Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-27 19:46
Ursprungligen av Goflorp:

Kömmer du till Götet får vi ta en pilsner !

Ta två vet jag när ni ändå är på G

Håller tummarna för gött väder, visste inte att Prince rockar igen.

Ny platta eller ? Är det Juli månad ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Ta två vet jag när ni ändå är på G

Håller tummarna för gött väder, visste inte att Prince rockar igen.

Ny platta eller ? Är det Juli månad ?

Igen? Han har faktiskt aldrig slutat... Såg honom live två gånger förra året, dock båda i Danmark. Tror jag räknade ut att han släppt i snitt två skivor per år sedan 1978 fram till förra året när senaste skivan kom.

Inte hört något om ny skiva ännu. Det kom som sagt en förra året och två året innan. Way Out West är 11-13 augusti.

Ursprungligen av Capeman:

Igen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-27 21:36
Ursprungligen av LCR:

CUBEIS gillar inte detta

Vid närmare eftertanke helt okey

Ursprungligen av CUBEIS:

CUBEIS gillar inte detta

Vid närmare eftertanke helt okey

Det beror ju på hur insatt man är. Prince är inte en mainstream artist som syns i alla media och därför tror folk att han inte gör något, men så är inte fallet.

Närmare en musik gud än Prince Rogers Nelson hittar man inte, och hans senaste plattor är i min mening bland det bästa han gjort. Han blir bara bättre och bättre. Kolla in 3121 Ger en bra bild av Prince idag.

Jag har just beställt 8Gig ram till min iMac. Längtar tills jag fått installera det

Andra halvan av dagen blev mycket bättre, gjorde färdigt all betong gjutande INNAN regnet kom!

Gör en enkel sökning på Google enbart på ordet "Prince" (borde ju vara ganska generiskt (generic) och se vilka resultat du får.

Se hur många bilder på Prince Rogers Nelson du får innan första kungliga prinsen dyker upp...

The King of Pop är död, Madonna har blivit disco diva, men Prince är fortfarande Prince, fast bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-27 21:59

Snackar vi "little red corvette då blir man så glad. Den låten har man ju snugglat sig igenom

Ursprungligen av CUBEIS:

Snackar vi "little red corvette då blir man så glad. Den låten har man ju snugglat sig igenom

Jag har haft en röd Corvette, 1974 med L82 men eftersom det var manuell låda så var den inte så rolig att köra.

Inte min men likadan...

  • Medlem
  • 2011-05-30 21:07
Ursprungligen av LCR:

Jag har haft en röd Corvette, 1974 med L82 men eftersom det var manuell låda så var den inte så rolig att köra.

Inte min men likadan...

"Inte så rolig att köra." Var den svårkörd med manuell? Själv skulle jag nog tycka precis tvärt om.

Ursprungligen av Dalle:

"Inte så rolig att köra." Var den svårkörd med manuell? Själv skulle jag nog tycka precis tvärt om.

Har du kört en Corvette med 250 hästkrafter?...

  • Medlem
  • 2011-05-31 15:14
Ursprungligen av LCR:

Har du kört en Corvette med 250 hästkrafter?...

Svar nej. Men nu pratar vi om en amerikansk sportbil av den gamla skolan. Den var snabba, såg bra ut, men gick bara fort rakt fram... Så till viss del kan jag förstå vad du menar...

Ursprungligen av Dalle:

Svar nej. Men nu pratar vi om en amerikansk sportbil av den gamla skolan. Den var snabba, såg bra ut, men gick bara fort rakt fram... Så till viss del kan jag förstå vad du menar...

Det stämmer inte, en Corvette kunde/kan mycket väl svänga!! Kolla in LeMans och Corvette...

Att köra en Corvette på annat än asfalt med manuell koppling = spruta grus/gräs/jord/damm, auto = precis lagom.

Funderar faktiskt på att köpa en Opel GT igen (den tyska mini Corvetten), hade en innan jag köpte Corvetten och föredrog att köra den, fast inte lika snygg så klart...

Ursprungligen av LCR:

...Funderar faktiskt på att köpa en Opel GT igen (den tyska mini Corvetten), hade en innan jag köpte Corvetten och föredrog att köra den, fast inte lika snygg så klart...

Lösningen heter Kit-Car

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Lösningen heter Kit-Car

Har varit inne på den vägen men det blir för mångas kompromisser...

Solen skiner och jag ska till Uppsala med Alice (min yngsta dotter, 2 år) för att hålla oss till ämnet

  • Medlem
  • 2011-06-01 15:13
Ursprungligen av LCR:

Funderar faktiskt på att köpa en Opel GT igen.

Var har vi "Gillar inte"-knappen?

Jo bilar är något som kan dela många i olika lägen. Smaken är som baken, hårig.

Ursprungligen av LCR:

Det stämmer inte, en Corvette kunde/kan mycket väl svänga!! Kolla in LeMans och Corvette...

Att köra en Corvette på annat än asfalt med manuell koppling = spruta grus/gräs/jord/damm, auto = precis lagom.

Funderar faktiskt på att köpa en Opel GT igen (den tyska mini Corvetten), hade en innan jag köpte Corvetten och föredrog att köra den, fast inte lika snygg så klart...

Funderade på en Opel Roadster i vinter innan jag bestämde mig för att behålla Miatan

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-06-01 17:18
Ursprungligen av LCR:

Har du kört en Corvette med 250 hästkrafter?...

Nej, men en -73 Olds Cutlass 442 S Att köra den gjorde mig väldigt glad och lycklig Nu kan jag inte fatta att jag sålde den Men herrejösses vad pulver den hade

Får jag bara ett jobb skall jag lyfta ner en Ford 351 i min -51 Kingsway. Yummie!

Prince eventuella storhet kan ni väl ta i en annan tråd. Plz

Ursprungligen av Hagelin:

På tal om Prince (från An Evening with Kevin Smith):

Måste bara säga att det där gjorde mig riktigt glad, skrattade gott! Tack, inte sett den innan!

Nu släpper vi som sagt Prince-spåret.

/Mod

Bryt ut till en egen tråd då, så kan ni prata om det så mycket ni vill.

Eftersom det här är "gladtråden" kan jag inte skriva vad jag egentligen tycker.

Jag avslutade veckan med ett kundmöte som gick över förväntan, mysig dejt och ordentlig promenad på Skansen.
Kom hem till slut, lite trött, inser att tvätten snart går ner i tvättstugan själv och får en tvätt-tid en timma senare! Yey!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-29 13:52
Ursprungligen av klarabara:

Jag avslutade veckan med ett kundmöte som gick över förväntan, mysig dejt och ordentlig promenad på Skansen.
Kom hem till slut, lite trött, inser att tvätten snart går ner i tvättstugan själv och får en tvätt-tid en timma senare! Yey!

Livet verkar leka för dig :), man blir glad av att höra positiva tongångar, hoppas det smittar av sig på mig och alla andra

Idag är jag glad! Mina fina 99mac dekaler har kommit, perfekt timing då det blir bilköp nästa vecka!;)

Vi hade Club Bachata igår igen o jag var med i två dansuppvisningar. Gick hur bra som helst - Succée!

Sedan firade jag med två Kejsargrogg, ska det va så ska det va :D, och dansade vidare inpå natten så svetten lackade. Vi har så himla kul på våra klubbkvällar

Jag har en del motgångar i mitt liv nu också men jag har lärt mig den hårda vägen hur jag kan vända djävligheter till min fördel och inte sluta vara glad för det som faktiskt är bra. Jag blir glad att höra att det gör andra glada också

ps. Bolagsverket vill nu att jag specificerar för vilken bransch jag formger produkter, alla? Eller är det uppenbart att man retas då?

Ursprungligen av klarabara:

ps. Bolagsverket vill nu att jag specificerar för vilken bransch jag formger produkter, alla? Eller är det uppenbart att man retas då?

Du ska vara så bred som möjligt för att undvika begränsningar i framtiden. Samma med Skatteverket.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-29 17:44
Ursprungligen av LCR:

Du ska vara så bred som möjligt för att undvika begränsningar i framtiden. Samma med Skatteverket.

"... och därmed förenlig verksamhet"

Bevaka tråden