Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Känner mig toknöjd med en ATV2.

Gick genom skärselden genom att prova 4 andra mediaspelare, billigt skit som bara gjorde mig på dåligt humör.

Skaffade en Apple TV, versin 2 (den svarta pucken).

Öppna lådan, ta ur puck + 220V sladd, sätt i sladddden i uttaget. Anslut Nätverkskabel (har ändå kabel dragen) och en HDMI-kabel till TV'n.
Ställ in i pucken vad man har för inloggning på itunes etc.
Ställ in i Macen vad iTunes skall synca och lite sånt.

Klart

Använder programmet iFlicks för att "batch-konvertera" hela filmbiblioteket. Den gör om formatet, lägger till i iTunes och kastar originalfilmen. Sedan streamas rasket till ATV:n när jag vill se på film/lyssna på podcast/se bilder/lyssna på radio etc.

Upptäckte senast idag att om man har en iPhone på samma nätverk (vi har varsin) så hittar den ATV:n och när man tittar på bilder kan man trycka på en ny symbol, klick, bilden på luren visas på vår 42" TV.... så apcool!

Aldrig i hela mitt liv vart mer nöjd med en pryl!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-02-10 07:34

Vad bra att läsa! Jag har just köpt en Apple Tv, den är på väg till mig nu
Hmm, Goflorps meddelande citerades inte. Mitt inlägg var ett svar på hans. Men det fattar ni nog

Ursprungligen av Eva:

Vad bra att läsa! Jag har just köpt en Apple Tv, den är på väg till mig nu
Hmm, Goflorps meddelande citerades inte. Mitt inlägg var ett svar på hans. Men det fattar ni nog

Jag har haft en ATV2 i kanske en månad snart. Grattis! Du kommer älska!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har haft en ATV2 i kanske en månad snart. Grattis! Du kommer älska!

Man blir glad när frua tittar på en och säger "Varför köpte du inte den här från början? Den här är ju lätt den bästa prylen vi skaffat på sista halvåret?"

Ursprungligen av Goflorp:

Man blir glad när frua tittar på en och säger "Varför köpte du inte den här från början? Den här är ju lätt den bästa prylen vi skaffat på sista halvåret?"

Det enda "problemet" jag upplevt med den är att det blir eftersläpningar när jag hyr HD-film på ITMS. Vilket gör det jävligt störande, vilket i sin tur gör att jag valde att jailbreaka och sedan streama med XBMC.

Vi spöade skiten ur Norrtälje (hockey) !!!

Visserligen tog de ikapp på slutet men VI VANN!!!

Jag såg Steve Lukather på KB igår! Så j-a bra!

  • Medlem
  • 2011-02-09 22:11

Lyckades sälja min Macbook i går och bokade genast två biljetter till Accept i Stockholm för pengarna jag fick loss.

cubeuser_vol2 : tack, det känns som om man är på riktigt!

Engalunda: Grattis!

klarabara; hur är det med dina arm? klar med all gips och skit?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-11 11:05

Idag har jag beställt ett halvautomatiskt snabbfäste samt tre nya skopor till grävmaskinen: Snabbfäste
Snart kan man sätta igång och köra med ordentliga grejjer

Foppa gör comeback i natt mot Columbus, blir en lång natt!

Oh yes! Nästan helt på banan igen, går hos sjukgymnast nu för att få upp styrkan. Fått veta att jag verkligen måste träna eftersom mina leder typ är över-rörliga och det gör mig lite "svajig"... helt galet!

Ursprungligen av klarabara:

Oh yes! Nästan helt på banan igen, går hos sjukgymnast nu för att få upp styrkan. Fått veta att jag verkligen måste träna eftersom mina leder typ är över-rörliga och det gör mig lite "svajig"... helt galet!

Hypermobilitet? Det har jag med, i tummarna och fotlederna. Det är kul, för jag kan nästan vända fötterna bakåfram. Mindre kul att jag knappt kan ha tummarna uppräta...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-02-16 19:50

Leverans av min nya Alfa Romeo Giulietta 140 hp miljödiesel nästa helg. Alfaröd och lackförseglad, dito växelspaksknopp och med bilmärkeskänslan rätt igenom.
Jag ryser.................

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-02-16 22:36
Ursprungligen av Le:

Leverans av min nya Alfa Romeo Giulietta 140 hp miljödiesel nästa helg. Alfaröd och lackförseglad, dito växelspaksknopp och med bilmärkeskänslan rätt igenom.
Jag ryser.................

Alfaröd låter snyggt. Jag gillar röda bilar. Lägg in foto på bilen så fort du får den så att vi får se.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-03-25 17:14
Ursprungligen av Eva:

Alfaröd låter snyggt. Jag gillar röda bilar. Lägg in foto på bilen så fort du får den så att vi får se.

Nu Eva är hon nyskodd inför vår och sommar. Och behöver jag säga att jag är väldigt förälskad....................

Senast redigerat 2011-03-25 19:28
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-25 20:37
Ursprungligen av Le:

Nu Eva är hon nyskodd inför vår och sommar. Och behöver jag säga att jag är väldigt förälskad....................

[ATTACH="CONFIG"]28926[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]28927[/ATTACH]

Jag förstår att du är förälskad. Verkligen läcker!

Ursprungligen av Le:

Nu Eva är hon nyskodd inför vår och sommar. Och behöver jag säga att jag är väldigt förälskad....................

[ATTACH="CONFIG"]28926[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]28927[/ATTACH]

Gillar den röda växelspaksknoppen men vad är det för pedalliknande längst ut till vänster?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-03-27 15:21
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Gillar den röda växelspaksknoppen men vad är det för pedalliknande längst ut till vänster?

Avlastning för vänsterskanken. På vissa bilar är det ju bara en golvfilt där som blixtsnabbt blir nerskitad.

  • Medlem
  • 2011-02-18 00:47

Var och kollade på Accept i Stockholm igår, riktigt bra var det.

"Så jävla glad..." är kanske lite att ta i men jag är lättad o jag är på gott humör.

Har gått från dimma till klarhet i vissa saker vilket gör att jag känner lättnad...

Fick tillbaka min skivspelare från verkstan i fredags efter att ha fått bla. ljudkabeln utbytt till en QED med resultatet att ljudet blivit exceptionellt mycket bättre o nu kan jag njuta av min vinyl igen.

Har varit på en trevlig lunch med min mamma på ett nygammalt ställe med riktigt god mat i avkopplad miljö.

Såg budbilen som kör mellan alla Sjukhus här i stan

(Det heter Sahlgrenska Universitetssjukhuset och finns på tre ställen 1) Sahlgrenska Sjukhuset 2) Mölndals sjukhus 3)Östra Sjukhuset)
- mycket åka blir det.... Det står alltså "SU-" på allting.)

Ser bilen, "Suturen" (SU-Turen för den som är trög, sutur är väl också "stygn" då man opererar)

Tur man bor i Göteborg så man är lite van sedan innan...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-01 18:31
Ursprungligen av Goflorp:

Såg budbilen som kör mellan alla Sjukhus här i stan

(Det heter Sahlgrenska Universitetssjukhuset och finns på tre ställen 1) Sahlgrenska Sjukhuset 2) Mölndals sjukhus 3)Östra Sjukhuset)
- mycket åka blir det.... Det står alltså "SU-" på allting.)

Ser bilen, "Suturen" (SU-Turen för den som är trög, sutur är väl också "stygn" då man opererar)

Tur man bor i Göteborg så man är lite van sedan innan...

Japp, det är en av bilarna som åker mellan sjukhusen som man kan åka med om man vill. Sen finns även returen om jag inte missminner mig
Var dock ett tag jag hade behov att åka med dem.

Ingen som har varit glad på 10 dagar ser ja!
Jag är iaf det, var på min första gruppintervju igår och det gick superbra!

Jag är iofs också riktigt glad! Jag blev uppringd för ett jobb jag inte hade sökt och fick komma på intervju, en riktig bonus!

Jag är himla glad. Först var jag riktigt förbannad, för alla mina 400 kontakter var spårlöst borta från min dator, min iPhone, min Nokia och min iPad. Jag kör exchange. Sen hittade jag dem i min Exchange på Internet i papperskorgen och lyckades återställa dem.

VI VANN !!!!

Spöade Gnesta IK och kommer förhoppningsvis att stanna kvar uppe i tvåan!!!

(Rimbo Hockey)

BajenFans Hockey - Rimbo Hockey 5 - 5 !!!

Vi bryter deras segersvit på 60 matcher, rekordet lär ha legat på 63...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-15 10:34

Har idag bytt min C30 mot en Mitsubishi L200 (2001), fick ett ganska bra pris av försäljaren. Fick lägga 24k emellan, men i det får jag stor service (12000 mil, kostar 6-7000) samt 4 sprillans nya allrounddäck (kostar c:a 10 000 och fungerar året runt). Plus lite småfix de skall ordna (rekond mm). Så egentligen betalar jag runt 8 000 för bilen

Nu jäklar får man en bil som vi (jag, damen + hundar ) kan åka runt i samt en bil att dra grävaren med.

Bevaka tråden