Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av LCR:

Men det stämmer inte. En missuppfattning som alla svenska har!

När husen byggdes så fanns det inget vatten draget in i de husen. Toa och kök låg alltid på baksidan av husen.

När man sedan installerade badrum på övervåningen så var det lättare att lägga avloppen på utsidan, för det är bara avloppen som ligger på utsidan, inte vattenledningarna.

Alla hus som är byggda efter 40-talet har alla ledningarna på insidan!

Jag hade ganska roligt åt mina kusiner i London som har rören på utsidan. Det tittade på mig som om jag vore idiot (de är för övrigt arkitekter). Men, tänk om de fryser!? Jo, sa jag - varför skulle de frysa om de är inomhus? Sen fick jag dock erfara varför. En kåk i postnummerområde NW1 i London går utan vidare lös på 15 miljoner utan att man kan hålla kvar värmen inomhus. Sticker du iväg på semester i en vecka på vintern stänger du av värmen och när du kommer hem är svinkallt inne. Det ligger något i det. Att sedan nyare hus faktiskt har rören inomhus är en annan sak. Väldigt många av husen där är nämligen inte speciellt nya.

Ursprungligen av pmarriott:

Väldigt många av husen där är nämligen inte speciellt nya.

Jag bodde 13 år i ett hus i Kent som var tillverkat 1895 och alla rören satt på insidan. Vi hade värmen på 24/7 på vinterhalvåret, men det var för att vi fattade att allting inne i huset fungerade som ett element som trögade hysterisis loopen, något som få britter fattat, men m många britter har vissa kvalitéer som svenskar överlag saknar.

En vän i England sa till mej "Tyskar tror att de är bäst i världen, svenskarna vet att de är bäst i världen"

När jag hörde det som nyss ditflyttade 19-åring (uppväxt i Sverige) tyckte jag "Yeah!" men när jag flyttade hem igen fattade jag vad han menade, den arrogans och inskränkthet som som finns i detta land, där man tror att det är "så här" man ska göra det, lilla Sverige vet bäst.

Orkar inte gå in på ämnet mer för jag sitter och tittar på Formula 1, BBC's sändning (vilket gör mej glad och håller därför ämnet ON-topic) inte den svenska ursäkten till show...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-10-15 22:57
Ursprungligen av LCR:

Orkar inte gå in på ämnet mer för jag sitter och tittar på Formula 1, BBC's sändning (vilket gör mej glad och håller därför ämnet ON-topic) inte den svenska ursäkten till show...

Jag blir glad av någon är mer intresserad av Formel1 än vad jag är. Fantastiskt fanatiskt att börja följa loppet 9 timmar innan start

Ursprungligen av MacJake:

Jag blir glad av någon är mer intresserad av Formel1 än vad jag är. Fantastiskt fanatiskt att börja följa loppet 9 timmar innan start

3x free practice @ 1h + pre-qualifying show @ 1h innan kvalet (>1h) ens börjat... (race day = 1h show innan race samt Red Button post race show)

Samma med MotoGP (Philip Island från BBC & British Eurosport med Toby Moody & Julian Ryder) med timmar av free practice och kval och WSBK (Portugal British Eurosport med Jamie Whitham & Jack Burnicle).

Hästlängder före de torra kommentatorerna svensk tv kan ställa upp med.

Ursprungligen av LCR:

En vän i England sa till mej "Tyskar tror att de är bäst i världen, svenskarna vet att de är bäst i världen"

När jag hörde det som nyss ditflyttade 19-åring (uppväxt i Sverige) tyckte jag "Yeah!" men när jag flyttade hem igen fattade jag vad han menade, den arrogans och inskränkthet som som finns i detta land, där man tror att det är "så här" man ska göra det, lilla Sverige vet bäst.

Har funderat en del på det där genom åren, och ofta tänkt att det är något som förekommer överallt (bevis A: "USA #1!!!"), men ja, vete tusan om vi inte är bäst på att vara narcissister också. Vet inte om det är för att vi är så små och har ett hävdelsebehov. Lite grundas nog i 50-60-talens boom med välfärdsbyggen och den svenska modellen. Har en kompis i portugal och där porträtteras Sverige fortfarande som ett föregångsland i alla möjliga sammanhang.

En sak jag lagt lite extra märke till är hur svensk media alltid rapporterar om hur utländsk media skriver om oss. Det måste ändå vara ett av det tydligaste symptomen. "Kolla, dom lägger märke till oss!"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 19:12

Tanken på alla iPhone och Mac-ägare som sitter vid datorn just i denna stund och uppdaterar.

Ursprungligen av joakimo:

Tanken på alla iPhone och Mac-ägare som sitter vid datorn just i denna stund och uppdaterar.

Huh?!

Jag sitter och tittar på lördagens speedway GP...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 10:20
Ursprungligen av joakimo:

Tanken på alla iPhone och Mac-ägare som sitter vid datorn just i denna stund och uppdaterar.

Julafton för många

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-10-14 07:30

Dagen är en fredag. Mer behöver inte sägas.

Jag missade bussen och är därför ledig idag. Skönt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-14 08:36

Time machine räddade mig från min egen klantighet, igen.

Vann på lotto med jobbet idag, kul! Vinerdäck eller nytt objektiv? Hmm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 08:09
Ursprungligen av Engalunda:

Vann på lotto med jobbet idag, kul! Vinerdäck eller nytt objektiv? Hmm

Grattis

Själv fick jag fick 6 rätt på V75 igår, räcker till en fika på stan ungefär

Ursprungligen av stile:

Grattis

Själv fick jag fick 6 rätt på V75 igår, räcker till en fika på stan ungefär

Hehe tack, första gången vi var riktigt "nära" lite mer

Man hör ofta "Vi måste visa vägen" speciellt när det gäller miljö...

Åk ner till Asien och Sydamerika och visa dem då!!!

On-topic: Mycket bra F1 kval!! Precis tittat färdigt, nu över till MotoGP och WSBK...

Skadeglädje. Blir omkörd av en bil när jag ligger på fartgränsen. Det må vara, men jag blir lite förvånad när jag ser att han kör om nästa bil trots den varningsskylt som finns för fartkameror.

Lite nöjd blev jag när det blixtrade till

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 10:13

Sitter i foajén till dotterns simskola och surfar med min MacBook Air via min iPhone 4 och känner mig så lycklig för att Apple har gett mig denna underbara möjligheten till att fördriva min tid

Fast som jag nyligen erfarit då en bekant vann 70 miljoner SEK så gav det mer bekymmer än glädje (nej jag fick inte en spänn).

Jag har alltid drömt om hur kul det skulle vara med så mycket att man aldrig behöver bry sej, men så fick jag reda på allt skit denna kille and och hans familj fått sedan han vann, och då insåg jag att det är roligare att köpa saker för pengar man tjänat. Det finns massor av människor som vunnit löjligt mycket pengar men inom något år så är de bankrutt, alltså de har mindre än innan de vann eftersom de inte kunde leva ett vanligt liv.

Att vinna en mindre summa som förgyller vardagen är en helt annan sak, det gör en glad utan att det ändrar ens liv.

Som fortsättning på mini diskussionen, inte on-topic för tråden

Så förstörde lottovinsten deras liv | Nyheter | Aftonbladet

Fick 2st Sony Vaio (fungerande) av en kompis, som jag nu skrotat och plockat RAM & HD för att uppgradera mina barnas MacBook

Mi fru har stickat mig jättefina vantar!

Så glad man kan ble!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 22:14
Ursprungligen av Goflorp:

Mi fru har stickat mig jättefina vantar!

Så glad man kan ble!

Hoppas hon gjorde som denna länken då: Making A Glove Work With A Touch Screen så du kan använda din iPhone i kylan

det är torgvantar, alltså utan fingrar på dem.

De funkar med alla iDevices...

Ursprungligen av Goflorp:

det är torgvantar, alltså utan fingrar på dem.

De funkar med alla iDevices...

Så du kan ha dem när du säljer iVarmkorv...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 22:49

Ja dom lär du ju klara dig bra med för att styra iDevices...

  • Medlem
  • 2011-10-17 12:19

Tråkig mög pc ut, fin g5:a in;)

  • Medlem
  • 2011-10-21 15:57

99 har fått ett eget iOS-forum! Helt otroligt! Men glad blir man!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-21 18:21

Glad #1: Köpte mig en brödform och bakade genast ett mycket smaskigt bröd.

Glad #2: Cobra iHelicopters go on the offensive with iOS launch-able missiles | 9to5Mac | Apple Intelligence
iOS-styrd helikopter som kommit i ny version som kan skjuta missiler. Lite kul vore det att ha en

Snacka om guld. De makulerar allt som har med bredbandstelefonin att göra.
Som plåster på såren får jag 100MBit/s (10ggr snabbare än idag) istället för enbart 20:- extra i månan.
Jag kan returnera modemet (telefoninkopplingen)

Snacka om att träffa rätt kille på kundtjänst.

EDIT: provade tanka hem en fil, 1,25GB datafil togs hem på ca 6min .....

Senast redigerat 2011-10-21 19:42
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-21 21:45
Ursprungligen av Goflorp:

[...] De [...]
[ATTACH="CONFIG"]30791[/ATTACH]

Vad har du för leverantör?

Bevaka tråden