Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-20 15:27
Ursprungligen av studiox:

Rätt glad idag, igår kunde jag checka av:

* Köpa ny dammsugare
* Montera ner hörnmöbel -> kaffeved
* Sätta ihop nytt skrivbord
* Sätta ihop ny soffa
* Sätta ihop nytt barbord + barstolar
* Packa upp ny BlueRay och DVD växlare (400 skivor)
* Köpa ny matta till vardagsrummet
* Åka till återvinningen med skräp
* Göra mig en stor jävla grogg

Frågan är vad man ska göra idag

Dricka upp groggen du gjorde igår...?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-20 13:42

Syrrans katt kommer idag och ska fira påsk med mig.

  • Medlem
  • 2011-04-20 14:26

Jag är glad idag för jag har till sist kommit till rätta med allt i min nya lya som är supernajs!

  • Medlem
  • 2011-04-20 21:26

SATAN så gött! kommer att få tillbaka nästan 17 000 på skatten! Nu kliar det i fingrarna, drömmer om en Cinema Display.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-20 23:32
Ursprungligen av Dalle:

SATAN så gött! kommer att få tillbaka nästan 17 000 på skatten! Nu kliar det i fingrarna, drömmer om en Cinema Display.

Grattis du kan få köpa min 30" för 17k

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 21:56

Fick leverans med iPad 2 till alla mina projektledare i mitt företag idag! En härlig present från påskharen...

Har bokat en weekendresa till Paris, varit på skön Kubansk lunch hos en kompis o är i planeringstagen av en middag som ska ske efter att jag kommit hem från Paris

IFK tar sina första tre poäng. AIK gör bort sig och jag klara av att springa 3km (förvisso inte så snabbt) utan att mina benhinnor förstör mig!
SOm om det inte vore nog har solen lyst med sin närvaro!

Jag fick tillbaka provet och hade höjt mig från ett säkert G till ett säkert VG, yey!

Ursprungligen av klarabara:

Jag fick tillbaka provet och hade höjt mig från ett säkert G till ett säkert VG, yey!

"Gilla extra-mega-melon-mandel-massa-görmöcke-knappen" intryckt

Sprungit en runda runt en sjö på ca 5 km.. Finns inget härligare än att springa på våren på småstigar i skogen!
..är glad att det gick bra!

edit. jag såg även en snok! burrrr..

Senast redigerat 2011-04-27 13:48
Ursprungligen av Engalunda:

edit. jag såg även en snok! burrrr..

För mej hade det varit skäl nog att skriva i den här tråden.

Ursprungligen av LCR:

För mej hade det varit skäl nog att skriva i den här tråden.

Var ute en tripp till vår stuga här om dagen, jag skulle fiska, fick inte ett skit!
Men däremot såg jag 3 huggormar och en jäkla massa snokar! Fanns mer orm än fisk, ovanligt

Ursprungligen av Engalunda:

Var ute en tripp till vår stuga här om dagen, jag skulle fiska, fick inte ett skit!



Själv har jag målat verkstan och det finns ganska många små spindlar som har gul/svart markering vilket antagligen ska betyda att de ska verka giftiga eller något, problemet är att de därför agerar ganska kaxiga till skillnad från andra spindlar och man kan inte skrämma bort dem med penseln utan måste lura bort dem innan man fortsätter att måla...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-28 17:55
Ursprungligen av LCR:



Själv har jag målat verkstan och det finns ganska många små spindlar som har gul/svart markering vilket antagligen ska betyda att de ska verka giftiga eller något, problemet är att de därför agerar ganska kaxiga till skillnad från andra spindlar och man kan inte skrämma bort dem med penseln utan måste lura bort dem innan man fortsätter att måla...

Målar du verkstan gul och kanske har retat upp spindlarna med din färg?

Ursprungligen av joakimo:

Målar du verkstan gul och kanske har retat upp spindlarna med din färg?

Nja, det är grunden på tillbyggnaden (en verkstad kan aldrig vara stor nog) som jag målade, och på våran tomt och i vårt hus bor det många välkomna spindlar!!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-28 09:28

Glad för att vädret är bra och att min förkylning håller på att ge med sig, dessutom går det riktigt bra med veden

Senast redigerat 2011-04-28 10:05

Fick ett eget uppdrag på nya jobbet. Visste inte felet, visste inte riktigt var det låg geografiskt, visste inte hur lång tid det tog...

Letade upp stället, konstaterade felet (remmar av i aggregat), stängde ner aggregatet på rätt sätt i Duc:en (styrskåpet), avhjälpte felet (hämtade nya remmar, bytte dem), drog igång ventilationen igen i skåpet.
Kontrollringde operatör, fick bekräftat att allt gick och alla larm kvitterades.

Kände att jag växte som människa i min yrkesroll.

- Han som skickade iväg mig hade sagt till de andra - "det löser han aldrig själv..."

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-29 07:49

Idag är sista arbetsdagen innan jag är tjänstledig i ett år...:)

Jag letar fortfarande efter frånvarokoden "Tjänstledighet med full lön, 1 år".

Ursprungligen av pmarriott:

Jag letar fortfarande efter frånvarokoden "Tjänstledighet med full lön, 1 år".

Jag efter "Är borta och sätter två kulhål i huvet på konstruktören av dieses gerät..."

Hoppsan, fel tråd.

Nyinflyttad Jkpg-bo idag, sprungit 1 mil längs Vättern, nu väntar en bärs!

(de var ett jävla springande:) )

Gjort mig av med min iPhone 4 och sitter med en helt ny Google Nexus S från Samsung. *glädje*

... gör en like på mig själv då eftersom ingen annan lär göra det.

Edit: Man fick inte göra en Gilla på sig själv.

  • Medlem
  • 2011-04-30 15:20
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Gjort mig av med min iPhone 4 och sitter med en helt ny Google Nexus S från Samsung. *glädje*

... gör en like på mig själv då eftersom ingen annan lär göra det.

Edit: Man fick inte göra en Gilla på sig själv.

Google Nexus sa du, och inte iPhone...hmm, letar frenetiskt efter ogilla-knappen.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Google Nexus sa du, och inte iPhone...hmm, letar frenetiskt efter ogilla-knappen.

Det är helt fantastiskt, ärligt talat. Jag har dock en aning svårt att hitta allt eftersom jag är van vid iOS. Glädje, glädje, glädje.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-05-07 23:00
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Gjort mig av med min iPhone 4 och sitter med en helt ny Google Nexus S från Samsung. *glädje*

... gör en like på mig själv då eftersom ingen annan lär göra det.

Edit: Man fick inte göra en Gilla på sig själv.

Gjorde en åt dej. Inte för att Nexusen är bra, utan för att du ville få en "gilla".

1 timme till Speedway GP !!!

Man kan ladda med än iPhone från en MacBook...

I detta fallet en Jimmy

[ATTACH="CONFIG"]29213[/ATTACH]

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-02 14:55

Roadshow med Ski-doo snöskotrar här i Umeå idag Med lite flyt har jag ett jobb i höst och kan beställa en 2012.

iPoden laddad med Whitesnake/Forevermore o nu sticker jag ut och springer.

Fortsätter leta jobb i morgon istället...

Bevaka tråden