Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2010-11-14 11:53

ATV säljs inte längre via Apple Store, för en gångs skull hade du fel Goflorp!

Ursprungligen av Dalle:

ATV säljs inte längre via Apple Store, för en gångs skull hade du fel Goflorp!

Tycker mig se skillnaden att på svenska ligger den gamla mod.
på amerikanska, den nya svarta.

Men jag kan ju ha fel ändå...

Att få tag på den gamla i USA kanske är svårt ?

  • Medlem
  • 2010-11-14 15:48

"Inte tillgänglig för tillfället" vilket en del tolkar som att nya ATV är på väg.

Ursprungligen av Dalle:

"Inte tillgänglig för tillfället" vilket en del tolkar som att nya ATV är på väg.

Ah! Se där, men det var ju glada nyheter.

And you were right Sir!

  • Medlem
  • 2010-11-14 15:49

Glad att Vettel vann förar-VM i Formel 1 och slog Alonso på näsan.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-11-14 18:23
Ursprungligen av Dalle:

Glad att Vettel vann förar-VM i Formel 1 och slog Alonso på näsan.

+1 på den. Lite synd om Webber.

  • Medlem
  • 2010-11-14 18:54
Ursprungligen av MacJake:

+1 på den. Lite synd om Webber.

jo, men jag ser bra mycket hellre Vettel som världsmästare än Alonso. Jag var lite nervs att Vettel skulle få motorras de sista varven.

För att min nyfödda dotter kom hem idag!
Jag är så otroligt fantastiskt glad, jag kan nog drista mig att säga lycklig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-19 18:13
Ursprungligen av Mattias Hedman:

För att min nyfödda dotter kom hem idag!
Jag är så otroligt fantastiskt glad, jag kan nog drista mig att säga lycklig.

Å, vilken lycka! Stort stort grattis.
Kram

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-19 18:16
Ursprungligen av Mattias Hedman:

För att min nyfödda dotter kom hem idag!
Jag är så otroligt fantastiskt glad, jag kan nog drista mig att säga lycklig.

En till?
Gratz!!

Yes!!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

För att min nyfödda dotter kom hem idag!
Jag är så otroligt fantastiskt glad, jag kan nog drista mig att säga lycklig.

Ber att få gratulera!

Är namnet redan klart? *nyfiken*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-19 20:40
Ursprungligen av Mattias Hedman:

För att min nyfödda dotter kom hem idag!
Jag är så otroligt fantastiskt glad, jag kan nog drista mig att säga lycklig.

Grattis en milstolpe i livet

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-11-19 21:27

Njut av situationen. Det är inte så många gånger i livet man är nybliven förälder.

Ursprungligen av Le:

Njut av situationen. Det är inte så många gånger i livet man är nybliven förälder.

Om nu 99 hade haft en stor fet "gilla-knapp" hade jag tryckt på den nu, så himla rätt sagt!!

föräldraskapet är verkligen något att vara lycklig och tacksam för, har själv en dotter med down syndrom som förgyller/förpestar tillvaron beroende på hennes humör, men jag är ändå så jäkla lycklig för allt otroligt hon låter mig som förälder uppleva, allt från lycka till djupaste ångest (hon är hjärtopererad vid 4 månaders ålder) efter en sån upplevelse får man en annan syn på vad som är viktigt i livet.... och riktigt glädje över att nio år senare ha henne här hos oss och fortfarande i livet, vilket inte var en självklarhet... så nog kan man säga att jag är "så jäkla glad idag", och det varje dag!

Märkligt hur LITE som krävs för att man skall bli glad...

Hittade två Apple putsdukar när jag rev bland Applekartonger.
Blev själaglad - de är världens bästa att putsa brillerna med!

Läste om föräldraskapet ovan häromdagen, blev genomglad. Konstigt egentligen, bli helt osjälviskt genomglad för ett besked från en människa som jag egentligen inte känner??!

Jag har inga egna kottar, ett gemensamt, väldigt genomtänkt beslut som jag känner att 99 inte riktigt är rätt forum för att utveckla. Men jag gillar barn!

Tyvärr gör så många generalfelet att automatiskt förutsätta att bara för att man inte har egna så hatar man andras ... Så är det inte alls.

Brorsan kompenserar för mig med, med sina tre

"När man står där på BB och håller en nyfödd onge som ä ens egen i famnen för första gången så inser man att livet helt plötsligt tar en helt annan vändning när det kommer till vad som är viktigt i livet. Man slutar också ha huvudrollen i filmen om sitt eget liv..."

Tycker det var fins sagt av min lillebror

absolut, det är fint och skrämmande att sätta barn till världen, och det var och ens eget beslut att välja om man vill ha barn eller inte, ingen skugga faller på dig bara för att du tagit beslutet att inte ha egna barn, och tro mig den förälder ljuger som inte håller med mig när jag säger.. ibland vill man sälja ungen på blocket

hursomhelst, för att hålla mig till ämnet, idag är så jäkla glad för att det är måndag, för då får jag börja längta efter fredagen igen!

(nej trivs inte så värst på jobbet just nu, kollegan har fått hjärtinfarkt och jag har cirka 300 timmars jobb som cheferna vill se klart vid månads-skiftet och jag ser inte att det går alls att hinna med det... då är det inte kul att jobba, att känna att det hela är en övermäktigt)

Jag kan också sälla mig, äntligen, till Er som är glada idag. Jag har varit urglad ända sedan i fredags då vi hade dansklubb med uppvisning(Bachata). Jag tror inte jag dansat o skrattat så mycket på länge o dessutom har jag gått o blivit lite kär vilket inte händer så ofta - its a work in progress

I lördags var jag på juleljuständningen i stan med en skämtande Sven Wolter på plats, jag träffade en kompis som är konstnär o vi snackade o planerade för framtida aktiviteter och sedan gick jag o köpte med mig mat hem från en indisk restaurang - Vindaloo (starkt så att läpparna domnar bort o munnen känns som en eldstad ). Det tog över en halvtimme att få maten så jag hann med att dricka två öl i min väntan och passade på att med ett avslappnat leende från öra till öra sitta o beskåda personalen som rusade hit o dit som myror :D.

Igår var jag på Sinatrakonsert med Nevergreen Big Band o sedan på Salsakurs.

Så jag har haft en fullmatat o riktigt rolig helg.

8)

Senast redigerat 2010-11-23 11:35

..svenskt tangentbord till iPaden, sambon hemma efter 2 månaders resa, jag är snart arbetslös! Kan det bli bättre? Är fruktansvärt glad!.. det snöar också:p massvis...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-23 12:39

Kontraktet påskrivet, och Onsdag nästa vecka kan flytten påbörjas.
Byter en 2:a på 63kvm mot en 4:a på 126kvm, skall bli skönt att inte behöva krypa på varann och få mer utrymme mm. Dator/prylrum är givetvis inplanerat
Yaay \o/

Ursprungligen av Drakfot:

Kontraktet påskrivet, och Onsdag nästa vecka kan flytten påbörjas.
Byter en 2:a på 63kvm mot en 4:a på 126kvm, skall bli skönt att inte behöva krypa på varann och få mer utrymme mm. Dator/prylrum är givetvis inplanerat
Yaay \o/

Grattis, härligt med dubblering av ytan.

Kan vi förvänta oss bilder på nytt arbetsrum i tråden "Ta en bild av ditt skrivbord" så småningom?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-23 13:16
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Grattis, härligt med dubblering av ytan.

Kan vi förvänta oss bilder på nytt arbetsrum i tråden "Ta en bild av ditt skrivbord" så småningom?

Tackar!
Ja för bövelen, det kommer nog komma upp så snart som möjligt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 18:10

Jag e så jävla glad idag för att idag fick jag reda på att min nya bil dyker upp nästa fredag. Så kommer garanterat skriva här igen nästa fredag

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-23 20:04

Grattis till dottern Mattias! Själv är jag glad för att jag haft en trevlig helg i Riga, med knektar och bumlor i föreningen ProKnekt samt att jag har min egna dotter hemma hos mig i veckan (var annan vecka är för lite dock).

Ja e så jävla glad idag!

För att 99.se har medlemmar som Potah

Edit: Insåg precis att han inte kommer in här...

LCR

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-26 07:26

Jag är glad för att jag ska bevaka en inomhuscup i fotboll i helgen. Den brukar alltid locka typ alla som har i alla fall lite sportintresse. Jag hoppas på att en tjej kommer dit som jag kan "råka" stöta ihop med

Ursprungligen av ledin:

Jag är glad för att jag ska bevaka en inomhuscup i fotboll i helgen. Den brukar alltid locka typ alla som har i alla fall lite sportintresse. Jag hoppas på att en tjej kommer dit som jag kan "råka" stöta ihop med

Hoppla, bjud henne då på äckligt sporthall-kaffe och hemmagjorda chokladbollar!
Lycka till:cool:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-26 10:12
Ursprungligen av ledin:

Jag är glad för att jag ska bevaka en inomhuscup i fotboll i helgen. Den brukar alltid locka typ alla som har i alla fall lite sportintresse. Jag hoppas på att en tjej kommer dit som jag kan "råka" stöta ihop med

Å, vad spännande. Jag håller tummarna för att hon kommer och att hon har samma intresse för dig. Visa henne att du är intresserad, spela inte svårfångad! Berätta sen för oss här om hur det har gått

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-26 16:42
Ursprungligen av Eva:

Å, vad spännande. Jag håller tummarna för att hon kommer och att hon har samma intresse för dig. Visa henne att du är intresserad, spela inte svårfångad! Berätta sen för oss här om hur det har gått

Hehe tack för rådet Jag lovar att återkomma i ärendet

Om ni inte tyckte att jag var tokig när jag visade vad jag hade köpt för ett par veckor sedan, vad säger ni nu då?

Fyra rullar amerikanskt omslagspapper från 1983 med Astrosniks-motiv i originalförpackning. 30 kronor fick jag dem för, 320 med frakt. Det känns nästan lite bisarrt att någon amerikan har sparat dessa i nästan 30 år, och så har de nu hamnat i en liten by i de norrländska skogarna i Sverige av alla ställen.

Jag kan även tillägga att jag inte kommer att använda papperna till att slå in julklappar utan de kommer att sparas i mååånga år till.

papperskatt; du är helt klart galnare än mig....

Jag som trodde jag var svårslagen på nördigheter...

Bevaka tråden