Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är glad idag för jag har gjort slag i saken och beställt byte av hårddisk i min MBP. Min 320 GB har bara 70 GB ledigt och då har jag gallrat kraftigt. Så på måndag sätter MacSupport i en 500 GB disk istället. 990:- för disken och 990:- för jobbet. Så slipper jag böka. Skulle vilja haft en SSD men de är fortfarande lite väl dyra när man kommer upp i 500-600 GB. När man kan få 1 TB SSD för under 3000:-, då slår jag till på en sådan!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-16 16:40
Ursprungligen av pmarriott:

Jag är glad idag för jag har gjort slag i saken och beställt byte av hårddisk i min MBP. Min 320 GB har bara 70 GB ledigt och då har jag gallrat kraftigt. Så på måndag sätter MacSupport i en 500 GB disk istället. 990:- för disken och 990:- för jobbet. Så slipper jag böka. Skulle vilja haft en SSD men de är fortfarande lite väl dyra när man kommer upp i 500-600 GB. När man kan få 1 TB SSD för under 3000:-, då slår jag till på en sådan!

Din profilbild säger mig att du tycker om att böka..

  • Medlem
  • 2011-06-17 13:24

Maud Olofsson avgår! ÄNTLIGEN!!! Har inte varit såhär glad sedan jag fick min första cykel som liten!

WHAT?? Du skämtar!? Glädjen är total!!

  • Medlem
  • 2011-06-17 14:46
Ursprungligen av klarabara:

WHAT?? Du skämtar!? Glädjen är total!!

Det vore kul med en Sifo-undersökning: "Kommer du att sakna Maud Olofsson i den svenska politiken?". Utgången torde vara given!

Okej, får samla mig lite.
- Det är fredag
- Jag har fått hem espressoglas med posten
- Maud avgår
- Jag ska på dejt ikväll
- Jag fick oväntat hoppa in och jobba imorgon (Då jag behöver pengar som mest)
- Jag sprang 5Km asfalt under 30 minuter och bästa kilometern gick på 5.17

Den här fredagen är nog den bästa på länge!

Jag har just fått design av vykort/flyers jag gjort upptryckta i 1500ex, det var en mycket fin känsla av att hålla fysiskt i något jag gjort på det viset, på riktigt!

Fick dessutom höra att en höjdare sett mitt arbete och tyckt "det var det vackraste han sett". Fått WoW för mitt nydesignade visitkort som jag troligen kommer få upptryckta i 30-årspresent + att jag ska se A23 på klustret ikväll med mycket mysigt och kramigt sällskap!

Fin avslutning på en annars rätt kämpig vecka!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-06-18 00:13
Ursprungligen av klarabara:

+ att jag ska se A23 på klustret ikväll med mycket mysigt och kramigt sällskap!

A23 = Assemblage 23?

Grattis till det övriga, bra jobbat

Ursprungligen av klarabara:

Jag har just fått design av vykort/flyers jag gjort upptryckta i 1500ex, det var en mycket fin känsla av att hålla fysiskt i något jag gjort på det viset, på riktigt!

Fick dessutom höra att en höjdare sett mitt arbete och tyckt "det var det vackraste han sett". Fått WoW för mitt nydesignade visitkort som jag troligen kommer få upptryckta i 30-årspresent + att jag ska se A23 på klustret ikväll med mycket mysigt och kramigt sällskap!

Fin avslutning på en annars rätt kämpig vecka!

Kan höra dig gå och nynna på Petter's låt "det går bra nu"
Det är gött när det stora flytet sätter in!!!

Ursprungligen av Gusten68:

Kan höra dig gå och nynna på Petter's låt "det går bra nu"
Det är gött när det stora flytet sätter in!!!

Det fick mig att börja nynna på "Vinden har vänt"

Ursprungligen av Drakfot:

A23 = Assemblage 23?

Grattis till det övriga, bra jobbat

A23 == Assemblage 23

dvs ja.

Fick en ordentlig bunt flyers, det var nice.

Lite synd att projektet som bestod i ett "mäklarpaket" för att sälja en båt nu har gjort att ägaren börjar undra om hon verkligen ska sälja. Jag skulle kunna se det som att jag lyckades, den är ju "tillbaka-såld" men samtidigt blir ju inte mitt verk "public" på samma sätt när inte hemsidan blir allmän o flyersen utflugna...

Oftast när man ser reklam blir man bara trött.

Så ser man Apples nya Reklamsnutt och hör rösten säga

"Now, we can watch a newspaper; listen to a magazine; curl up with a movie; and see a phone call. Now, we can take a classroom anywhere; hold an entire bookstore; and touch the stars. Because now, there's this.""

Och man tänker, sicken fullständigt fantasktisk pryl, den ÄR verkligen nydanande, kreativ, innovativ och fullständigt fantastisk.
Inget innan den kom ens i närheten.

Dessutom får jag säga att den som skrev ihop texten ovan, den personen är värd varenda dollar han/hon kostade.

YouTube - ‪Apple - iPad 2 TV Ad - Now‬‏

Ursprungligen av Goflorp:

Oftast när man ser reklam blir man bara trött.

Så ser man Apples nya Reklamsnutt och hör rösten säga

"Now, we can watch a newspaper; listen to a magazine; curl up with a movie; and see a phone call. Now, we can take a classroom anywhere; hold an entire bookstore; and touch the stars. Because now, there's this.""

Och man tänker, sicken fullständigt fantasktisk pryl, den ÄR verkligen nydanande, kreativ, innovativ och fullständigt fantastisk.
Inget innan den kom ens i närheten.

Dessutom får jag säga att den som skrev ihop texten ovan, den personen är värd varenda dollar han/hon kostade.

YouTube - ‪Apple - iPad 2 TV Ad - Now‬‏

Jag måste nog säga att iPad kan vara den av mina Apple-prylar som samlar mest damm. Den fyller ingen funktion. Visst, den är bra att surfa och kolla mail med när man är på resa eller sådär. Men de som säger att det egentligen bara är en stor Ipod-touch har faktiskt helt rätt.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag måste nog säga att iPad kan vara den av mina Apple-prylar som samlar mest damm. Den fyller ingen funktion. Visst, den är bra att surfa och kolla mail med när man är på resa eller sådär. Men de som säger att det egentligen bara är en stor Ipod-touch har faktiskt helt rätt.

Har man förväntat sig något annat så har man köpt fel produkt.

Vad skulle man annars använda den till förutom det du skrev ovan?

Film/tidningar/böcker funkar den ju bra till också.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag måste nog säga att iPad kan vara den av mina Apple-prylar som samlar mest damm. Den fyller ingen funktion. Visst, den är bra att surfa och kolla mail med när man är på resa eller sådär. Men de som säger att det egentligen bara är en stor Ipod-touch har faktiskt helt rätt.

Du är välkommen hit, ta 6:an eller 5:an ut till mig. Du kan få en back valfri öl för den ...

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag måste nog säga att iPad kan vara den av mina Apple-prylar som samlar mest damm. Den fyller ingen funktion. Visst, den är bra att surfa och kolla mail med när man är på resa eller sådär. Men de som säger att det egentligen bara är en stor Ipod-touch har faktiskt helt rätt.

Har inte tänkt skaffa en tidigare men börjar nu fundera på det iaf. Främst för att kunna bygga in den i en köksskåpsdörr, sett på TUAW eller IkeaHacker, o ha den för mina recept o samtidigt ta ut musik ur den utan att behöva brassa på inne i vardagsrummet så att tavlorna slår mot väggarna...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har inte tänkt skaffa en tidigare men börjar nu fundera på det iaf. Främst för att kunna bygga in den i en köksskåpsdörr, sett på TUAW eller IkeaHacker, o ha den för mina recept o samtidigt ta ut musik ur den utan att behöva brassa på inne i vardagsrummet så att tavlorna slår mot väggarna...

Nu går vi lite off-topic men jag måste ju bryta in och berätta att det är en av de få saker jag använder min platta till när jag är hemma. Att streama musik till en Airport Express som är inkopplad i köket. Väntar mest på att Spotify ska få tummen ur arslet och göra något "riktigt" så att man slipper den fula uppskalningen av iPhone-appen!

Inlägget kanske hör hemma i surtråden nu, haha!

Iaf, tillbaka till gladheter...
Den här helgen är riktigt bra, trots att vädret suger!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-19 09:39

Sitter och njuter av en färskbryggd latté som jag precis gjort i min nya helautomatiska espressobryggare. Så skönt med riktiga bönor och riktig mjölkskummare. Haft sån här "pod" maskin innan men aldrig varit riktigt nöjd.. Nu så är jag väldigt jäk*a nöjd och lite till.

mmmm...

Jävligt glad vet jag inte riktigt om jag är men jag blir glad när jag får något gjort. Framförallt om det är ngt som jag skjutit upp väldigt lääänge.

Med början igår o fortsättning idag har jag:

* Målat om wc-dörren,
* Målat om högtalarlådorna (var slitna svarta blir ljust grå),
* Målat en sektion av väggen ovan/vid min säng i samma ljust grå färg som högtalarna (Fjäder)
(Det lustiga är att högtalarna ser vita ut medan väggen faktiskt är grå, trots att jag använt samma färg :/)

Nästa steg blir att hitta nytt ljust, gärna mönstrat, tyg till högtalarfronterna samt skaffa nya högtalarkablar...

Senast redigerat 2011-06-21 16:47

Hämtat datorn. Det blev en 750 GB hårddisk istället för 500 GB. Nu har jag 500 GB ledigt. Vad ska jag göra med allt?

Ursprungligen av pmarriott:

Hämtat datorn. Det blev en 750 GB hårddisk istället för 500 GB. Nu har jag 500 GB ledigt. Vad ska jag göra med allt?

Någon borde ju dokumentera all porr som finns på nätet!

Ursprungligen av pmarriott:

Hämtat datorn. Det blev en 750 GB hårddisk istället för 500 GB. Nu har jag 500 GB ledigt. Vad ska jag göra med allt?

Skaffa en Eyetv o spela in tv, det tar inte lång tid förrän du knappt har ngt utrymme kvar alls

Jag är glad eftersom jag kommer få en riktigt bra lön denna månad, så man äntligen kan börja spara pengar och köpa något roligt från Apple Kanske en Apple TV?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-20 17:11
Ursprungligen av Patrik D:

Jag är glad eftersom jag kommer få en riktigt bra lön denna månad, så man äntligen kan börja spara pengar och köpa något roligt från Apple Kanske en Apple TV?

Apple TV (2nd Generation) Strömma media helt trådlöst med Apple TV

999:- på netonnet. Bara å slå till.

Ursprungligen av Cokey:

Bra pris! Finns det någon jämförelse gentemot den gamla Apple TV?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-20 19:31

En bild säger mer än 1000 ord, två bilder säger mer!

Såg nyss säsongsavslutningen av Game of Thrones med ett glas Supernova (måste fira trots att det är måndag) via min ATV2! Då lever livet;)

Fick VG på min utgrävningskurs! Är skitglad för betyget och för att jag hittat vad jag vill göra resten av mitt liv

Vann 105 miljoner på Lotto glädjen är total

Tyvärr bara i drömmen

Helt rätt vinnare i Cardiff Speedway GP !!!

iPad numero två inhandlas idag....

Känner mig som en barnunge på Julafon.....

EDIT: Fucking brist öfwerallt på ovan nämnda pryttel... Lev Torsdag. SUR!

Senast redigerat 2011-06-27 20:19
Bevaka tråden