Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-21 10:23

En liten kinespryl Elecom logitec (inte Logitech) modell LAN-W150n, skall klara 150MBit.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-21 10:29

@Goflorp, jag köper glasögon i Bangkok, märkesprylar som Ray-Ban och nu senast Carrera Design i titan med japanska glas. Dottern köpte Burberry och vi sparade en mindre förmögenhet på det.

Inga kopior och mycket bra service (Siam Paragon shoppingcenter)

Ursprungligen av mattiL:

@Goflorp, jag köper glasögon i Bangkok, märkesprylar som Ray-Ban och nu senast Carrera Design i titan med japanska glas. Dottern köpte Burberry och vi sparade en mindre förmögenhet på det.

Inga kopior och mycket bra service (Siam Paragon shoppingcenter)

Sånt känns gött. Så sällan man kan göra ett riktigt bra klipp idag.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-04-24 23:21
Ursprungligen av mattiL:

@Goflorp, jag köper glasögon i Bangkok, märkesprylar som Ray-Ban och nu senast Carrera Design i titan med japanska glas. Dottern köpte Burberry och vi sparade en mindre förmögenhet på det.

Inga kopior och mycket bra service (Siam Paragon shoppingcenter)

Jag har också sett att det går göra bra priser på märkesbågar i Thailand, inte bara Bangkok, lät göra ett par Diesel i Ao Nang för något år sen, halva priset mot Sverige, bästa linserna och originalbågar.
Och nu börjar jag bli sugen att fixa nya bågar, då är frågan ska man gå in till Synsam eller ta en billig till BKK en vecka och få lite annan miljö som bonus? Svårt...:D men jag blir glad av beslutsångesten...

Ursprungligen av mattiL:

@Goflorp, jag köper glasögon i Bangkok, märkesprylar som Ray-Ban och nu senast Carrera Design i titan med japanska glas. Dottern köpte Burberry och vi sparade en mindre förmögenhet på det.

Inga kopior och mycket bra service (Siam Paragon shoppingcenter)

Hm jag köpte ett par solglasögon i Thailand för några år sedan. Äkta Thai-kopia kallas de visst. Namnet Ray Ban är gödslat över hela bågen o de är nog snarare gjorda av Rays okände Thailändske kusin Roy

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hm jag köpte ett par solglasögon i Thailand för några år sedan. Äkta Thai-kopia kallas de visst. Namnet Ray Ban är gödslat över hela bågen o de är nog snarare gjorda av Rays okände Thailändske kusin Roy

Men så är det ju i hela österledet där borte igenom.

Du KAN göra fynd men det brukar innebära att man måste känna till extremt mycket om det man skall köpa, annars blir man blåst.
Fråga är ingen idé, då begreppen "original" och "kopia" verkar på ngt sätt vara hårdkodade rakt in i hjärnbarken på de som säljer grejorna.

Enkel matematik; Klart det INTE är en kopia, den är original, för om det är en kopia så köper kunden inte den...
Så, de ljuger dig rakt upp i synen om hur original den är.

Jag har haft en riktigt kulturell vecka med betoning på kul

Måndag: tre timmar salsakurs
Tisdag: konsert med Susanne Bertlin på Sundsvalls Teater,
Onsdag: konsert m Michael Bublé o det otroliga förbandet Naturally7 på Globen
Torsdag: provade o beställde dansskor samt var på Lidingö Jazzklubb på kvällen o hörde Zoie Finer Group
Fredag: -
Lördag: Club Bachata - dax för den lördagen i månaden då jag sätter klackarna i taket o dansar Salsa o Bachata

Fet maskerad ikväll! Wohoo!

Ursprungligen av Capeman:

Fet maskerad ikväll! Wohoo!

Ett alldeles perfekt tillfälle att göra reklam för 99! Din nya maskeradkostym: En stor 99mac-logotyp! Men du får förmodligen försöka bygga den så att du kan stå och gå i ena 9:an och så att det andra bara "hänger på".

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Ett alldeles perfekt tillfälle att göra reklam för 99! Din nya maskeradkostym: En stor 99mac-logotyp! Men du får förmodligen försöka bygga den så att du kan stå och gå i ena 9:an och så att det andra bara "hänger på".

Hahaha bra, om inte temat hade varit 20/30/40-tal, mentalsjukhus och cirkus...

Ursprungligen av Capeman:

Hahaha bra, om inte temat hade varit 20/30/40-tal, mentalsjukhus och cirkus...

2 av 3 är inte så illa.

Ursprungligen av Capeman:

Hahaha bra, om inte temat hade varit 20/30/40-tal, mentalsjukhus och cirkus...

Nåja ibland kan vissa trådar här spåra ur så pass mycket att en 99-kostym mycket väl borde kunna klassas under temat mentalsjukhus

Jag har en sån här: TP-Link TL-WR703N som kan dela ut ett trådlöst nätverk från antingen en 3G-dongle eller ethernet-kabel. Perfekt för exempelvis resan om hotellet bara har trådat internet (vanligt i Asien). Och kostade bara hälften av mattiLs router! Ännu billigare är den modell som bara delar ut en ethernetkabel trådlöst.

Tydligen kan Linux-hackare hitta på mycket skojigt med sådana här pryttlar: Embedded Times: TP-LINK TL-WR703N - a tiny Linux-capable device for under $23 delivered

Ser förresten att TP-Link (finns dom i Sverige?) har en ny batteridriven modell med motsvarande funktioner: Your Network Made Mobile. Verkar inte helt fel. (Verkar motsvaras av TL-MR11U i Kina. Kostar en femtiolapp mer än den modell jag har som ju inte har batteri)

Att se Kimi köra upp sig från 11e till 2a plats gör mig glad idag.

Och att resorten Amari Palm Reef Koh Samui (här på Koh Samui) är helt fantastisk som jag och min fru bor på gör inte läget sämre direkt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-23 19:39

För att jag fått måla lite á la Pollock!
För att jag fått kört vår tjocktv till återvinningstationen! (Har kört platt tv i 14månader...)

Är glad över mina 3 inköp, en D700 + batterigrepp + ett nikon 24-70.
Nu måste jag hålla i plånboken ett tag framöver!

Ursprungligen av Engalunda:

Är glad över mina 3 inköp, en D700 + batterigrepp + ett nikon 24-70.
Nu måste jag hålla i plånboken ett tag framöver!

Glad att du tog batterigreppet, det blir en helt ny kamera då.
Frugan vägrar köra utan - oavsett vilken kamera....
24-70 är fint, men 16-35 levererar lika bra till halva priset enl mig....

Ursprungligen av Goflorp:

Glad att du tog batterigreppet, det blir en helt ny kamera då.
Frugan vägrar köra utan - oavsett vilken kamera....
24-70 är fint, men 16-35 levererar lika bra till halva priset enl mig....

Ja batterigrepp kan man inte vara utan när man väl har testat det, samma beteende som din fru där
Spännande, ska kolla upp 16-35:an! Har du/ni köpt eran D800 än?

Ursprungligen av Engalunda:

Ja batterigrepp kan man inte vara utan när man väl har testat det, samma beteende som din fru där
Spännande, ska kolla upp 16-35:an! Har du/ni köpt eran D800 än?

Beställning lägges efter helgen; D800, BG, 50mm, + lite "skrammel" (minneskort etc). Måhända ett 85/1,8mm med....

Ursprungligen av Goflorp:

Beställning lägges efter helgen; D800, BG, 50mm, + lite "skrammel" (minneskort etc). Måhända ett 85/1,8mm med....

Spännande!!
Väntar på en review sen!:D

Är glad att demonstrationen/manifestationen idag gick sjukt bra! Vi hade bara en vecka på oss, men mellan 300 och 400 personer deltog!

  • Medlem
  • 2012-04-24 20:57

Jag har börjat dansa Lindy Hop! Galet skoj!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-04-25 06:50

Apples kvartalsrapport spöade återigen skiten ur de s.k. analytikerna...:)

Jag är så jävla glad idag för jag är på väg till London. Har ett möte på förmiddagen och sedan ska jag tillbringa eftermiddagen och kvällen med en kusin som jag inte träffat på flera år.

  • Medlem
  • 2012-04-25 11:21

I kväll spelar Judas Priest på Hovet i Stockholm.

Nytt Kent-släpp, då går det inte att sura oavsett vad som händer

Inte sätt än ända felstavning på "ä" och "e" på hela dagen.

Vill annars pungsparka folk som inte vet skillnaden.

Ursprungligen av Goflorp:

Inte sätt än ända felstavning på "ä" och "e" på hela dagen.

Jag har sett flera stycken här på forumet idag.

Jag har sett både "sätt" och "ända" (där det skulle vara "sett" och "enda")

Och "dem" där det skulle vara "de".

Och särskrivningar...

Senast redigerat 2012-04-25 23:46
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-26 18:14

Ja e så jävla glad idag!

Jag är fullt medveten om problemet med kopiering i landet i fråga, tror det är tionde gången vi åker hit och detta mest för shopping.
Köper man märkesprylar billigt på gatan eller på en turistplats typ Phuket får man det man betalar för, men går du till märkesbutikerna i Bangkoks shoppingpalats så få du inga kopior.

Farsan gav mig en Ardbeg Ten 1000 ml ... & Det är Fredag

Bevaka tråden