Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-11 10:17
Ursprungligen av Goflorp:

ATV = All Terrain Vehicle

eller

Apple TV

(Sätter mina slantar på att hansolof menar det sista)

Själv vill jag ha en APC (lättparkerad i GBG)

Yaay, Aliens

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-14 09:44
Ursprungligen av Eva:

Din ATV? Vad är det?
Hoppas att pengarna räcker till en iPad också, det är verkligen en fantastisk pryl som snabbt känns väldigt självklar.

ATV = Apple TV i detta fall, en ATV = 4-hjuling har jag redan

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-14 09:52
Ursprungligen av MatsOlov:

ATV = Apple TV i detta fall, en ATV = 4-hjuling har jag redan

Behöver man (jag) en sån? Har liksom inte hunnit läsa på om den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-14 10:27
Ursprungligen av Eva:

Behöver man (jag) en sån? Har liksom inte hunnit läsa på om den.

Beror ju på, jag har min primärt för att ta hem ved och virke från skogen, de andra 95% är bara för nöjje

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-14 10:33
Ursprungligen av MatsOlov:

Beror ju på, jag har min primärt för att ta hem ved och virke från skogen, de andra 95% är bara för nöjje

Haha, nu satte du dit mig Ved och virke från skogen, haha

Men Apple-TV då, vet du om jag behöver en sådan då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-31 08:59

Jag är glad för alla som är glada

Yes!!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-09 17:36

Detta är skrivet på en iPad, behöver jag säga något mer?

Ursprungligen av ledin:

Detta är skrivet på en iPad, behöver jag säga något mer?

Underbart Ledin !

Avundsjuk... närå.... bara lite grann ....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-10 18:07
Ursprungligen av ledin:

Detta är skrivet på en iPad, behöver jag säga något mer?

"Livet leker vid 20" , håller tydligen ännu

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-11 21:10
Ursprungligen av CUBEIS:

"Livet leker vid 20" , håller tydligen ännu

Hehe jodå, fast det låter alltid roligare än vad det är
Men ändå, ny TV, iPhone 4, Apple TV och nu iPad inom loppet av en månad...kan stolt säga att hårt jobb lönat sig!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-11 22:26
Ursprungligen av ledin:

Hehe jodå, fast det låter alltid roligare än vad det är
Men ändå, ny TV, iPhone 4, Apple TV och nu iPad inom loppet av en månad...kan stolt säga att hårt jobb lönat sig!

Det räcker nog inte med hårt jobb för att få till allt detta. Det vill nog till en hyfsad lön också. Men när du nu fått pengar över så kan jag inte tänka mig ett bättre sätt att spendera dessa pengar på än att handla Apple-prylar Bra jobbat ledin!

Vad ska du göra med "pengar över" nästa månad då? Vi kan kanske hjälpa till med några idéer. Vad ska vi nu hitta på?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-12 08:02
Ursprungligen av Eva:

Det räcker nog inte med hårt jobb för att få till allt detta. Det vill nog till en hyfsad lön också. Men när du nu fått pengar över så kan jag inte tänka mig ett bättre sätt att spendera dessa pengar på än att handla Apple-prylar Bra jobbat ledin!

Vad ska du göra med "pengar över" nästa månad då? Vi kan kanske hjälpa till med några idéer. Vad ska vi nu hitta på?

Nej inte enbart, jag fick tillbaka på skatten för ett tag sen också
Men annars är det faktiskt bara hårt jobb och en lång tids sparande som ligger bakom
Men nu får det verkligen räcka med inköp på ett tag, måste ju ha råd med julpynt och julklappar! Annars är siktet inställt på en 27" iMac nån gång nästa höst då min MBP blir 4 år gammal.

På tal om maskiner. Äntligen har jag lyckats få ihop min grävmaskin (Legomodell 8043). Komplicerad men inte omöjlig. Vad vore livet utan larvfötter? Va' härligt det känns!

Jag är så glad för att jag ska åka iväg och träffa en söt tjej imorgon!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-12 12:11
Ursprungligen av Capeman:

Jag är så glad för att jag ska åka iväg och träffa en söt tjej imorgon!

Det är "äkta" glädje det

Good Luck

Ursprungligen av CUBEIS:

Det är "äkta" glädje det

Good Luck

Tack!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-12 16:16
Ursprungligen av Capeman:

Jag är så glad för att jag ska åka iväg och träffa en söt tjej imorgon!

Kul. Lycka till!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-12 16:53
Ursprungligen av Capeman:

Jag är så glad för att jag ska åka iväg och träffa en söt tjej imorgon!

Kul! Lycka till! Vi vill naturligtvis veta allt om detta sen
Till viss del är jag avundsjuk, till viss del känner jag bara…nej, blää. Inte ett förhållande igen! Några sidor tillbaka i tråden skrev jag att jag var ledsen för att det var slut, men såhär några månader senare kan jag nog bara konstatera att jag nog är lyckligare nu. Man får göra som man vill, laga vilken mat man vill, se på vilken film man vill, sova hur länge man vill utan att bli väckt för att det är tråkigt att vara vaken själv... Och så skulle hon skjutsas och hämtas vid tåget i tid och otid också!

...men nog fan vill man ändå träffa någon!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-12 18:52
Ursprungligen av ledin:

Kul! Lycka till! Vi vill naturligtvis veta allt om detta sen
Till viss del är jag avundsjuk, till viss del känner jag bara…nej, blää. Inte ett förhållande igen! Några sidor tillbaka i tråden skrev jag att jag var ledsen för att det var slut, men såhär några månader senare kan jag nog bara konstatera att jag nog är lyckligare nu. Man får göra som man vill, laga vilken mat man vill, se på vilken film man vill, sova hur länge man vill utan att bli väckt för att det är tråkigt att vara vaken själv... Och så skulle hon skjutsas och hämtas vid tåget i tid och otid också!

...men nog fan vill man ändå träffa någon!

Avsked och ankomst , alla tågmöten är ju jätte romantiska

Skärpning på den punkten

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-12 19:03
Ursprungligen av CUBEIS:

Avsked och ankomst , alla tågmöten är ju jätte romantiska

Skärpning på den punkten

Haha ja just det! Men inte när man måste gå upp 06:50 på sina lediga dagar, sätta sig i en kall bil och köra till järnvägsstationen som är cirka 8 minuter (gång) bort!

Ursprungligen av ledin:

Kul! Lycka till! Vi vill naturligtvis veta allt om detta sen
Till viss del är jag avundsjuk, till viss del känner jag bara…nej, blää. Inte ett förhållande igen! Några sidor tillbaka i tråden skrev jag att jag var ledsen för att det var slut, men såhär några månader senare kan jag nog bara konstatera att jag nog är lyckligare nu. Man får göra som man vill, laga vilken mat man vill, se på vilken film man vill, sova hur länge man vill utan att bli väckt för att det är tråkigt att vara vaken själv... Och så skulle hon skjutsas och hämtas vid tåget i tid och otid också!

...men nog fan vill man ändå träffa någon!

Förstår precis vad du menar. Avslutade ett tioårigt förhållande för två och ett halvt år sedan och har varit lyckligt singel sedan dess! Men det var väl dags igen nu då...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-12 20:29
Ursprungligen av Capeman:

Jag är så glad för att jag ska åka iväg och träffa en söt tjej imorgon!

Å blir det en dotter senare så får hon heta Apple

Yes!!

Jag är så jäkla glad för att jag fick ett stort paket från tyskland idag. 775 kronor inklusive frakt, som hittat. Vilket fynd!

Tokig? Jag?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-11-12 21:27
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag är så jäkla glad för att jag fick ett stort paket från tyskland idag. 775 kronor inklusive frakt, som hittat. Vilket fynd!

Tokig? Jag?

Rymdsmurfar .... underbart!
Jag har själv en av dem på bilden, han med guld-laserpistolen som blinkar/kisar med ena ögat.

  • Medlem
  • 2010-11-12 16:15

Sitter nu på nya linan från BBB, farväl Com Hem! Ta er i arsl*t!!! Moa-hahaha!:D

Med Com Bort hade jag 10Mbit för 319:- i månaden. Nu med BBB har jag 39,8Mbit (enligt BBK) för 250:-.

Nu är jag glad.

Någon slags rymdgubbar med tillhörande skepp? Nä, inte alls tokig. Jag gillar ju Lego. Man är aldrig för gammal.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Någon slags rymdgubbar med tillhörande skepp? Nä, inte alls tokig. Jag gillar ju Lego. Man är aldrig för gammal.

Älskar också LEGO, men inte vågat komma ut ur garderoben än. Skyller fortfarande på brorsbarnen när jag vill bygga med LEGO

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-14 09:57
Ursprungligen av poseidon84:

Älskar också LEGO, men inte vågat komma ut ur garderoben än. Skyller fortfarande på brorsbarnen när jag vill bygga med LEGO

När jag var yngre så var Technic Lego det roligaste jag visste, jag skulle gladeligen bygga en CubeStormer idag.

Källa: LEGO Robot Solves Any Rubik’s Cube In Less Than 12 Seconds (Video) | Singularity Hub
Film: YouTube - CubeStormer
Film2: YouTube - CubeStormer Strikes again

LEGO är ju bara så häftigt, fasen man är 42 bast och känner suget av att köpa en LEGO brandstation... hehehehe.....

Ved och virke från skogen, men, det blir ju inte möcke som får plats på den lelle pucken

Apple TV är till för att konsumera film på, du kopplar den till TV'n och det trådlösa nätverket och sen kan du skicka film från datorn till TV'n. Du kan styra den med en iPhone som fjärr. Den kan säkert mer saker med.

Här i sverige säljs bara den "gamla" modellen med inbyggd hårddisk för filmlagring.

ryktet säger att Keynotepresentationer på en iPhone/iPad/iTouch kommer att kunna streamas över till en AppleTV....

Apple börjar få ett eget litet ekosystem där det hela tiden nu uppstår nya kreativa sätt att koppla ihop sakerna.

Ex iPhone används som trådlös webkamera, iPads som DJ's scratch-pads, såg att man kunde spela alfapet med iPad som spelplan - och varsin iPhone som den där lilla hyllan där man har sina bokstäver...

ju fler saker det blir, desto bättre och fler kopplingsmöjligheter uppstår.

Senast redigerat 2010-11-14 11:25
Bevaka tråden