Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-12 23:45
Ursprungligen av LCR:

Fick ett e-mail idag som sa att jag vunnit en tävling.

Jag får sådana mejl nästan varje dag på företagsmejlen........

Ursprungligen av planB:

Jag får sådana mejl nästan varje dag på företagsmejlen........

Det här var en riktig tävling som jag hade deltagit i och jag har vunnit!

Nu kan jag ju tillägga att grejen jag vann inte var någonting jag ens vet om jag behöver men att jag vann gjorde att en annars ganska jobbig dag blev lite bättre. Gjorde inte saken sämre att vinnarmailet kom från ...@99.se

Apples snabba och serviceinriktade support är dagens glädje.

Har problemet att gummit på bottenplattan (Macbook) har lossnat på vänster sida (orsak: värme). Tydligen går det på extended warranty. Blev ett snabbt samtal till Apple som slutade i att de skickar hem en ny platta som jag monterar och sedan skickar tillbaka den gamla. Toppen. Ännu en nöjd kund och ännu en orsak till att allltid hålla sig kvar vid Apple inom överskådlig framtid.

Just föreslagit en kompis som i alla år kört PC att "det är dags nu".

Inköpt idag; en iMac och en iPad

perfekta combot vad gäller stationärt och bärbart.

Något att redigera foton, göra bildspel, spela lite och använda som "hushållsdator".
Dessutom spillsäker mot småbarnen (en imac är ju allt i skärmen och 15cm "över marken")

iPaden blir grym ha som surfplatta, nöje, "kolla saker" osv.
Funkar som kartläsare i bilen, filmspelare i sängen etc..

Tror de kommer vara lika nöjda om en vecka som de är idag.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-09-13 18:12

Jag har äntligen fått min fru att gå över till den ljusa sidan...det började med en iPhone, fortsatte med en iPad och har nu ätligen avslutats med en Air...:)

Ursprungligen av lasselu:

Jag har äntligen fått min fru att gå över till den ljusa sidan...det började med en iPhone, fortsatte med en iPad och har nu ätligen avslutats med en Air...:)

Platta paket för hela slanten

Precis hemkommen från Hallstavik...

Rospiggarna Allsvenska Mästare 2011 !!!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-15 00:57

Ber om ursäkt på förhand, är fortfarande på jobbet sedan 07 imorse (patchkväll), men när jag såg bilden så tänkte jag "This is Spartaaaaa!" >_<

Ursprungligen av LCR:

Precis hemkommen från Hallstavik...

Rospiggarna Allsvenska Mästare 2011 !!!

Ursprungligen av Drakfot:

Ber om ursäkt på förhand, är fortfarande på jobbet sedan 07 imorse (patchkväll), men när jag såg bilden så tänkte jag "This is Spartaaaaa!" >_<

Lustigt nog så fick Linus Eklöf (Smedföraren till höger i bilden) en rättvis behandling av Kim Nilsson i ett av kvällens heat. Rospiggsföraren vill vänster i fotot, Jari Mäkinen delade själv ut ganska hård körning.

Det var en fantastisk höstkväll med suverän tuff hård speedway.

  • Medlem
  • 2011-09-15 10:59

Automator. Hur tusan klarade jag mig innan!

Haft en otroligt lärorik och intressant dag med ett personligt besök på Amerikanska ambassaden i Stockholm. Det gör mig väldigt glad. Rekommenderas för den som skulle erbjudas möjligheten.

Träffade en gammal kille idag som ska flytta utomlands. Jag säger kontakt eftersom han inte är en kompis utan en mycket trevlig kille som kommit till mej för att han hade Mac problem som behövde fixas, tror att han kanske köpte en Mac för länge sedan. Vet inte ens var han bor, han har bara tittat in då han haft vägarna förbi.

I alla fall så ska ha flytta utomlands för att han vunnit på lotteri... Någonstans mellan 50 och 100 miljoner!!...

"Wow! Grattis!" och allt det där...

Nja, han vann tydligen för några år sedan (utan att jag hade en aning om det) men så visar det sej att efter att folk fick reda på det så skulle alla ha. Visst, tiggarna dyker alltid upp, men nu var det tydligen baltisk utpressning. Helt okända filurer som dyker upp och hotar hans barn mot betalning. Polisen "kan inget göra". Nu fattar jag varför han alltid såg så trött och halvt sjuk ut när han kom hit med sina Mac-problem...

Glad? Varför är jag glad? Jag har ju inget jobb och säljer av prylar för att få det att gå runt...

Jo, för att jag har en situation där jag vaknar varje dag och vet att allt ändå är ok. Jag sover för lite, mina barn tjafsar, min fru är trött, taket måste fixas, min gamla 940 måste besiktigas... men allt är ändå ganska bra.

Den dagen man glömmer bort det är dagen man mister den sanna glädjen av livet!!

Jag hoppas innerligt att min vän och hans familj hittar ro och kan leva ett normalt och glädjefyllt liv.

Hur kan man vara annat än glad när dagen har sett ut såhär?

Senast redigerat 2011-09-17 22:59

Just hemkommen från ett toppenpass på Salsakursen. Alla satte turen o de sista 15 minuterna av kursen repeterade vi den i ett rungande tempo. Två gånger per partner - BYTE - två gånger - BYTE - ...etc

så jäkla kul o man blir så glad

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-20 13:27

Har äntligen fått min 11" MBA *\o/*

Just hämtat Gears Of War 3.. Den långa väntan är över och min sambo jobbar till 22.30 ikväll;)
Det blir man jäkligt glad över!

Precis fixat jobbet jag verkligen ville ha, så nu kommer jag inte gnälla här längre över att jag inte har ett jobb...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-21 08:25

Kanske kommer en kommentar i sur-tråden om att du inte får jobba mer än 8 timmar per dag snart då ;D

Ursprungligen av LCR:

Precis fixat jobbet jag verkligen ville ha, så nu kommer jag inte gnälla här längre över att jag inte har ett jobb...

Ursprungligen av LCR:

Precis fixat jobbet jag verkligen ville ha, så nu kommer jag inte gnälla här längre över att jag inte har ett jobb...

Stort grattis till dig! Hoppas du kommer trivas!

Ursprungligen av jahve:

Vad är det för jobb där man får jobba max 8 timmar? Och var hittar jag ett sådant?

Det blir nog en hel del mer timmar...

Ursprungligen av Engalunda:

Stort grattis till dig! Hoppas du kommer trivas!

Jo, det är ett mycket varierande jobb med en liten skyltfirma där det finns få gränser. Allt från illustrationer av saker som ska tryckas och skäras, fabrikation (främst aluminium men även plast och andra material), fräsning, svetsning men även en massa små lösningar, reservdelar till off-road bilar och annat. Liten firma på 3/4 personer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-21 08:31

Vad är det för jobb där man får jobba max 8 timmar? Och var hittar jag ett sådant?

Jag var skitsur förut pga Kapare köpte för 50, men nu har jag tagit ett par pilsner och en tequila. Tittar på Bond, barnen sover och imorgon ska jag grilla en kund. Känns rätt bra. Om det inte är alltför uselt väder imorgon ska jag nog ta motorcykeln till jobbet.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag var skitsur förut pga Kapare köpte för 50, men nu har jag tagit ett par pilsner och en tequila. Tittar på Bond, barnen sover och imorgon ska jag grilla en kund. Känns rätt bra. Om det inte är alltför uselt väder imorgon ska jag nog ta motorcykeln till jobbet.

Känner verkligen med dig - borde räknat ut på namnet att det var du men fattade kopplingen först nu. Fy fan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-21 23:41
Ursprungligen av pmarriott:

Jag var skitsur förut pga Kapare köpte för 50, men nu har jag tagit ett par pilsner och en tequila. Tittar på Bond, barnen sover och imorgon ska jag grilla en kund. Känns rätt bra. Om det inte är alltför uselt väder imorgon ska jag nog ta motorcykeln till jobbet.

Tråkigt lider verkligen med dig- fattade också först nu kopplingen till dig - hopplöst vad trög man är ibland.

Inte mycket att vara stolt över när det kommer till svea rike och dess lagar och förordningar numera.

Funderar själv på om man ska spärra sitt eget personnummer i förväg, dvs.förebyggande syfte när man läser vad som hände dig.

Man kan bli arg för mindre saker så att säga.

Att spärra sitt personnummer i förebyggande syfte tycks vara det enda sättet att skydda sig, men man får också tänka på att det finns ganska många kreditupplysningsföretag. UC och Soliditet står väl för typ 85% av marknaden. Man kan inte helgardera sig. Sen är det ju det där med att om du spärrar dig kan ingen göra kreditupplysning på dig. Följaktligen kan du inte teckna ett telefonabonnemang, du kan inte köpa en bil på avbetalning, du kan inte hyra lägenhet och du kan inte spontanköpa en TV på avbetalning. Allt sådant kräver då noggrann planering och du måste skriftligen häva spärren av ditt personnummer vilket kan ta ett par veckor.

Åker till Äran och hjältarnas land över helgen. Jag vet att spriten och ölen är billig, det är glatt!

Ursprungligen av PeeMaN:

Åker till Äran och hjältarnas land över helgen. Jag vet att spriten och ölen är billig, det är glatt!

Har du vart utomlands?

Jaja, välkommen hem till Götet

Ursprungligen av Goflorp:

Har du vart utomlands?

Jaja, välkommen hem till Götet

Jorå, förvisso bara över helgen!
Tack förresten, det finns inget som är skönare än att komma hem till gamla goa majjena!

Bevaka tråden