Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-09 19:24

Har packat en ryggsäck och förberett mig för vandring. Åker i morgon bitti norröver med tåg och buss. Vandrar över norska gränsen mot kvällen. Någon hemfärd är inte planerad än.

Fick just den där underbara känslan av köpbegär! Kom en oväntad inkomst och blev iPadsugen!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-06-10 13:28
Ursprungligen av Engalunda:

Fick just den där underbara känslan av köpbegär! Kom en oväntad inkomst och blev iPadsugen!

Do it!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-10 13:37

Har precis hämtat min nu MacBook Air 11" 1,4 Ghz, 4 GB ram, 64 GB SSD..

Är så sjukt glad just nu...

Suttit på altanen, grillat mexikansk korv, kall öl och Isle of Man TT på iPaden.

Life's good!!

Ursprungligen av LCR:

Suttit på altanen, grillat mexikansk korv, kall öl och Isle of Man TT på iPaden.

Life's good!!

Läser "Tabletworld" på frugans ipad mkt uppskattat.

Jag snor den så fort jag kommer åt, ja, jag är en dålig människa....

Tack kära mac för att du gör mitt liv enklare, tack kära 99.se för att ni gör mitt liv ännu enklare!

Så glad över att man kan söka fram svar på sin fråga på ca 2 min!
Tänkte starta ny tråd, men! Den som söker han finner!

Tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-12 23:18

Jag har just anlagt en brygga tänkte jag säga , när jag i själva verket har anlagt en mindre trädgård. Jag har baxat sten med spett, och grävt med gammal hederlig järnspade, ståendes på den men alla mina kilon och pressat mig en mindre bit ner mot Kina, flyttat buskar, planterat nya häckar där gamla har gjort sitt.

Kan livet bli så mycket bättre än när man utför fysiskt naturellt kroppsarbete, armarna och ryggen värker, då känner i alla fall jag att man lever på riktigt

Ursprungligen av CUBEIS:

Kan livet bli så mycket bättre än när man utför fysiskt naturellt kroppsarbete, armarna och ryggen värker, då känner i alla fall jag att man lever på riktigt

Jag måste göra mer än bara Gilla, håller med till 100%.

Har själv lagt massor av energi på att göra saker som ger sådan tillfredsställelse, arbetat hårt ute i hettan och mår riktigt bra!!

Hoppas bara jag hittar ett jobb som ger samma känsla...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-13 09:29
Ursprungligen av LCR:

Jag måste göra mer än bara Gilla, håller med till 100%.[/i]

Och jag måste också hålla med. Hjälpte min svåger att flytta igår. Tre våningar upp i ett gammalt hus med långa och många trappor. Ner i en lastbil, köra 9 mil, lasta av och bära upp tre våningar i ett gammalt hus med långa och många trappor.

Känns att jag lever idag.

Som en liten bonus fick jag visst en projektor och duk på köpet då han köpt nytt till sin nya lägenhet.. hepp hepp.

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag har just anlagt en brygga tänkte jag säga , när jag i själva verket har anlagt en mindre trädgård. Jag har baxat sten med spett, och grävt med gammal hederlig järnspade, ståendes på den men alla mina kilon och pressat mig en mindre bit ner mot Kina, flyttat buskar, planterat nya häckar där gamla har gjort sitt.

Kan livet bli så mycket bättre än när man utför fysiskt naturellt kroppsarbete, armarna och ryggen värker, då känner i alla fall jag att man lever på riktigt

Tycker likadant, men bara om "man" inte är jag.

Det regnar REJÄLT ute o jag är glad som 17 över att jag inte behöver vara ute o jobba. Samtidigt känner jag mig dock sugen att dra på mig regnstället o gå ut o få lite regnfrisk luft. Ibland är man nog lite knäpp...men det underlättar

Jag är så jävla glad (men lite nervös) för att jag om några timmar kliver på flygplan med destination Hongkong för 3.5 veckor i Kina!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-13 12:11
Ursprungligen av Archangel:

Jag är så jävla glad (men lite nervös) för att jag om några timmar kliver på flygplan med destination Hongkong för 3.5 veckor i Kina!

Låter härligt och spännande. Var bara glad och smila brett det kommer man långt på i Kina, eller i alla fall en bit på väg

Kan du inte skicka lite live-bilder från kinesiska muren om du skulle hinna besöka den, jag skulle vilja se muren live och vandra på den och känna historiens vingslag, hoppas jag kommer iväg innan pensionen

shit Hong Kong låter stort nästan lite King Kong över det, och ja som brukar gå vilse i huvustan Stockholm

men då är jag ju från Göteborg

Ursprungligen av CUBEIS:

Låter härligt och spännande. Var bara glad och smila brett det kommer man långt på i Kina, eller i alla fall en bit på väg

Kan du inte skicka lite live-bilder från kinesiska muren om du skulle hinna besöka den, jag skulle vilja se muren live och vandra på den och känna historiens vingslag, hoppas jag kommer iväg innan pensionen

shit Hong Kong låter stort nästan lite King Kong över det, och ja som brukar gå vilse i huvustan Stockholm

men då är jag ju från Göteborg

Såg Kinesiska muren förra gången, så denna gång blir det södra (primärt Yunnan i sydvästra Kina) och lite i Hongkong bara. Men är inte omöjligt att man slänger upp några bilder, lär finnas mycket vackert att se.

Och kan intyga att man kommer långt med ett leende och att kunna enkla artighetsfraser. Folk är väldigt trevliga och hjälpsamma generellt sett, även om det pratar usel Engelska.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-13 17:09

Min fiber är (fysiskt) inkopplad idag! Bara att vänta på att de sköter inkopplingen i andra ändan också...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-13 17:15

Jag är glad att vi fick vår nya braskamin installerad idag...sex veckor före aviserat datum...:)

Har precis avslutat en hel vecka av Isle of Man TT 2011 tack vare dagens teknik så man kan se Britisk (förstklassig) TV hemma på sin Mac.

Alla tävlingar genom hela veckan, SNITT hastighet på 210km/h genom byar på landsvägar, fantastiska personligheter!

Det enda negativa är de tre som inte ä med oss längre, RIP guys.

Avslutar med världens bästa presskonferens YouTube - ‪TT 2011 - Supersport Race 2 Press Conference‬‏

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-13 22:37
Ursprungligen av LCR:

Har precis avslutat en hel vecka av Isle of Man TT 2011 tack vare dagens teknik så man kan se Britisk (förstklassig) TV hemma på sin Mac.

Alla tävlingar genom hela veckan, SNITT hastighet på 210km/h genom byar på landsvägar, fantastiska personligheter!

Det enda negativa är de tre som inte ä med oss längre, RIP guys.

Avslutar med världens bästa presskonferens YouTube - ‪TT 2011 - Supersport Race 2 Press Conference‬‏

Vilka 3?
Gillar du Ducati också???

Yes!!!

Ursprungligen av Yes:

Vilka 3?
Gillar du Ducati också???

Yes!!!

7 dog, 4 förare;
Tony Cook
Bill Currie
Kevin Morgan
Derek Brien

och 3 i publiken vad jag förstått.

Var ju inte så kul, fel tråd.

Ursprungligen av keptang:

7 dog, 4 förare.

Bara för att förtydliga, 3 tävlande dog.

BBC News - Isle of Man TT: Seventh rider dies

Det som skiljer TT mot allt annat är sättet som alla accepterar farorna och bara fortsätter.

I Sverige kommer Aftonbladet ut och hojtar med att man ska FÖRBJUDA !!!

Varför i glad-tråden? Jo, för att det finns passionerade människor som gör vad de lever för oavsett!!

Ursprungligen av LCR:

Bara för att förtydliga, 3 tävlande dog.

BBC News - Isle of Man TT: Seventh rider dies

Det som skiljer TT mot allt annat är sättet som alla accepterar farorna och bara fortsätter.

I Sverige kommer Aftonbladet ut och hojtar med att man ska FÖRBJUDA !!!

Varför i glad-tråden? Jo, för att det finns passionerade människor som gör vad de lever för oavsett!!

Racing kan man bli glad av ja, att bli glad av att folk dör i racing tycker jag är vansinne, men det är bara min åsikt (som tur är får vi alla ha en).

Vad övriga media tycker struntar jag fullständigt i.

Ursprungligen av keptang:

Racing kan man bli glad av ja, att bli glad av att folk dör i racing tycker jag är vansinne, men det är bara min åsikt (som tur är får vi alla ha en).

?! Ingen blir (eller har sagt att de blir) glad av det, måste vara ett missförstånd.

Ursprungligen av LCR:

?! Ingen blir (eller har sagt att de blir) glad av det, måste vara ett missförstånd.

Kanske skulle brutit ut dödsfallen i arg/ledsen-tråden. Det var nog ett missförstånd.

Ursprungligen av Yes:

Gillar du Ducati också???

För mej är det förare inte cykeln.

Jag har en 46 tatuering på armen och för mej spelar det ingen roll om "The Doctor" kör Aprilia, Honda, Yamaha eller Ducati...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-14 13:32

Idag fick jag resultat från tre tentor. Jag klarade alla.

Edit: Glömde säga att jag är jävligt glad idag!

Senast redigerat 2011-06-14 13:44

Idag finns många skäl att vara glad
1. Var på arbetsintervju imorse som gick jävligt bra. De kunde inte ge mig jobbet direkt men det verkar med största sannolikhet som jag får det då de pratade i termer som "vi vill ha mer med dig att göra" och sådant.

2. Idag ringde ett fruntimmer från helgen och ville att vi skulle gå på dejt.

3. Jag grejjade efter en tids frånvaro 5km på asfalt utan att dö helt på kuppen.

5km på asfalt.... Du är en bättre man än mig

Hoppas dejten blir kul! - och att du får jobbet.

Ursprungligen av Goflorp:

5km på asfalt.... Du är en bättre man än mig

Hoppas dejten blir kul! - och att du får jobbet.

Haha, ge det en vecka så ska du se att mina benhinnor klagar igen! It is a classic
Dejten känns egentligen primär. Får jag det här jobbet kommer jag bli euforisk. Det är nämligen precis det jag vill jobba med!

Min moster och yngste kusin har i veckorna köpt en Macbook Air och iMac.
Jag är lycklig just för att de slängt ut sina gamla Windows system och valt rätt.

Nu slipper jag oroa mig när jag sitter i Helsingborg och de i Örebro

Bevaka tråden