Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

kom in på sommarkurserna! Blir 22,5 hp i sommar i geologi Bara hoppas på att bli antagen till hösten sen också!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-27 21:08
Ursprungligen av poseidon84:

kom in på sommarkurserna! Blir 22,5 hp i sommar i geologi Bara hoppas på att bli antagen till hösten sen också!

Gratulerar! Själv sitter jag och är bitter över att jag inte kom in på mina sökta kurser till sommaren.

Har efter en månad på praktiken inte bara fått ordentligt med ansvar och ska vara ute hos kund utan även säkrat ett tre månaders kontrakt för sommar-jobb! (det lät heller inte omöjligt att få jobba kvar i höst....)

Då kan vi ticka av ett av årets mål "få ett kvalificerat sommar-jobb". Check.
"fot in på ett riktigt kontor". Check.

Hur firar man? Man går o klipper sig. Hos en frisör.
Utan att känna det hade räckt till en flygbiljett till kompis-frisören i NL och att det hade blivit bättre där..

Sen vandrar man sakta hem i vårsolen och klurar vad man ska ha på sig på bio-dejten..

Ursprungligen av klarabara:

Har efter en månad på praktiken inte bara fått ordentligt med ansvar och ska vara ute hos kund utan även säkrat ett tre månaders kontrakt för sommar-jobb! (det lät heller inte omöjligt att få jobba kvar i höst....)

Då kan vi ticka av ett av årets mål "få ett kvalificerat sommar-jobb". Check.
"fot in på ett riktigt kontor". Check.

Hur firar man? Man går o klipper sig. Hos en frisör.
Utan att känna det hade räckt till en flygbiljett till kompis-frisören i NL och att det hade blivit bättre där..

Sen vandrar man sakta hem i vårsolen och klurar vad man ska ha på sig på bio-dejten..

Grattis!

Kan säga att jag är väldigt glad för o nöjd med min iPad. Jag kan nu sitta vid köksbordet o skriva o surfa istället för att vara låst till skrivbordet, som dessutom badar i sol vid den här tiden, vilket i sin tur gör att jag måste stänga ute solen på ngt vis om jag ska kunna sitta där...

I och med iPad'en har köksbordets användning också ökats

Nyss levererat vid dörren av DHL - ett paket från Bike24 i Dresden med 8 par bromsklossar till cykeln

Nu undrar ni kanske varför jag köper så många. Jo, de är de bästa jag haft de senaste åren(använder dem bak), så jävla snygga på min cykel som i övrigt går i rött o svart och de tillverkas inte längre så när jag hittade dem på Bike24 efter omfattat sökande så beställde jag så många jag hade råd med o det verkade också vara lagret

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nyss levererat vid dörren av DHL - ett paket från Bike24 i Dresden med 8 par bromsklossar till cykeln

Nu undrar ni kanske varför jag köper så många. Jo, de är de bästa jag haft de senaste åren(använder dem bak), så jävla snygga på min cykel som i övrigt går i rött o svart och de tillverkas inte längre så när jag hittade dem på Bike24 efter omfattat sökande så beställde jag så många jag hade råd med o det verkade också vara lagret

[ATTACH="CONFIG"]33038[/ATTACH]

Har tänkt samma tanke när det gäller Ardbeg Wisky ... men det blir för dyrt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-15 12:27

Jag är glad över min framgångsrika prisundersökning:

Objekt: (1) Cederleüfs & Svenheimers Konditori; (2) Jerkstrands Konditori

Produkt: Budapestbakelse (take away)

Utfall: C & S: 31:- för 100 gr bakelse. Jerkstrands: 26:- för 140 gr. bakelse.

Kaffet är färdigt. Dags att njuta.

Fick tag i Crysis2 t PS3 för 149kr på Gamestop idag

Har slagit till o bokat/köpt biljett till Nitro Circus Live på Globen 18 november. Tog VIP paketet

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-16 11:05

För att jag äntligen tog mig i kragen och fixade inlägg av typen Balkefors Comfort, det enda inlägget som gjutes efter foten i belastat läge. Betydligt bättre än att gipsa enligt mig som är gravt kittlig Och så görs de på en halvtimme!

Bifogar dålig men illustrerande bild. Främre delen är helt mjuk, medans valvet bärs upp av en kärna av tokstark plast (syns till vänster i bild).

17:e maj och Patrick Thoreson! Håller tummarna!

Edit: Det blev inte riktigt som de tänkt, men bra spelat ändå...

Senast redigerat 2012-05-17 17:45

12GB i burken...yeah!

Gött när allt flyter på....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-18 12:23

...för att jag har fått min nya dörrklocka, som har SIPklient i sej, så när någon trycker på knappen, kopplas ett samtal upp till mina telefoner. Och det funkar...
Den har även en kamera, och jag har testat via Cellip, och jag får upp bilden i Bria på min iPhone.
I original kan man ha två knappar, finns extramodul att köpa. Man kan lägga olika nummer på knapparna (Hem och Mobil har jag), man kan även ha olika nummer dagtid resp nattetid.
Jag har absolut inga intressen i detta företag, tänkte bara dela med mej av en kul grej

ALPHATECH TECHNOLOGIES s.r.o. – Czech developer, producer and exporter of telco solutions

  • Avstängd
  • 2012-05-19 01:12

...för att mitt PEAK DESIGN CAPTURE CAMERA CLIP SYSTEM | Dustinhome.se äntligen är på väg trots att jag hoppades på innan helgen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-22 21:45
Ursprungligen av LaHe:

...för att mitt PEAK DESIGN CAPTURE CAMERA CLIP SYSTEM | Dustinhome.se äntligen är på väg trots att jag hoppades på innan helgen.

Via Kickstarter 65$ (+ev. moms/tull), från Dustin 100$ och 95$ från Peak Design. (alla priser inkl frakt). En snabb jämförelse bara.

Hade inflyttningsfest igår. 25-30 pers inknödda i min tvåa på 52 kvadrat. Ett enda klagomål från grannarna, men däremot samtal och sms från alla gäster med hur trevligt det var och så vidare. Att vara bakiss känns inte som ett större problem när man får höra sånt hela dagen

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-22 21:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Hade inflyttningsfest igår. 25-30 pers inknödda i min tvåa på 52 kvadrat. Ett enda klagomål från grannarna, men däremot samtal och sms från alla gäster med hur trevligt det var och så vidare. Att vara bakiss känns inte som ett större problem när man får höra sånt hela dagen

Hoppas du har mer förstående grannar än Chrille & Johan Fnurra på tråden - Arga Lappen #&!¤!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-22 18:32

För att min kite kom på posten idag!! Bara vind och vågor som saknas...

Har fått hjälp att lösa komplikationer som rörde mitt förra användarnamn (komplicerat) och har nu matchat min permanenta avatar. Hoppas ingen blir förvirrad...

En härlig solig dag framför oss!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har fått hjälp att lösa komplikationer som rörde mitt förra användarnamn (komplicerat) och har nu matchat min permanenta avatar. Hoppas ingen blir förvirrad...

En härlig solig dag framför oss!

Mitt föga inspirerande användarnamn kommer sig av att jag skrev i fel fält en gång i tiden. Har länge funderat på att be om hjälp med att ändra det, men jag har haft detta i några år nu så varför inte några år till.

Glad eftersom jag har fått min lyxiga Withlings blodtrycksmätare som kopplas till Ipaden/Iphonen men blodtrycket går upp när jag försöker posta detta via jobbdatorn eftersom jag inte orkar vända bilden rätt...:)

Löning imon ... kan det bli bättre

Ursprungligen av gotfredsen:

Löning imon ... kan det bli bättre

Löning idag skulle vara bättre:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Löning idag skulle vara bättre:)

löning varje dag hade varit bäst

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-05-24 15:33

Skulle vara nöjd med en lön.

Ursprungligen av MatsOlov:

Skulle vara nöjd med en lön.

Förut hade jag ingen lön, nu har jag lön men en chef (enda medarbetaren) som gör att jag nästan hellre är utan lön...

  • Medlem
  • 2012-05-24 19:04

Hur ofta uppfyller man egentligen barndomsdrömmar?

När jag var 12 bast 1994 kom dräparen från amerika, Dodge Viper RT/10. En ouppnålig dröm för en enkel man som mig. (iaf inom överskådlig tid) Men efter ett samtal med min chef idag tog jag tillfället att fråga honom om en provtur eftersom han äger en sådan.
Det visade sig inte vara några problem och han skulle hojta till nästa gång han hade den till jobbet. Hoppas det blir snart! Dalle är lycklig.

Ursprungligen av Dalle:

Hur ofta uppfyller man egentligen barndomsdrömmar?

När jag var 12 bast 1994 kom dräparen från amerika, Dodge Viper RT/10. En ouppnålig dröm för en enkel man som mig. (iaf inom överskådlig tid) Men efter ett samtal med min chef idag tog jag tillfället att fråga honom om en provtur eftersom han äger en sådan.
Det visade sig inte vara några problem och han skulle hojta till nästa gång han hade den till jobbet. Hoppas det blir snart! Dalle är lycklig.

Jag ser framemot slutet på juli då jag ska få provköra 8 sportbilar... Jag förstår dig:)

  • Medlem
  • 2012-05-24 20:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag ser framemot slutet på juli då jag ska få provköra 8 sportbilar... Jag förstår dig:)

Nu blir jag nyfiken! Vad ska du köra och vart?

Bevaka tråden