Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Besiktade cabben idag. Det gick bra och besiktningsmannen slutade med att säga "om du lessnar på bilen så kan du säga till"

Säkert bara småsnack men trevligt av honom i alla fall:)

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-04 15:40

Jag hämtade min Nikon D4 i går och testade den lite snabbt på kvällen och ja det är faktiskt helt sjukt men den kameran kan göra natt till dag om man så vill. Vi har kommit en bit med tekniken får man säga. Jag har en utställning ute och en helt annan idé på gång. Men nu snart är det påskledighet! Ät inte för mycket ägg i helgen gott folk.

Ursprungligen av Potah:

Jag hämtade min Nikon D4 i går och testade den lite snabbt på kvällen och ja det är faktiskt helt sjukt men den kameran kan göra natt till dag om man så vill. Vi har kommit en bit med tekniken får man säga. Jag har en utställning ute och en helt annan idé på gång. Men nu snart är det påskledighet! Ät inte för mycket ägg i helgen gott folk.

D4... Det var ett rejält inköp. Läste in mig på den och det verkar vara en "rejäl" kamera som du kan ha kul med. Grattis!

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-04 23:38
Ursprungligen av BlackSmp:

D4... Det var ett rejält inköp. Läste in mig på den och det verkar vara en "rejäl" kamera som du kan ha kul med. Grattis!

Jo det är just därför jag har köpt den, jag jobbar som fotograf och jag vill inte ha dåliga verktyg. Jag vistas i stökiga miljöer och behöver kunna lita på min utrustning, vilket jag kan.

Ursprungligen av Potah:

Jag hämtade min Nikon D4 i går och testade den lite snabbt på kvällen och ja det är faktiskt helt sjukt men den kameran kan göra natt till dag om man så vill. Vi har kommit en bit med tekniken får man säga. Jag har en utställning ute och en helt annan idé på gång. Men nu snart är det påskledighet! Ät inte för mycket ägg i helgen gott folk.

Kan du länka till lite bilder?

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-04 23:41
Ursprungligen av Goflorp:

Kan du länka till lite bilder?

Jag är rätt petig som människa och bilderna i sig är inte direkt fantastiska så jag får se. Jag har inte ens lagt in dem i datorn, jag har mest testat filmfunktionen och det är jäkligt kul. Ett nytt medium med nya möjligheter. Jag återkommer med några bilder.

Mycket bra senaste dagarna.
Härligt väder.
Stora framsteg på nya jobbet.
Köpt kompressionstrumpor till löpningen.
Fått hem våtdräkten jag köpt inför sommaren.
Och tillråga på allt är det bara en dag kvar tills långhelg!

Ursprungligen av PeeMaN:

Mycket bra senaste dagarna.
Härligt väder.
Stora framsteg på nya jobbet.
Köpt kompressionstrumpor till löpningen.
Fått hem våtdräkten jag köpt inför sommaren.
Och tillråga på allt är det bara en dag kvar tills långhelg!

Våtdräkt inför sommaren? Vad räknar du med för elände egentligen;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Våtdräkt inför sommaren? Vad räknar du med för elände egentligen;)

Svensk sommar, haha!
Billig som satan var den och den ska användas när jag kör Wakeboard

Jag läste "Fått hem våldtäkten jag köpt inför sommaren".

Ursprungligen av Capeman:

Jag läste "Fått hem våldtäkten jag köpt inför sommaren".

Ipaden rättade först Våtdräkt till våldtäkt...

Ursprungligen av Capeman:

Jag läste "Fått hem våldtäkten jag köpt inför sommaren".

Fyfan Capeman. Det säger en del om dig du

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-04-05 15:03

Jag är så jävla glad idag, för min äldsta dotter, bosatt i England, kommer hit! Dessutom börjar ju påsklovet idag! Det finns poänger med att vara lärare ibland

Är glad för att en iPad 2 och en iPhone 4 nu är sålda och att jag gick plus minus noll ekonomiskt när jag istället skaffade den nya iPaden, iPhone 4S och en ny Apple TV.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-04-05 23:20

Idag är jag glad för att
- jag hittat en trevlig ny trance-kanal i iTunes (AH.FM)
- jag har hittat en köpare till min ena SL-1210 MKII som vilat, men ändå funkar sedan jag snurrade vinyl för över 20 år sedan
- det är långhelg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-05 23:31

…glad för att nu ska jag vila och äta god mat med familjen i ett par dagar. Efter det bär det av till Berlin i ytterligare en vecka för att njuta av vardagen och fotografera omgivningen. Leta efter intressanta ställen att besöka som jag inte sett där tidigare. Först på listan står Teufelsberg(idag Berlins hösta punkt), ett "berg" gjort av resterna från WW2. Teufelsberg - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av joakimo:

…glad för att nu ska jag vila och äta god mat med familjen i ett par dagar. Efter det bär det av till Berlin i ytterligare en vecka för att njuta av vardagen och fotografera omgivningen. Leta efter intressanta ställen att besöka som jag inte sett där tidigare. Först på listan står Teufelsberg(idag Berlins hösta punkt), ett "berg" gjort av resterna från WW2. Teufelsberg - Wikipedia, the free encyclopedia

Lite mer teufelsberg: Listen In: Berlin | Uneven Terrain | VICE
Nå, är det en fallos eller the finger?

  • Medlem
  • 2012-04-13 00:09

Är glad för att ett litet paket anlände från Tokyo idag, tidigare än beräknat.

Nyårsafton, gott nytt alla 99:are!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-13 06:16

Songkran är tydligen nyåret här i Bangkok, läge att trycka på hotellet idag för att slippa bli dränkt!

Ursprungligen av mattiL:

Songkran är tydligen nyåret här i Bangkok, läge att trycka på hotellet idag för att slippa bli dränkt!

iPhone i försluten plastpåse = inga problem.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-13 14:28
Ursprungligen av keptang:

iPhone i försluten plastpåse = inga problem.

Min lur är låst till telia, så den får stanna på rummet.
Xperia X10 funkar fint här.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-13 10:13

Fick min nya iPad igår, så nu kan jag helt överge att få tillbaka min första iPad eftersom frun har lagt beslag på den. Vilken skillnad i respons, skärmen är förstås också trevlig även om jag inte hunnit kika på dessa båda bredvid varandra. Men responsen är en stor behållning.

...för att den spänningsrelaterade huvudvärken som plågat mig sedan i onsdags äntligen försvunnit. Värken försvann med nackspänningen som försvann efter en runda med kratta mot gräs o löv...aaah vår...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 16:07

Får du huvudvärk igen, har jag en hel del som behöver krattas.... och då skulle jag bli väldigt glad

Tränas inför Beredskapstjänt...

Larm, dörrar, koder, system, Verktyg, ID-kort, funktioner, rutiner, Tjocka manualer.
Specialmaskiner, gas-system, ventiler, styrdatorer, Summalarm, logiska adresser ...
Där är bara 24V AC, 5V DC, 1-Fas, 3-Fas, jordskenor, fasfel och krypströmmar...
Rutiner, skyldigheter, rättigheter, anspråk, krav, fixa, vem gör vad....

"Hej, ta det lugnt, vi är här nu."
Visdom; det funkar så, den funkar så. Rutinen är att...Läs den här handboken tills i morrn.
Åker själv på vissa uppdrag mitt i natten. Har mobilen max en meter från mig, 24 tim / dygnet.
Jobb-bil parkerad utanför, inställelsetid; max 15 min....

Känner mig så jävla levande så jag vet inte vad.

Just blivit placerad i en grupp, min GRUPP... övar fram till "skarpdatum"

just nyssens ringer den som är ansvarig gruppledare; du fick slita hund i natt så jag tänker inte ringa in dig alls. Efter kl 9 imorrn bitti - inga garantier.

Jag har fått ett "presentkort" - på en hel natts sömn! wow

Ursprungligen av Goflorp:

Tränas inför Beredskapstjänt...

Larm, dörrar, koder, system, Verktyg, ID-kort, funktioner, rutiner, Tjocka manualer.
Specialmaskiner, gas-system, ventiler, styrdatorer, Summalarm, logiska adresser ...
Där är bara 24V AC, 5V DC, 1-Fas, 3-Fas, jordskenor, fasfel och krypströmmar...
Rutiner, skyldigheter, rättigheter, anspråk, krav, fixa, vem gör vad....

"Hej, ta det lugnt, vi är här nu."
Visdom; det funkar så, den funkar så. Rutinen är att...Läs den här handboken tills i morrn.
Åker själv på vissa uppdrag mitt i natten. Har mobilen max en meter från mig, 24 tim / dygnet.
Jobb-bil parkerad utanför, inställelsetid; max 15 min....

Känner mig så jävla levande så jag vet inte vad.

Just blivit placerad i en grupp, min GRUPP... övar fram till "skarpdatum"

just nyssens ringer den som är ansvarig gruppledare; du fick slita hund i natt så jag tänker inte ringa in dig alls. Efter kl 9 imorrn bitti - inga garantier.

Jag har fått ett "presentkort" - på en hel natts sömn! wow

Inställelsetid max 15 minuter?
Det är ju i princip omöjligt beroende på vart larmet går?

  • Medlem
  • 2012-04-14 19:19

Glad för att F1-säsongen 2012 ser ut att bli mer spännande än på mycket länge! Ferrari/McLaren/Red Bull-dominansen ser ut att vara bruten. Nu är det en mer öppen strid vilket jag tror är bra för sporten. I dag tog Niko Rosberg sin första pole position i karriären.

Är glad för om tio minuter börjar main cardet för UFC i Stockholm! Enda smolket i glädjebägaren är att jag inte är på plats...

Bevaka tråden