Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag drömde om en E-Type när jag var omkring 20... Jag har faktiskt aldrig sett en IRL men E-Type och Ferrarri Daytona Spider har jag alltid haft som drömbilar utifrån deras utseende men ekonomisk så ligger de långt utanför min budget

Så jag kan fortsätta att drömma

fredagkväll & det här, behöver jag säga mer?

Så jävla glad:cool:

Ursprungligen av Engalunda:

fredagkväll & det här, behöver jag säga mer?

Så jävla glad:cool:

Ser bra ut!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-10 17:18
Ursprungligen av Engalunda:

fredagkväll & det här, behöver jag säga mer?

You speak wisely!
(Själv har man beredskap hela helgen :S)

Har precis kommit hem från en speedway match med min son, vi är båda lika lyriska som vi alltid är efter en tävling, och i morgon är det GP i Danmark!! (visas på SVT24 och SVTPlay för de som inte sett speedway och är nyfikna).

LCR

Fick precis ett sms från brorsan, han tar med sej hem en iPad till helgen!!

"Hade inte du en redan? Och ville bli av med den?"

Jo, satte ut en annons, fick en (massor) köpare som skulle komma om ett par timmar, och eftersom jag endå skulle reset när hon betalade för den så tänkte jag att jag lika gärna kunde prova lite olika apps när jag ändå hade den, och jag insåg ploötsligt att den faktiskt var lika bra som jag förut trodde att den var.

Jo, nu skiner solen också!!

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-15 17:47
Ursprungligen av LCR:

. . . och eftersom jag endå skulle reset när hon betalade för den så tänkte jag att jag lika gärna kunde prova lite olika apps när jag ändå hade den, och jag insåg ploötsligt att den faktiskt var lika bra som jag förut trodde att den var.

LCR

Haha, ja det är ju bra att man kan ändra sig

Ursprungligen av Eva:

Haha, ja det är ju bra att man kan ändra sig

Jo, fast det lustiga var att jag ändrade mej en timme eller så innan hon skulle komma och köpa den, men eftersom jag hade lovat henne att hon skulle få köpa den så genomförde jag affären.

Inget jag ångrar, dels för att jag tror på att vara shysst in i det sista, men sedan så tjänade jag på det hela då jag köpte den för £429 och sålde den för 5500kr, och nu har brorsan köpt en åt mej för $499. Går liksom plus två gånger...

OCH jag vet att jag vill ha den!

LCR

Jag är smått halvnöjd med min nya 13" MBP som jag köpte igår. Hade en Late 2008 15" MBP och egentligen är det väl ingen större skillnad prestandamässigt men den nya har ingen fläkt (eller inget fläktljud är väl mer korrekt) som stör. Plus att det blir ett halvt kilo mindre att släpa på och att batteriet håller i evigheter. Så om någon vill ändra min status från smått halvnöjd till så j^^vla glad så köp min gamla MBP. Gärna till ett högt pris!

Jag är rätt glad idag, kom hem från sjukhuset efter 4 dagars vistelse, kraftig lunginflammation. Nu blir det att vara sjukskriven i 3 veckor med lugna promenader i skogen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-15 17:45
Ursprungligen av Patrik D:

Jag är rätt glad idag, kom hem från sjukhuset efter 4 dagars vistelse, kraftig lunginflammation. Nu blir det att vara sjukskriven i 3 veckor med lugna promenader i skogen.

Oj oj, hur kunde du dra på dig en lunginflammation? Ta det nu lugnt och se till att bli stark igen!

Ursprungligen av Eva:

Oj oj, hur kunde du dra på dig en lunginflammation? Ta det nu lugnt och se till att bli stark igen!

Bra fråga! Jag har alltid varit frisk som en nötkärna.

Kan dock säga att jag aldrig varit så här sjuk, det har varit riktigt läskig.

Senast redigerat 2010-09-15 19:19

Jag är glad idag för att jag har röstat!

Ursprungligen av Capeman:

Jag är glad idag för att jag har röstat!

Jag blir glad om de jag röstade på vinner på söndag.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag blir glad om de jag röstade på vinner på söndag.

Haha, samma här! Vi får återkomma till den här tråden på söndag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-17 11:25
Ursprungligen av Capeman:

Jag är glad idag för att jag har röstat!

Kul hoppas glädjen infinner sig hos mig oxå på söndag, då tar jag med fika och går och röstar i min lokala skola

En röst för rättvisst röstande

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-17 19:36

Idag är jag glad för att jag fått min grävmaskin! (ja, ni läste rätt ).
Då jag har en far som är grävmaskinist, samt en farbror som är bonde, så är jag uppvuxen med maskiner och har rattat en stor del av dem. Men den lille prylpojken i mig har alltid velat ha en alldeles egen grävmaskin att pula runt i, och idag har detta uppfyllts!

Här kommer en liten bild på vidundret med:

Senast redigerat 2010-09-17 21:40
Ursprungligen av Drakfot:

Idag är jag glad för att jag fått min grävmaskin!

Riktigt coolt!!

Det enda problemet med en sådan är att det är svårt att sluta gräva...

Finns alltid någonting annat som måste fixas, sen är det inte svårt att tjäna lite extra på småjobb.

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-18 21:28
Ursprungligen av Drakfot:

Idag är jag glad för att jag fått min grävmaskin! (ja, ni läste rätt ).
Då jag har en far som är grävmaskinist, samt en farbror som är bonde, så är jag uppvuxen med maskiner och har rattat en stor del av dem. Men den lille prylpojken i mig har alltid velat ha en alldeles egen grävmaskin att pula runt i, och idag har detta uppfyllts!

Här kommer en liten bild på vidundret med:

Stort grattis! Jag är avundsjuk, jag har också alltid velat ha en "grävskopa"

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-17 19:45

Nu vart jag avis Hur många ton?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-17 21:42
Ursprungligen av MatsOlov:

Nu vart jag avis Hur många ton?

Den kvalar in på hela 1,5 ton. Så det är en liten nätt maskin som fungerar förvånansvärt bra att gräva runt med och lämnar inte alltför stora skador i backen (om det inte är dyngblött vill säga).
Lite fler bilder för de som är intresserade: MobileMe Gallery

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-17 22:22
Ursprungligen av Drakfot:

Den kvalar in på hela 1,5 ton. Så det är en liten nätt maskin som fungerar förvånansvärt bra att gräva runt med och lämnar inte alltför stora skador i backen (om det inte är dyngblött vill säga).
Lite fler bilder för de som är intresserade: MobileMe Gallery

Kanonfin maskin. GRATTIS . hoppas du får mycket glädje av den .

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-17 22:31
Ursprungligen av CUBEIS:

Kanonfin maskin. GRATTIS . hoppas du får mycket glädje av den .

Tackar

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-18 19:20

Så jävla glad! Har kört min "tonårsbil" med en polare från den tiden, på småvägar runt Umeå, i ett "rally" (Ingen fart bara orientering och frågor) i flera timmar och nu väntar jag på att det skall bli mörkt så jag får glida ut i natten och cruisa runt stan med andra likasinnade

Lade till en bild, annars har det inte hänt

Ursprungligen av MatsOlov:

Så jävla glad! Har kört min "tonårsbil"...

Vad är det? En Volga ?!?

Är inte så inne på icke-USA bilar...

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-18 22:17
Ursprungligen av LCR:

Vad är det? En Volga ?!?

Är inte så inne på icke-USA bilar...

LCR

Simca Montlhery 1961 en sådan som Jochen Rindt började sin karriär i

Ursprungligen av MatsOlov:

Simca Montlhery 1961 en sådan som Jochen Rindt började sin karriär i

Du som gillar bilar, den här bjur jag på:

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-18 20:53
Ursprungligen av MatsOlov:

Så jävla glad! Har kört min "tonårsbil" med en polare från den tiden, på småvägar runt Umeå, i ett "rally" (Ingen fart bara orientering och frågor) i flera timmar och nu väntar jag på att det skall bli mörkt så jag får glida ut i natten och cruisa runt stan med andra likasinnade

Lade till en bild, annars har det inte hänt

Grattis
Den kan du ju dra min grävare med ;D

Ursprungligen av Drakfot:

Den kan du ju dra min grävare med ;D

Tänkte göra ett roligt inlägg men det finns nog ingenting som är så skämtsamt som du just skrivit...

LCR

Mmm...

Min senaste Opel ('70 med V8) som jag sålde till en tjej i Göteborg (tatuerare).

Körde en CRX VTEC '91 men sålde den nyss då V8 suget är för stort...

LCR

Bevaka tråden