Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-02 14:14

Jag är glad att 1:a April är över. Började 2:a April med att springa några ca 4Km därefter "Vårfixade" jag cykeln och tog den på 14 Kilometer lång tur. Äntligen kan jag börja använda Runkeeper på min iPhone då jag inte gillar att vara utomhus på vintern.

Ursprungligen av joakimo:

Började 2:a April med att springa några ca 4Km...

1024 meter ? Eller 4 km

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-02 19:32

Det inte varje dag man får en ny Mac-pryl. Men idag fick jag min -tv, inte bara en gammal sak i ny förpackning (uppgradering) utan något som jag vid inköp inte ens riktigt listat ut hur/vad jag ska använda den till. Med andra ord upplagt för upptäcktsfärd

Ursprungligen av andas:

...inte bara en gammal sak i ny förpackning (uppgradering) utan något som jag vid inköp inte ens riktigt listat ut hur/vad jag ska använda den till...

Precis så köper jag Apple prylar!!

Diggar mina polare här på 99.se

Goflorp, Capeman och grabbarna/tjejerna!!

Nu drar jag mej tillbaka och kolla på tv med min fru.

Ursprungligen av LCR:

Diggar mina polare här på 99.se

Goflorp, Capeman och grabbarna/tjejerna!!

Nu drar jag mej tillbaka och kolla på tv med min fru.

Diggar dig också.

"Lillgrabben" min gick och kom tvåa i gårdagens (fast det slutade kl 5 i natt) PokerDM på SvenskaSpel här i Norrbotten.
Dessutom så är han så smart att han inte låter vinstpengarna ligga kvar hos SvenskaSpel utan plockar ut dem...:)

Ursprungligen av BlackSmp:

"Lillgrabben" min gick och kom tvåa i gårdagens...

Jag trodde du skulle säga turnering för 10-åringar...

Ursprungligen av LCR:

Jag trodde du skulle säga turnering för 10-åringar...

Inte direkt, han är 19.

Och storebror är på väg att göra mig till farfar, också det en lyckokänsla (även om jag inte känner mig som en farfar än:)

Idag är jag sjukt glad för att mitt Växjö nått Elitserien!!

Ursprungligen av Capeman:

Idag är jag sjukt glad för att mitt Växjö nått Elitserien!!

Jag är inte puckey-intresserad. Men jag vet hur det känts de gånger IFK Göteborg tagit SM-guld och antar att det är någorlunda samma känsla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-03 20:02

Jag är så jävla glad idag. 4 pilsner i bastun - lite ölkorv - glass wienerbröd mmmmmm - i morgon sol - test av nya Atomic storslalom skidor och skidåkning i Sälen hela dagen. ska bli kanon väder.

Detta är sann glädje vad mer kan man begära.

Har inte åkt skidor på 2 år nu så denna vecka ska avnjutas i alla väderstreck - knäveck

Passerade just 109 kg, down från 116 ... LCHF is the shit.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-03 21:43
Ursprungligen av Goflorp:

Passerade just 109 kg, down från 116 ... LCHF is the shit.

Hur länge har du kört LCHF?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Hur länge har du kört LCHF?

Yes!!

Sedan början av Feb - 2 mån 7 kg. Det går inte fort men stadigt neråt.

Ursprungligen av Goflorp:

Sedan början av Feb - 2 mån 7 kg. Det går inte fort men stadigt neråt.

Börja träna typ fyra gånger i veckan också så kommer du droppa fortare!

Ursprungligen av Goflorp:

Sedan början av Feb - 2 mån 7 kg. Det går inte fort men stadigt neråt.

Det blir väl ungefär 1kg i veckan och det är inte dåligt - mer än ett hekto om dagen!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-05 19:50
Ursprungligen av Goflorp:

Sedan början av Feb - 2 mån 7 kg. Det går inte fort men stadigt neråt.

För att inte bli för OT.
Jag är glad för din skull

Yes!!

Är jävligt glad över att denna tråden finns så att man kan få läsa lite upplyftande nyheter då o då som omväxling till allt övrigt nyhetsflöde i media. Känns ibland dock som om tråden skulle behöva en motpol fast en sådan kanske blev 30 sidor på en vecka

Senast redigerat 2011-04-04 13:38
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-04 14:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är jävligt glad över att denna tråden finns så att man kan få läsa lite upplyftande nyheter då o då som omväxling till allt övrigt nyhetsflöde i media. Känns ibland dock som om tråden skulle behöva en motpol fast en sådan kanske blev 30 sidor på en vecka

Denna kanske? http://www.99.se/99lounge/280227-nae-nu-blev-riktigt-sur.html

Och så länge fick Cogito ergo Mac vara glad innan illusionen sprack:)

Jag gillar för övrigt bägge trådarna - de fyller sina behov

Ursprungligen av BlackSmp:

Och så länge fick Cogito ergo Mac vara glad innan illusionen sprack:)

Jag gillar för övrigt bägge trådarna - de fyller sina behov

Det är en vandring på slak lina. Just nu är det uppåt iaf. Ska städa lägenheten för imorgon får jag fikabesök av tre tjejer från dansföreningen :D. Ikväll blir det pulsspinning o sedan ska jag förhoppningsvis orka mig iväg till jazzklubben där Six City Stompers ska spela...

(strök jazzklubben men spinningen var bra)

Senast redigerat 2011-04-05 09:16

Jag är riktigt glad för att jag rev upp en design jag hade gjort som bara kändes helt fel, 10h innan möte med kunden. Den nya designen kändes helt rätt och det var det tydligen inte bara för mig!

"Tre tjejer från dansföreningen " lät ju underbart kul !

Glad att ni allihop gillar trådarna, jag skapade båda just med tanke på att man ju ibland bara måste få "gnälla av sig" (bättre i "surtråden" än inne i andra diskussioner) och gladtråden behöver väl inte förklaras.

Ibland vill man ju bara skrika ut från toppen av berget att man älskar nåt/nån....

Jag tänkte skriva i "Jag är så jävla sur"-tråden, men jag diggar den här så mycket att jag blir glad och skriver här i stället...

YouTube - Jeb's Jobs Episode 1 - Technical Support

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-05 18:57

Jag har idag haft en Workshop på 8 timmar för att lära mig lite mer om ljussättning vid fotografering i studio. Det har varit en mycket lärorik dag. Mycket skoj!

Vägde in på 108.2 i morse, så snart kan jag dra ett streck till på tavlan över försvunna kilon.

Beställt nya kameran.....

Fått sålt allt mitt gamla...

Livet är kul just nu.

...för att jag inte är admin här med alla nya medlemmar som ställer frågor som redan besvarats 700fyrtioelva gånger...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-07 15:57

Jag har beställt en SSD till min MacBook Pro... undan ska det gå! WOHOO!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-07 16:07

Åker på fest i helgen, i Uppsala. Det skall bli roligt, även om det nu är en bit att åka. Tar bilen då jag skall ha med lite prylar som flygbolag inte gillar samt flera väskor vilket gör det besvärligt med tåg/buss. Dessutom är det skönt att få bestämma restakten och vart man vill stanna.

Bevaka tråden