Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Bekräftat idag; nya bilen kommer på fredag !

Göttigt!

Hade gillat inlägget men gillar inte pegott...

Men grattis, de ska vara bra bilar.

Brorsan och hans sambo är på besök i Sverige. Jag fyller år och hans sambo tog mig på bio ikväll, det var minst sagt trevligt.
Det roligaste är dock att hon är galen på min bror. Från det att han fick min iPad har han blivit helt som i trans och umgås mer med den än med henne, låt oss säga att jag inte är mest populära killen som gav honom den

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-27 11:55

Jag är så jävla glad i dag för att Malmö FF lyckades ta en riktig skalp igår då de bortaslog Rangers på Ibrox i Skottland!

mmm.. Hungaroring.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-28 18:09

Har en hel karré i ugnen i en lergryta med äpple, purjolök, morötter, äpplejuice, soja. Som ska ätas med pressad nypotatis och en sjuhelvetes sås som jag gör av spadet. Sen kokar jag morötter till det.. Längtar..
Torsdagsmiddag får vi la kalla det..

  • Medlem
  • 2011-07-28 21:06

Har precis loggat in på min sprillans nya Mini. Jag avbeställde min Apple Store order och köpte en i butik istället. På köpet fick jag grejerna idag istället för måndag - tisdag nästa vecka.

Mina föräldrar har precis varit på "snabb"visit (som i verkligheten innebär två timmar mer än de beräknat), käkat hemlagad rödvinbärskaka, servat två av hans bärbara Macar och haft en trevlig kväll!

Jag är riktigt glad att jag har ett fantastiskt förhållande till mina föräldrar och kan bara råda: Sköt om både era föräldrar och barn så lever ni lyckligare!!

Ursprungligen av LCR:

Mina föräldrar har precis varit på "snabb"visit (som i verkligheten innebär två timmar mer än de beräknat), käkat hemlagad rödvinbärskaka, servat två av hans bärbara Macar och haft en trevlig kväll!

Jag är riktigt glad att jag har ett fantastiskt förhållande till mina föräldrar och kan bara råda: Sköt om både era föräldrar och barn så lever ni lyckligare!!

...och deras macar, uppenbarligen.

Jag är så glad för att min fru sa att vi åker hem från ön idag och så åker vi på en lång tur med cabben i morgon!

Har FÖRSÖKT köra lite Wakeboard men inte kommit upp ur vattnet än. Jag och två polare köpte oss en nybörjar-wakeboard och idag var vi ute och körde och tro fan att jag kom upp! Nu blir det till att ladda hem videos och lära sig hur fan man ska göra när man väl är uppe, haha

Har precis sagt JA till min första Mopar!

Jag tar farväl (tillfälligt?) av Pontiac, Chevrolet, Corvette och kommer nu att köra Chrysler.

Men det tar ett tag innan bilen blir klar då jag tänker bygga en körbar NASCAR replika...

Japp, en ljusblå #43

Så mycket för att sköta om föräldrar och barn!

Ursprungligen av eskimo:

Så mycket för att sköta om föräldrar och barn!

Oj, glömde jag säga "en själv också"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-29 11:20

Jag är mycket glad idag för att jag äntligen kan träna igen efter 5 veckor med en infektion i kroppen då jag haft feber till och från samt varit helt sänkt. Nu är jag frisk och körde kettlebells imorse

Har öppnat, mekat med och fått ihop min första iMac Alu utan dammkorn mellan glas och skärm!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-31 23:45

Idag fick jag reda på vad jag får i födelsedagspresent av min svåger (vi träffas för sällan tyvärr) fyllde ju 30 år den 6:e Juli.

På Fredag ska jag få åka med min Fru till Kalmar och titta på Europe!! Weeehiii mitt favoritband sen jag var väldigt väldigt liten. En dröm som verkligen går i uppfyllelse. Helt sjukt va glad jag är.

Takida spelar också och dom är väl okej men att äntligen få se Europe LIVE är en sån helt sjuk känsla för mig redan, undrar då hur det känns på fredag.

Längtar så till fredag just nu...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-08-01 14:19

Semestern påbörjas idag

Installerat om min Mac och lagt tillbaka 10.6.8 efter att ha kört 10.7 ett tag. Glädjeskutt i natten! ... allt fungerar.

Jag vet inte varför, men idag känns som en bra dag...

Har haft en massa lådor med urvuxna barnkläder, två tjock-TV apparater, en kaffebryggare modell billig (insett att en Moccamaster brygger mycket godare kaffe) och har brottats med att slänga/inte slänga och ha loppis som man aldrig orkar mer än en halvtimme och vill sedan åka hem.

Jag ställde ut TV apparaterna och bryggaren vid brevlådan och skrev "fungerar" på dem.

En kvinna från mellanöstern (kurd visade det sej) med ett barn kom och knackade på och frågade om hon fick ta. (folk brukar normalt bara ta när jag ställt ut). Jag sa jag och hon skulle komma tillbaka med bil. Under tiden jag väntade letade jag fram ännu mer som jag funderat på att bli av med (bor i en stooor gammal villa med massor av ställen att "hoarda" grejer). De kom och hämtade allt och var jätte glada.

Ganska shysst känsla iställer för att ha dumpat grejerna på tippen.

Edit: Den shyssta känslan försvann ganska fort när de kommer tillbaka dagen efter och gräver bland ens grejer efter att man sagt "Inget mer!!" (se surtråden)

Senast redigerat 2011-08-06 10:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 22:13
Ursprungligen av LCR:

insett att en Moccamaster brygger mycket godare kaffe

Bästa kaffebryggaren som finns, skulle aldrig byta ut min Moccamaster mot en annan bryggare

Ursprungligen av stile:

Bästa kaffebryggaren som finns, skulle aldrig byta ut min Moccamaster mot en annan bryggare

Fan, hon kanske såg tomkartongen i garaget och kommer tillbaka med sin Philips och vill ha den istället...

Fick precis ett mail från killen som köpt en G5a av mej, han betalade extra för att jag skulle skicka (utöver frakten) och han sa att han var riktigt nöjd "Supernöjd!".

Riktigt kul att jag sålde till en trevlig musiker/mixare istället för alla som försökt pruta på Blockets billigaste Dual-core på långa vägar (1475kr för en Dual-core är väl ändå inte prutbart?!)

Det finns idioter och det finns trevliga människor... )

Har i ihållande regn, duggregn o ösregn, cyklat Sundsvall Classics 49km-sträcka på 2tim 37min. Jag är nu skönt trött o har gjort mig förtjänt av att inte göra ett skapandes grann resten av dagen

...önskar jag hade en PS3'a nu...

Senast redigerat 2011-08-06 13:39
  • Medlem
  • 2011-08-06 13:43

Hittade en hundring på marken nyss påväg till kiosken.. Så då kunde jag slåg på stort och ta en dosa lössnus istället;)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-06 17:41

Haha, är det du som är sångfågeln i bakgrunden?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-13 00:10
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, är det du som är sångfågeln i bakgrunden?

Snarare skrikfågeln. Jag och killen brevid hör man.. Men det bjuder jag på.. "In the heat of the moment"

Nu är det helg!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-09 12:32

Dagens GW Persson gör mig - om inte glad - får mig ialla fall att le.

"Leif GW Perssons kriminalromaner ska bli amerikansk tv-serie.
Rättigheterna till den svenske kriminologens böcker om den cyniske polisen Evert Bäckström har sålts till USA, uppger Hollywood Reporter.
– Ekonomiskt är det inte fel. Sverige behöver alla pengar de kan få, nu har vi tryggat betalningsbalansen de närmaste åren, säger Leif GW Persson."

Bevaka tråden