Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

är så jäkla glad idag, att jag har förmånen att bo i ett land där fria val är en självklarhet och jag inte behöver riskera mitt liv i kampen om rätten för att få rösta!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-19 15:36
Ursprungligen av Gusten68:

är så jäkla glad idag, att jag har förmånen att bo i ett land där fria val är en självklarhet och jag inte behöver riskera mitt liv i kampen om rätten för att få rösta!!

Jag håller med, det är verkligen något att vara glad över!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-19 22:00
Ursprungligen av Eva:

Jag håller med, det är verkligen något att vara glad över!

Sant. kan tyckas vare en liten sak i det stora sammanhanget, men en stor sak för de allra flesta i det mindre sammanhanget.

Jag har röstat känns toppen är glad inombords.

Dagens engelskaövning:

My First Week with the iPhoneBehind the Curtain | Behind the Curtain

Sånt här gör mig glad!

(En snubbe som fått hela sitt liv ändrat av en iPhone - han är blind och har äntligen fått ett verktyg att arbea med som håller måttet)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-21 23:27

Nu är jag glad igen, nya rutan på plats och jag har fått gräva lite!

Du må ha din traktor, men jag har min motorsåg och jag har sågat ner träd. Problemet är bara att det är så roligt att man måste vara försiktig, annars har man inga träd kvar, och de tar ganska lång tid att växa tillbaka...

LCR

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-22 22:25
Ursprungligen av LCR:

Du må ha din traktor, men jag har min motorsåg och jag har sågat ner träd. Problemet är bara att det är så roligt att man måste vara försiktig, annars har man inga träd kvar, och de tar ganska lång tid att växa tillbaka...

LCR

Jag kan ju gräva ner träden, så finns det inga bevis ;>

Ursprungligen av Drakfot:

Jag kan ju gräva ner träden, så finns det inga bevis ;>

Då kan du också gräva upp dem igen... Jag sitter här och tittar ut och inser att jag nog kapat lite för mycket...

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-23 13:52
Ursprungligen av LCR:

Du må ha din traktor, men jag har min motorsåg <snip>...

LCR

Och jag har en Raket

Ursprungligen av matsolov:

och jag har en raket

Eh ?!?

LCR

  • Medlem
  • 2010-09-22 23:21

Glad för min iPad som köptes I förrgår. En 16 GB 3G.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-23 12:53

För att återkoppla till "sur-tråden", min iphone4 har kommit tillbaka från verkstaden och den fungerar perfekt

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-23 16:06

Inte moppen, motorsåg.

Min moppe är en Novolette -56. Vad glad jag blir av allt gammalt skrot jag har

Ursprungligen av MatsOlov:

Vad glad jag blir av allt gammalt skrot jag har

Jag med (av allt skrot jag har), men jag är ännu gladare att jag har en Skrot-Nisse tatuering, så jag inte glömmer vad och vem jag är!

LCR

Ursprungligen av LCR:

Jag med (av allt skrot jag har), men jag är ännu gladare att jag har en Skrot-Nisse tatuering, så jag inte glömmer vad och vem jag är!

LCR

Lite som folk som har sina baarns namn på armarna, glömmer de vad de heter annars?

  • Medlem
  • 2010-09-23 19:19
Ursprungligen av Goflorp:

Lite som folk som har sina baarns namn på armarna, glömmer de vad de heter annars?

Säger killen som har ett stort äpple på armen.

Det är värre än så; Apple på armen, Biohazard på ryggen, Plancks konstant på underarmen och en drake...

Hur många har du?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 14:38

Och jag har en AR.Drone

Ursprungligen av kenjon:

Och jag har en AR.Drone

Va? Berätta mer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 16:46
Ursprungligen av Goflorp:

Va? Berätta mer.

Flygtid ca 12 min. Laddtid ca 3 timmar. Extrabatteri och reservdelar finns att köpa.
Mycket lätt att styra. Dock så kraschar appen i min 3Gs ibland, men har den väl startat upp så funkar det.
Första dagen flög den iväg över skogen... tog mej nästan en timma att hitta den. Såg på kameran att den låg på marken. Och via WifiTrak kunde jag pejla in den
Köpt via Expansys, ligger i Frankrike, men de har en svensk tjej anställd där, kostade ca 3200 kr inkl frakt.

Ursprungligen av kenjon:

Flygtid ca 12 min. Laddtid ca 3 timmar. Extrabatteri och reservdelar finns att köpa.
Mycket lätt att styra. Dock så kraschar appen i min 3Gs ibland, men har den väl startat upp så funkar det.
Första dagen flög den iväg över skogen... tog mej nästan en timma att hitta den. Såg på kameran att den låg på marken. Och via WifiTrak kunde jag pejla in den
Köpt via Expansys, ligger i Frankrike, men de har en svensk tjej anställd där, kostade ca 3200 kr inkl frakt.

Aha, du menar en sån där flyg-grunka med fyra propellrar...

Jag tänkte Star-trek tatuering eller ngt ...

Kul!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-24 21:06
Ursprungligen av Goflorp:

Aha, du menar en sån där flyg-grunka med fyra propellrar...

Jag tänkte Star-trek tatuering eller ngt ...

Kul!

Japp, med WLAN, två videokameror och ultraljudshöjdsensor

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-24 21:21

Sådan skulle man ha (när man sitter på passet), men 4.800:- på blocket för en blir man inte direkt glad över.

Så länge Jan Berglin och hans fru (berglins) yxar ihop sina betraktelser över det svenska folkhemmet blir man bara glad.

Mer träffsäkert, roligt och ibland vemodigt än så här blir det inte:

Berglins | Serier | SvD

Gör dig själv en välgärning i hösstrusket; köp ett Berglins-album...
Sätt dig i soffan, hunden på bena, en kopp te på bordet och skratta tilsl du har träningsvärk i magen ...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-27 20:27

Sista grumlet i bägaren är borta, mina föräldrar har switchat Nu är vi alla Macare, tjoho!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-27 20:33
Ursprungligen av MatsOlov:

Sista grumlet i bägaren är borta, mina föräldrar har switchat Nu är vi alla Macare, tjoho!

Vilken lyckodag! Stort grattis!

Ursprungligen av MatsOlov:

Sista grumlet i bägaren är borta, mina föräldrar har switchat Nu är vi alla Macare, tjoho!

Welcome to the club!

Farsan fick mej att börja med Mac 1993 då han körde Mac, men sedan gick hans jobb över till IBM StinkPad så då fick jag jobba på honom och nu har han 3st Macar, morsan en och brorsan 2st + iPhone.

LCR

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-27 22:26

Det mörka tornet blir film

Har precis upptäckt att Stephen Kings serie Det Mörka Tornet (sju böcker) ska filmatiseras både som filmer och TV-serie. Då det varit det bästa jag läst på länge har jag stora förhoppningar om riktigt trevlig filmunderhållning. Speciellt då jag förhoppnings glömt detaljerna i böckerna tills dess så att jag kan njuta av filmerna.

Fast många böcker är mycket sämre på film...

Typexempel (eftersom du nämner Stephen King) är "The Running Man"

Boken är suverän men filmen är totalt skit!

LCR

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-28 08:54

Det är nog extra sant när det gäller King. Även då filmerna varit riktigt bra i 90% av tiden, så avslutas de med en ful B-spindel (Ex Det). Men det har gjorts några bra också, Nyckeln till frihet och Den gröna milen får räknas dit. Jag hoppas på det bästa och förbereder mig för det värsta.

Bevaka tråden