Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Klockan gick förbi midnatt (för en timme sedan, skulle egentligen ligga och sova), kollar in 99.se och får ett gult meddelande högst uppe på skärmen.

  • Medlem
  • 2011-11-08 01:02
Ursprungligen av LCR:

Klockan gick förbi midnatt (för en timme sedan, skulle egentligen ligga och sova), kollar in 99.se och får ett gult meddelande högst uppe på skärmen.

Gult meddelande? Varning?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Gult meddelande? Varning?

Jo, kanske det... att man blivit lite äldre...

Go' natt!

Vad glad man blir när man går in och skriver en tenta och känner att man sätter den till 100 %! Speciellt när det krävs 100 % för godkänt...

EDIT: Glöm det. Läste visst 1000 när det stod 10000 i en av frågorna. Hej omtenta.

Senast redigerat 2011-11-08 09:56

Fördel Paypal & MacHeist

Jag saknar gamla Macheist med sina gåtor o programpaket men ibland dyker det upp något som påminner om en gången tid då man registrerade vartenda program man fick genom dessa paket. I mitt senaste fall är det MacDVDRipper Pro. Har egentligen aldrig använt programmet men i dagens mail hittade jag ett meddelande om att jag som tidigare registrerad användare skulle få rejäl rabatt på senaste versionen.

Ordinarie pris: $24,95
Fn rabatterat pris: $19,95
Mitt pris: $8,27

Hade tänkt avsluta mitt PayPal eftersom jag så sällan använder det, istället valde jag att behålla det så jag kunde betala denna beställning genom PP istället för med kortet

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-08 11:20
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hade tänkt avsluta mitt PayPal eftersom jag så sällan använder det, istället valde jag att behålla det så jag kunde betala denna beställning genom PP istället för med kortet

Även om jag inte använder PP speciellt ofta så skulle jag ha svårt att klara mig utan.
Använder det till småbelopp som donationer, site-avgifter, köp på e-Bay etc.
Känns som en trygg "inkapsling" av mitt betalkort.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-08 14:53

Kom hem från en husbesiktning för någon timme sedan som gick väldigt bra. Så det skakades tass och beslut togs om att det blir fortsatt affär. Mäklaren är uppdaterad och om allt går väl så flyttar vi in i hus i Januari (om inte tidigare)! \o/

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-08 14:51

Jag nappade på detta med och uppgraderade billigt
Blir bra sen när man gjort Mac Pro'n till server och kommer ha det mesta liggandes där istället för hyllan.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Fördel Paypal & MacHeist

Jag saknar gamla Macheist med sina gåtor o programpaket men ibland dyker det upp något som påminner om en gången tid då man registrerade vartenda program man fick genom dessa paket. I mitt senaste fall är det MacDVDRipper Pro. Har egentligen aldrig använt programmet men i dagens mail hittade jag ett meddelande om att jag som tidigare registrerad användare skulle få rejäl rabatt på senaste versionen.

Ordinarie pris: $24,95
Fn rabatterat pris: $19,95
Mitt pris: $8,27

Hade tänkt avsluta mitt PayPal eftersom jag så sällan använder det, istället valde jag att behålla det så jag kunde betala denna beställning genom PP istället för med kortet

Köper en iphone 3G av en vän! Lyckan är total!

Den är billig nog för mig och jag kan ha den tills 5'an kommer, då kanske ekonomin tillåter en sådan eller en 4s som sjunkit i pris!

Nu är det två veckor tills den är upplåst, can't wait!

  • Medlem
  • 2011-11-09 09:52

Tele2 har äntligen porterat mitt nummer, så nu kan jag använda min 4S på heltid

Jag har fått stora skälvan.. vet inte hur jag ska göra, kan antingen köpa en 4:a med abonnemang som student för 250kr med bindningstid i 24mån eller så kör jag på den här 3G för 850kr och bara abonnemanget för 99kr/mån ist.. :S

Varför ska det vara så svårt?

Ursprungligen av klarabara:

Jag har fått stora skälvan.. vet inte hur jag ska göra, kan antingen köpa en 4:a med abonnemang som student för 250kr med bindningstid i 24mån eller så kör jag på den här 3G för 850kr och bara abonnemanget för 99kr/mån ist.. :S

Varför ska det vara så svårt?

4:an, 4:an, 4:an!!! Skillnaden är enorm! Kameran, skärmen, snabbheten. På en 4:a kan du ju också köra iOS 5 fullt ut.

Ursprungligen av pmarriott:

4:an, 4:an, 4:an!!! Skillnaden är enorm! Kameran, skärmen, snabbheten. På en 4:a kan du ju också köra iOS 5 fullt ut.

Ja om du kan och har råd, köp en 4! Milsvid skillnad och det känns ju lite halvtråkigt att vara fast i en gammal version av iOS 4.

Åh jag ville gärna, men nu sa ekonomin nej.. men en lycklig 3G har jag iaf!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-09 18:23
Ursprungligen av klarabara:

Åh jag ville gärna, men nu sa ekonomin nej.. men en lycklig 3G har jag iaf!

Du ska vara glad jag har ingen iPhone alls. har en gammal vikbar budget samsung som jag dock gillar och är glad för kan skicka bild om någon är intresserad hmmm okey ingen bild då

Har tappat den i gatan 8 gånger, den bara funkar och funkar, "Satan i Gatan" hahahahaha... 100 % pålitlig.

Men en dag ska jag också inhandla en iPhone 4 men jag gillar att ligga steget efter ibland, och mobil telefoner är inte mitt största intresse,men måste medge att "siri" lockar, och att ha både en smidig samt användbar digital kamera och videokamera i samma enhet

Nej gör som jag, invänta nästa generationsbyte dvs iPhone 5 troligtvis nästa höst 2012, då är det köpläge på iPhone 4S, den är mer fulländad för sina syften vilket inte riktigt gamla 4 an är .

Senast redigerat 2011-11-09 19:33
Ursprungligen av CUBEIS:

Du ska vara glad jag har ingen iPhone alls. har en gammal vikbar budget samsung som jag dock gillar och är glad för kan skicka bild om någon är intresserad hmmm okey ingen bild då

Har tappat den i gatan 8 gånger, den bara funkar och funkar, "Satan i Gatan" hahahahaha... 100 % pålitlig.

Men en dag ska jag också inhandla en iPhone 4 men jag gillar att ligga steget efter ibland, och mobil telefoner är inte mitt största intresse,men måste medge att "siri" lockar, och att ha både en smidig samt användbar digital kamera och videokamera i samma enhet

Nej gör som jag, invänta nästa generationsbyte dvs iPhone 5 troligtvis nästa höst 2012, då är det köpläge på iPhone 4S, den är mer fulländad för sina syften vilket inte riktigt gamla 4 an är .

Min gamla sony ericsson t700 har landat i en balja med lera, gipsrester och hushållspapper och den har ändå klarat sig felfritt!
Somliga är just överlevare! Men nu var det dags att ta det här steget, kände att jag vill kunna läsa mailen och alltid ha alla kontakter o kalendern osv i sync.. det kommer bli en fin tid framöver, älskar att lära känna en ny sak! Imorrn ska jag hitta ett ställe att låsa upp den på eftersom jag inte gitter vänta på telenor i två veckor... *otålig*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-09 20:18

Adobe: "This makes HTML5 the best solution for creating and deploying content in the browser across mobile platforms. We are excited about this"

Ha ha ha!!! Yeah right!!

Är också glad över att Adobe lägger ner mobile Flash. Nu ska eländet bara bort från desktopen också...

Ursprungligen av Capeman:

Är också glad över att Adobe lägger ner mobile Flash. Nu ska eländet bara bort från desktopen också...

Många fläktar på laptops kommer att tystas...

Ursprungligen av LCR:

Många fläktar på laptops kommer att tystas...

fast det finns ju fortfarande andra skäl till att de varvar så de tjuter - Windows

Senast redigerat 2011-11-10 09:55

Vänta på Telenor, jailbreak etc är mest jobbigt.

Men om man går till en butik som gör det åt en? Blir inte det samma sak?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-11 11:28
Ursprungligen av klarabara:

Men om man går till en butik som gör det åt en? Blir inte det samma sak?

Om det är en Telenorbutik är det OK. Eller en 3-butik, har hört att de låser upp andra operatörers också (efter ettårsgränsen då).

Ursprungligen av kenjon:

Om det är en Telenorbutik är det OK. Eller en 3-butik, har hört att de låser upp andra operatörers också (efter ettårsgränsen då).

Som jag förstått det gäller samma regler för alla ställen beträffande iphone. De skickar ditt imei nummer till apple för upplåsning, varpå apple inom 2 veckor låser upp din telefon via itunes.

Nä, finns ingen som kan göra det på ett korrekt sätt förutom operatören som den är låst till.

Trist att du tog bort ditt inlägg Capeman.

Men jag är glad ändå.

Ursprungligen av keptang:

Trist att du tog bort ditt inlägg Capeman.

Men jag är glad ändå.

Hahaha det var för att jag hade läst slarvigt... Jag ska bara hålla käft när klockan närmar sig midnatt.

Ursprungligen av Capeman:

Hahaha det var för att jag hade läst slarvigt... Jag ska bara hålla käft när klockan närmar sig midnatt.

Been there, done that...

Go' natt!

Hittade en riktigt rolig grupp foton på Flickr.

Ett företag i Niagara Falls har ett "skräckhus", man skrämmer skiten ur turister... och fotar dem....

Hilarious Portraits of Terrified People | Popular Photography

Senast redigerat 2011-11-10 22:40
Bevaka tråden