Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-06 16:21

Äntligen, efter tre veckors stridande med Bredband2, funkar mitt Internet över fiber.
Inte riktigt full hastighet, får ca 85 Mbps ned och 75 upp (av 100/100). Men det är klart bättre än ADSL. Och 4 IPadresser, även om de är dynamiska.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-06 22:50

Har haft en underbar 30-års dag idag med många gratulationer och presenter.
Känner inte lika mycket ångest nu att passera 30-strecket som igår. Känns bra med andra ord.

Avnjutit lite god födelsewhisky också och det är ju bara underbart

Mitt liv är egentligen långt ifrån "på topp" nu... Men så hör man någon nynna starwars-themet utifrån och när man kollar ut igenom fönstret ser man några barn slåss med lasersvärd..... Alltså varför blir man tårögd av sådana vackra scener?

Det fortsätter hända roliga grejer

Igår hade jag paketöppning. Mina nya cykellampor(Knog Strobe)

hade kommit o jag hämtade ut dem på Naturkompaniet (grön fram o orange bak...minns inte om jag valde detta eller om jag fick vad de hade ). Det andra paketet var en låda från OWC(Macsales) med en sedan länge efterlängtad o sedan ett tag utgången Component AV Cable till min iPod Touch. Nu kan jag äntligen visa filmsnuttar från mina dansuppvisningar för mamma - på hennes tv - från min iPod Touch

I lådan fanns också en Airport Express(used) som hamnar i köket...om jag nu bara kunde hitta högtalarna jag skulle ha där

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det fortsätter hända roliga grejer

Igår hade jag paketöppning. Mina nya cykellampor(Knog Strobe)

hade kommit o jag hämtade ut dem på Naturkompaniet (grön fram o orange bak...minns inte om jag valde detta eller om jag fick vad de hade ). Det andra paketet var en låda från OWC(Macsales) med en sedan länge efterlängtad o sedan ett tag utgången Component AV Cable till min iPod Touch. Nu kan jag äntligen visa filmsnuttar från mina dansuppvisningar för mamma - på hennes tv - från min iPod Touch

I lådan fanns också en Airport Express(used) som hamnar i köket...om jag nu bara kunde hitta högtalarna jag skulle ha där

Tänk på att det är olagligt att köra med sånna där lampor på "blink-läget".... Polaren fick sig den läxan när länsman stoppade honom, turligt nog slapp han böter.

Ursprungligen av PeeMaN:

Tänk på att det är olagligt att köra med sånna där lampor på "blink-läget".... Polaren fick sig den läxan när länsman stoppade honom, turligt nog slapp han böter.

Skulle aldrig falla mig in att köra med dem i blinkläget, jag vill ju se o synas

Jag är glad för att jag var på extrajobb-intervju idag, och fick jobbet direkt. Börjar på måndag. Wohoo!

Äntligen:

Böter direkt för nedskräpning
Sverige 10 jul 08:57
Från och med i dag kan den som skräpar ner tvingas betala böterna direkt på plats. Tidigare har polisen varit tvungen att skriva en anmälan. Ordningsboten för att lämna exempelvis en engångsgrill eller en glasflaska efter sig blir 800 kronor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-10 11:46
Ursprungligen av LCR:

Äntligen:

Böter direkt för nedskräpning
Sverige 10 jul 08:57
Från och med i dag kan den som skräpar ner tvingas betala böterna direkt på plats. Tidigare har polisen varit tvungen att skriva en anmälan. Ordningsboten för att lämna exempelvis en engångsgrill eller en glasflaska efter sig blir 800 kronor.

Mycket bra att denna lag kommer till men jag hade även föredragit om den även gällde mindre skräp som exempel tuggummin och cigarettfimpar. Det finns ingen anledning till att skräpa ned över huvud taget.

En korrigering. Polisen kan skriva ut en ordningsbot direkt men det är inte samma sak som att jag tvingas betala böterna direkt på plats (inte för att jag har tänkt att skräpa ner:)))

Ursprungligen av BlackSmp:

En korrigering. Polisen kan skriva ut en ordningsbot direkt men det är inte samma sak som att jag tvingas betala böterna direkt på plats (inte för att jag har tänkt att skräpa ner:)))

Nej man får ett inbetalningskort.
Skillnaden är att den enskilde polisen fungerar som Polis, Domare (och bödel) och ger dig lappen - en ordningsbot.

Annars skulle det ju bli domstol av det varenda gång...

Nu hoppas vi på att sommarens poliser får lite Judge Dredd-jävlar-anamma med ...

Sedan gäller den väl för allt skräp? Såväl tuggummin, fimpar som engångsgrillar. Eller för at exemplifiera med jag plockar upp i mitt område; hela plastpåsar med sopor, påsar med allt som blir över på ett meal på McDonalds....osv
Tuggummi och fimp? Här kan man vara glad om det var så smått...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-07-10 16:33

Har precis beställt en Fujifilm X100 i för tidig 50-årspresent till mig själv...:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-10 19:04
Ursprungligen av lasselu:

Har precis beställt en Fujifilm X100 i för tidig 50-årspresent till mig själv...:)

Grattis i förskott då

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-07-10 21:42

Tackar!

Soligt väder och ÄNTLIGEN har jag återigen en iPhone4... När man levt med första generationens iPhone i två veckor inser man snabbt hur mycket som förändrats på fyra år....

Hemmagjord hyllesaft och kanelbullar på en bergsknall i hagaparken med sin sötis, need I say more?

Ursprungligen av klarabara:

Hemmagjord hyllesaft och kanelbullar på en bergsknall i hagaparken med sin sötis, need I say more?

Jag hoppas "Hemmagjord hyllesaft" är slang för rosé?

hehe, skånsk/dansk för flädersaft
(bullarna var också hembakta om nu något trodde annat... )

Jag kör svärmor och hennes tråkiga jävla skotska man till flygplatsen i morgon!!!!

6 dagar och jag är nästan knäpp, må de aldrig komma tillbaka!!!

Jag är snart fri !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ursprungligen av LCR:

Jag kör svärmor...

Trodde aldrig jag skulle få sådan support...

Kan bara bekräfta att friheten känns lika bra som jag föreställde mej.

Om en vecka (8 dagar) kommer jag att göra ett nytt inlägg här, men säger inte vad än...

Ursprungligen av LCR:

Trodde aldrig jag skulle få sådan support...

Kan bara bekräfta att friheten känns lika bra som jag föreställde mej.

Om en vecka (8 dagar) kommer jag att göra ett nytt inlägg här, men säger inte vad än...

sina vänner kan man välja...släkten får man dras med...

Ursprungligen av Gusten68:

sina vänner kan man välja...släkten får man dras med...

Fast det är ju släkt jag valt...

Ursprungligen av LCR:

Fast det är ju släkt jag valt...

Man väljer väl inte vem man kärar ner sig i, eller gör man?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-15 18:12
Ursprungligen av PeeMaN:

Man väljer väl inte vem man kärar ner sig i, eller gör man?

Hehe, kan nästan se det framför mig: "Kan du även ta med ditt släktträd på vår 1:a dejt så vore det bra!" ;D

Ursprungligen av PeeMaN:

Man väljer väl inte vem man kärar ner sig i, eller gör man?

Det gör man väl. Anledningen till att man tycker att någon är fin är för att man ser generna, helt naturligt, det är instinkten som gör att man vill ha bra gener i sin avkomma. (Jag råkar vara Darwinist). Utseendet spelar roll!

Men sedan måste man ju också använda sitt omdöme när det kommer till giftemål...

Jag gjorde ett bra val (när jag tittar på min fru)...

  • Medlem
  • 2011-07-12 23:20

Jag har suttit hela eftermiddagen i en av hårnålskurvorna i Monte carlo och sett hur den ena lamborghinin å Ferrarin efter den andra fått sträcka ut sig på efterföljande raka;)

Idag på min semester hos far min i Österrike passade jag på att besöka en välkänd Tatuerare från Schweiz, gjorde min tatuering jag tänkt länge på benet

Ursprungligen av @ndreas:

[ATTACH="CONFIG"]29795[/ATTACH]

Idag på min semester hos far min i Österrike passade jag på att besöka en välkänd Tatuerare från Schweiz, gjorde min tatuering jag tänkt länge på benet

Hur gör man för att övertyga farsan att betala nästa tatuering ?!...

Säg att den kommer förändra Världen eller nåt

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-15 19:06
Ursprungligen av @ndreas:

[ATTACH="CONFIG"]29795[/ATTACH]

Idag på min semester hos far min i Österrike passade jag på att besöka en välkänd Tatuerare från Schweiz, gjorde min tatuering jag tänkt länge på benet

A pee-cture says more than a thousand words ;D

Bevaka tråden