- Gusten68
- Medlem ●
- Eskilstuna
är så jäkla glad idag, att jag har förmånen att bo i ett land där fria val är en självklarhet och jag inte behöver riskera mitt liv i kampen om rätten för att få rösta!!
Jag håller med, det är verkligen något att vara glad över!
Sant. kan tyckas vare en liten sak i det stora sammanhanget, men en stor sak för de allra flesta i det mindre sammanhanget.
Jag har röstat känns toppen är glad inombords.
Dagens engelskaövning:
My First Week with the iPhoneBehind the Curtain | Behind the Curtain
Sånt här gör mig glad!
(En snubbe som fått hela sitt liv ändrat av en iPhone - han är blind och har äntligen fått ett verktyg att arbea med som håller måttet)
Du må ha din traktor, men jag har min motorsåg och jag har sågat ner träd. Problemet är bara att det är så roligt att man måste vara försiktig, annars har man inga träd kvar, och de tar ganska lång tid att växa tillbaka...
LCR
Du må ha din traktor, men jag har min motorsåg och jag har sågat ner träd. Problemet är bara att det är så roligt att man måste vara försiktig, annars har man inga träd kvar, och de tar ganska lång tid att växa tillbaka...
LCR
Jag kan ju gräva ner träden, så finns det inga bevis ;>
Då kan du också gräva upp dem igen... Jag sitter här och tittar ut och inser att jag nog kapat lite för mycket...
LCR
Jag med (av allt skrot jag har), men jag är ännu gladare att jag har en Skrot-Nisse tatuering, så jag inte glömmer vad och vem jag är!
LCR
Jag med (av allt skrot jag har), men jag är ännu gladare att jag har en Skrot-Nisse tatuering, så jag inte glömmer vad och vem jag är!
LCR
Lite som folk som har sina baarns namn på armarna, glömmer de vad de heter annars?
Flygtid ca 12 min. Laddtid ca 3 timmar. Extrabatteri och reservdelar finns att köpa.
Mycket lätt att styra. Dock så kraschar appen i min 3Gs ibland, men har den väl startat upp så funkar det.
Första dagen flög den iväg över skogen... tog mej nästan en timma att hitta den. Såg på kameran att den låg på marken. Och via WifiTrak kunde jag pejla in den
Köpt via Expansys, ligger i Frankrike, men de har en svensk tjej anställd där, kostade ca 3200 kr inkl frakt.
Flygtid ca 12 min. Laddtid ca 3 timmar. Extrabatteri och reservdelar finns att köpa.
Mycket lätt att styra. Dock så kraschar appen i min 3Gs ibland, men har den väl startat upp så funkar det.
Första dagen flög den iväg över skogen... tog mej nästan en timma att hitta den. Såg på kameran att den låg på marken. Och via WifiTrak kunde jag pejla in den
Köpt via Expansys, ligger i Frankrike, men de har en svensk tjej anställd där, kostade ca 3200 kr inkl frakt.
Aha, du menar en sån där flyg-grunka med fyra propellrar...
Jag tänkte Star-trek tatuering eller ngt ...
Kul!
Så länge Jan Berglin och hans fru (berglins) yxar ihop sina betraktelser över det svenska folkhemmet blir man bara glad.
Mer träffsäkert, roligt och ibland vemodigt än så här blir det inte:
Gör dig själv en välgärning i hösstrusket; köp ett Berglins-album...
Sätt dig i soffan, hunden på bena, en kopp te på bordet och skratta tilsl du har träningsvärk i magen ...
Sista grumlet i bägaren är borta, mina föräldrar har switchat Nu är vi alla Macare, tjoho!
Welcome to the club!
Farsan fick mej att börja med Mac 1993 då han körde Mac, men sedan gick hans jobb över till IBM StinkPad så då fick jag jobba på honom och nu har han 3st Macar, morsan en och brorsan 2st + iPhone.
LCR
Har precis upptäckt att Stephen Kings serie Det Mörka Tornet (sju böcker) ska filmatiseras både som filmer och TV-serie. Då det varit det bästa jag läst på länge har jag stora förhoppningar om riktigt trevlig filmunderhållning. Speciellt då jag förhoppnings glömt detaljerna i böckerna tills dess så att jag kan njuta av filmerna.
Fast många böcker är mycket sämre på film...
Typexempel (eftersom du nämner Stephen King) är "The Running Man"
Boken är suverän men filmen är totalt skit!
LCR
Det är nog extra sant när det gäller King. Även då filmerna varit riktigt bra i 90% av tiden, så avslutas de med en ful B-spindel (Ex Det). Men det har gjorts några bra också, Nyckeln till frihet och Den gröna milen får räknas dit. Jag hoppas på det bästa och förbereder mig för det värsta.