Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-16 10:03

TAck!

Ja det hoppas jag också.

Är så glad idag för min dotters operation idag gick bra, och nu är alla plattor och skruvar borta ur hennes ben!!

Ursprungligen av Gusten68:

Är så glad idag för min dotters operation idag gick bra, och nu är alla plattor och skruvar borta ur hennes ben!!

Sånt betyder mycket!! Coolt!

LCR

  • Medlem
  • 2010-10-18 20:20

Jävligt glad att det bär av hemåt imorgon. Har jobbat 225 timmar de senaste 20 dagarna. Börjar bli rejält sliten nu.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-10-18 21:07

Här är anledningen till att jag är glad idag

Ursprungligen av ledin:

Här är anledningen till att jag är glad idag

Nice!

Väntar själv på liknande paket

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-10-18 21:22
Ursprungligen av poseidon84:

Nice!

Väntar själv på liknande paket

Grattis på förhand!
Du kommer bli förvånad över hur liten den är! Jag visste att den skulle vara liten och sett bilder på det, men i verkligheten är den verkligen jätteliten

Ursprungligen av ledin:

Grattis på förhand!
Du kommer bli förvånad över hur liten den är! Jag visste att den skulle vara liten och sett bilder på det, men i verkligheten är den verkligen jätteliten

Har storshoppat förra veckan. har dels en appletv på väg, men även en mac pro och 27" skärm... Så jag kommer snart vara jävligt glad

Jag fick tag på ett par skalbyxor av märket Northface på myrorna för 149 kronor mot eh... mycket mer när man köper nya. I min storlek och i nyskick. Nu kommer jag nog klara vintern trots allt!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-22 00:14
Ursprungligen av klarabara:

Jag fick tag på ett par skalbyxor av märket Northface på myrorna för 149 kronor mot eh... mycket mer när man köper nya. I min storlek och i nyskick. Nu kommer jag nog klara vintern trots allt!

Va kul, vilket kap!

Artikel i GP ang "Genombrott i fertilitetsforskningen"

Med en fet 27" iMac mitt i bild.... Snyggt!

Genombrott i fertilitetsforskningen - Sverige - www.gp.se

Hela halva forskningsvärlden kör macar....

Har hittat köpare till min butik!
Kan nu fira jul efter 5 år:D

Jag har äntligen fått sålt min knappt 2 år gamla MacBook Pro 15". Skönt att vara av med den men det känns lite småsurt att jag fick ynka 11500:- för den. Tackade faktiskt nej till 12500:- innan. Ville egentligen ha uppemot 14000:-. Då fick man med AppleCare till juni 2012 + extra batteri + väska.
Jag är i alla fall glad att den är såld. Det innebär att jag kan betala merparten av min nya.

Ursprungligen av Engalunda:

Har hittat köpare till min butik!
Kan nu fira jul efter 5 år:D

Grattis, måste kännas riktigt bra.

Ursprungligen av keptang:

Grattis, måste kännas riktigt bra.

Obeskrivligt!;)

  • Medlem
  • 2010-10-25 20:28

Jag gav Com Hem långfingret idag, och det känns så jäkla underbart! Ingen mer krånglande tv/internet, och ingen mer snorkig, okunnig support. Om man ska säga något man ångrar så är det att jag inte gjorde det för länge sen.

Ursprungligen av Dalle:

Jag gav Com Hem långfingret idag, och det känns så jäkla underbart! Ingen mer krånglande tv/internet, och ingen mer snorkig, okunnig support. Om man ska säga något man ångrar så är det att jag inte gjorde det för länge sen.

Åååååh! längta dit!

Tappade min plånbok ute på gatan igår och fick just ett sms av en vänlig själ som hittat den. Återfick just tron på mänskligheten

Ursprungligen av Samuel K:

Tappade min plånbok ute på gatan igår och fick just ett sms av en vänlig själ som hittat den. Återfick just tron på mänskligheten

Akta dig nu det närmaste, summan av skit är alltid konstant

Nä, skämt åsido. Visst är det underbart när sånt händer!

Har beställt en iPad idag! Så glad! Har bara köpt skitgrejer denna vecka så hoppas nu på ett guldkorn!

edit. Firar det med en Mackmyra;)

Senast redigerat 2010-10-27 22:19

Just klar med en hel halv dags jobb i iMovie (i nya iLife).

Haft roligt hela tiden.

Fem veckors praktik är nedklippt till 22minuters färdig film.
Inledning, ihopklippning, övergångar, effekter (sparsamt), delat klipp, redigerat bort ointressanta bitar, lagt in ett par stills med Ken Burns effekt, kollat av allt ljud, tagit bort harklingar etc, duckat när det var överstyrt osv, rullande eftertexter.
Enda jag nog inte använt är de mer avancerade effekterna eller lagt soundtrack över alltihop - men det passar liksom inte in i filmen.

Omdöme: iMovie duger definitivt även för längre saker än "5 min youtube"-grejor.

Nu skall jag gå med hunden!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-30 22:58
Ursprungligen av Goflorp:

Just klar med en hel halv dags jobb i iMovie (i nya iLife).

Haft roligt hela tiden.

Fem veckors praktik är nedklippt till 22minuters färdig film.
Inledning, ihopklippning, övergångar, effekter (sparsamt), delat klipp, redigerat bort ointressanta bitar, lagt in ett par stills med Ken Burns effekt, kollat av allt ljud, tagit bort harklingar etc, duckat när det var överstyrt osv, rullande eftertexter.
Enda jag nog inte använt är de mer avancerade effekterna eller lagt soundtrack över alltihop - men det passar liksom inte in i filmen.

Omdöme: iMovie duger definitivt även för längre saker än "5 min youtube"-grejor.

Nu skall jag gå med hunden!

Spännande. Och roligt att läsa. Jag har beställt nya iLife jag också, men har inte fått det än. Jag vill ha nya iMovie NU! Jag vill också leka

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-30 23:41
Ursprungligen av Goflorp:

Omdöme: iMovie duger definitivt även för längre saker än "5 min youtube"-grejor.

Du har inte gjort en fräck trailer till din film med? ;D

Ursprungligen av Drakfot:

Du har inte gjort en fräck trailer till din film med? ;D

Det är ju inte så mkt action i Fastighetsautomation

Nä, jag skall göra en bunte skivor och dela ut på praktikplatsen och sedan skall skolan ha 2 ex...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-10-31 00:01

Säger bara Höstlooov!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-31 06:26

Är glad och nöjd för att min operation i måndags gick bra och att jag sluppit värk och infektioner

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-31 06:40
Ursprungligen av MatsOlov:

Är glad och nöjd för att min operation i måndags gick bra och att jag sluppit värk och infektioner

Ja, det var verkligen något att vara glad över. Och jag blir glad för din skull.

Vilken härlig tråd detta är!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-10 18:53
Ursprungligen av Eva:

Ja, det var verkligen något att vara glad över. Och jag blir glad för din skull.

Vilken härlig tråd detta är!

Tack.

Och nu är jag gladare, för min ATV kommer i början av dec. Kanske även en iPad om pengarna räcker

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-10 19:04
Ursprungligen av MatsOlov:

Tack.

Och nu är jag gladare, för min ATV kommer i början av dec. Kanske även en iPad om pengarna räcker

Din ATV? Vad är det?
Hoppas att pengarna räcker till en iPad också, det är verkligen en fantastisk pryl som snabbt känns väldigt självklar.

Ursprungligen av Eva:

Din ATV? Vad är det?
Hoppas att pengarna räcker till en iPad också, det är verkligen en fantastisk pryl som snabbt känns väldigt självklar.

ATV = All Terrain Vehicle

eller

Apple TV

(Sätter mina slantar på att matsolov menar det sista)

Själv vill jag ha en APC (lättparkerad i GBG)

Senast redigerat 2010-11-11 21:18
Bevaka tråden