone5.

Förresten, har atv2 gått att köpa i applestore tidigare?
Annars har den ploppat upp ikväll också.

Den kom upp ikväll.

Edit: Synd bara att den inte klarar 1080p, annars hade jag köpt en för längesen.

Senast redigerat 2011-10-04 21:43

Är glad för att Apple visat upp en ny telefon som visar var skåpet ska stå! Gapet till Android och Windows Phone blev om möjligt ännu större.

Det är Kanelbullens dag o jag har bakat bullar på kvällskvisten

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är Kanelbullens dag o jag har bakat bullar på kvällskvisten

Kan du PM:a en till mej? Blev lite sugen...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:38

Ja e så jävla glad idag:

1: Var på en "auktion" igår.

Köpte otroliga saker till otroliga priser: Exempel, Samsung 22" LCD tv nypris 4495:- för 150 kr.
iPod Touch 4G 8GB för 200:-

2: Dotterns min när hon fick iPod Touch och jag började installera spel och annat i den till henne (6 år gammal) samt känslan att min Apple familj växer och växer. Hon är en riktigt Apple Nörd redan. Känns bra.

3: Keynoten för dagen gjorde mig glad. Jag är nöjd och väntar så på släpp i Sverige. Har förbokat redan av min svåger som är butikschef på Phonehouse.

4: Ska jobba imorgon, 47 timmar denna veckan på en 50% tjänst, är nöjd

5: Detta forumet och dess medlemmar gör mig lika glad varje gång jag är här inne och läser. Trivselfaktorn är hög.

Ursprungligen av Cokey:

5: Detta forumet och dess medlemmar gör mig lika glad varje gång jag är här inne och läser. Trivselfaktorn är hög.

Eat that Facebook!!

Köpte en Apple TV idag, och den överträffade mina förväntningar... STORT

Jag är glad för att Skatteverket helt plötsligt visat sig vara lätta att ha med att göra. Vi hade inte tänkt tanken att min fru skulle kunna göra avdrag för resor till och från jobbet. Så visade det sig att en av hennes kollegor som bor när oss gjorde det, så vi skickade in en begäran om rättelse för de senaste 2 åren, och 2 veckor senare hade Skatteverket betalat tillbaka nästan 7000:-.

Och nu är det klart att Facebook (offentlig hemlighet även om bolaget inte ännu bekräftat att det är dem som det gäller) ska bygga sina serverhallar här i Luleå. Marken är såld och skogsavverkning startar på måndag

Tre hallar på vardera 32.000 kvadratmeter, total investeringskostnad på fem miljarder kronor...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-08 09:58

Det låter trevligt, speciellt om det även innebär att det blir några fler jobb iom det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu är det klart att Facebook (offentlig hemlighet även om bolaget inte ännu bekräftat att det är dem som det gäller) ska bygga sina serverhallar här i Luleå. Marken är såld och skogsavverkning startar på måndag

Tre hallar på vardera 32.000 kvadratmeter, total investeringskostnad på fem miljarder kronor...

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu är det klart att Facebook (offentlig hemlighet även om bolaget inte ännu bekräftat att det är dem som det gäller) ska bygga sina serverhallar här i Luleå. Marken är såld och skogsavverkning startar på måndag

Tre hallar på vardera 32.000 kvadratmeter, total investeringskostnad på fem miljarder kronor...

Antal lokala jobb ; 4st

Min farbror hoppades mycket på ett nybyggt lokalt ost-ystert i Västergötland nära hemmet och allt.
Det blev ett fåtal jobb då i princip all tillverkning, hantering, lagring etc utfördes av robotar...

Ursprungligen av Goflorp:

Det blev ett fåtal jobb då i princip all tillverkning, hantering, lagring etc utfördes av robotar...

Men tänk alla som har jobb att bygga robotarna!

Ursprungligen av Goflorp:

Antal lokala jobb ; 4st

Min farbror hoppades mycket på ett nybyggt lokalt ost-ystert i Västergötland nära hemmet och allt.
Det blev ett fåtal jobb då i princip all tillverkning, hantering, lagring etc utfördes av robotar...

Jag trodde att detta var gladtråden:)

I detta fallet så räknar man med ca 100 arbetstillfällen när allt är idrift

Ursprungligen av Goflorp:

Antal lokala jobb ; 4st

Min farbror hoppades mycket på ett nybyggt lokalt ost-ystert i Västergötland nära hemmet och allt.
Det blev ett fåtal jobb då i princip all tillverkning, hantering, lagring etc utfördes av robotar...

Det lär nog bli lokala förmågor som får bygga bygget ändå va?

Bevaka tråden