Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-10 14:59
Ursprungligen av Vassius:

Hade en A1 med motor från -80 och ca tio år. Bästa kameran jag haft.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-11 22:18

…att jag valt ett operativsystem med QuickLook. Denna simpla funktion har sparat mig många timmar.
(Finns något som motsvarar QuickLook på Win7/8?)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-05-12 09:14
Ursprungligen av reboot81:

…att jag valt ett operativsystem med QuickLook. Denna simpla funktion har sparat mig många timmar.
(Finns något som motsvarar QuickLook på Win7/8?)

Gilla x 1000

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-05-12 10:12
Ursprungligen av reboot81:

(Finns något som motsvarar QuickLook på Win7/8?)

I Windows 7 Professional har jag sett något liknande.

Nu tycker jag ifs att Quick look har blivit sämre iom uppgraderingen till Maveicks. Tycker inte riktigt att den sväljer lika många format jämfört med tidigare versioner av OS X. Speciellt har jag märkt det på filer som jag öppnar med VLC kan Mavericks ha problem med. Har jag tur så visas bara VLC-ikonen. Har jag otur kraschar Finder för mig. Lite lotteri vad det verkar.

  • Medlem
  • 2014-05-25 20:46

"Så jäkla glad" kanske är att ta i. Men under städningen idag hittade jag min gamla PSP, den har inte varit igång sedan 2007 eller så. En liten strömstöt till batteriet och den hoppade snällt igång igen efter åratal i dvala. Vilken tidsmaskin.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-25 22:28
Ursprungligen av Dalle:

"Så jäkla glad" kanske är att ta i. Men under städningen idag hittade jag min gamla PSP, den har inte varit igång sedan 2007 eller så. En liten strömstöt till batteriet och den hoppade snällt igång igen efter åratal i dvala. Vilken tidsmaskin.

Man kanske ska städa sin egen lya då

Sa upp mig från jobbet idag. Körde hem Jerry Maguire style. ....and I'm freeeeeeee....

Ursprungligen av pmarriott:

Sa upp mig från jobbet idag. Körde hem Jerry Maguire style. ....and I'm freeeeeeee....

Såg det via annat socialtnätverk. Lycka till! Det var nog det enda rätta med tanke på vad du har berättat!

  • Medlem
  • 2014-06-03 16:03

En extra månadslön ramlade in på kontot idag, jag klagar inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-03 17:29
Ursprungligen av onnyt:

I Windows 7 Professional har jag sett något liknande.

Nu tycker jag ifs att Quick look har blivit sämre iom uppgraderingen till Maveicks. Tycker inte riktigt att den sväljer lika många format jämfört med tidigare versioner av OS X. Speciellt har jag märkt det på filer som jag öppnar med VLC kan Mavericks ha problem med. Har jag tur så visas bara VLC-ikonen. Har jag otur kraschar Finder för mig. Lite lotteri vad det verkar.

Konstigt, för mig funkar Quick Look med alla tänkbara videoformat.
Den där som du postade dumpen på är bara 1 byte, så den kanske inte är riktigt riktig.

Inte ofta jag spelar spel, men Watch_Dogs vilket bra, härligt och kul spel!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-06-04 03:20
Ursprungligen av Konrad:

Konstigt, för mig funkar Quick Look med alla tänkbara videoformat.
Den där som du postade dumpen på är bara 1 byte, så den kanske inte är riktigt riktig.

He he som det kan bli. Här är en som går i VLC men inte i Quick Look.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-04 07:10
Ursprungligen av onnyt:

He he som det kan bli. Här är en som går i VLC men inte i Quick Look.

VLC är ju uppe i version 2.1.4 nu, men det kan knappast ha någon betydelse för Quick Look.
Vet inte, men du kan ju prova med att uppgradera ändå.
Du har ju 1.1.12.

Senast redigerat 2014-06-04 07:38

Inte glad ännu mest frustrerad över att behöva fatta ett privatbeslut som kan göra mig glad. Det är inte lika omvälvande som pMarriots men lagomt för att göra mig lite småstressad.

Men ni får kanske se en uppföljning senare.

Å andra sidan så läste jag nyss detta på SvD Grej of the Day (skola) som gjorde mig glad över att det finns bra lärare ute i verkligeheten någonstans

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-06-04 09:19
Ursprungligen av Konrad:

VLC är ju uppe i version 2.1.4 nu, men det kan knappast ha någon betydelse för Quick Look.
Vet inte, men du kan ju prova med att uppgradera ändå.
Du har ju 1.1.12.

konstigt det där. När jag sökte VLC stod det version 1.1.12. När jag gjorde en "Check for update" stod det att jag redan var up-to-date.

Skippade Parrot och gick på phantom fc40 istället

Första flygturen gjordes i morse

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-06-21 11:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Skippade Parrot och gick på phantom fc40 istället

Första flygturen gjordes i morse

Den där såg riktigt nice ut. Bra räckvidd och säkerhetsfunktioner. Återkom gärna med en recension. Kanske blir ett köp för mig med.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-23 15:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Skippade Parrot och gick på phantom fc40 istället

Första flygturen gjordes i morse

Får man se en liten film från/med den kanske?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-23 16:45

Fått jobb! Kör grusrally i Kiruna
http://flic.kr/p/o5nUpx

Senast redigerat 2014-06-23 16:56
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-23 17:17

Men då pendlar du inte varje dag?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-23 17:27
Ursprungligen av kenjon:

Men då pendlar du inte varje dag?

Näe, jobbar 7 ledig 7.

Idag så har jag äntligen, efter att ha misslyckats med den första uppkörningen för två veckor sedan, klarat körkoret!

Ursprungligen av onnyt:

Den där såg riktigt nice ut. Bra räckvidd och säkerhetsfunktioner. Återkom gärna med en recension. Kanske blir ett köp för mig med.

Ursprungligen av MatsOlov:

Får man se en liten film från/med den kanske?

Kort recension:

Lättkörd leksak, lätt att montera (i princip bara att skruva på propellrar och landningsställ samt ansluta GPS kabel). Det fanns rätt bra instruktionsvideos - vilket var tur för det följer inte med någon instruktionsbok.

Du måste köpa extra batterier. Flygtid på en laddning är ca 10-12 minuter så det hinner just bli kul när det är dags för att landa

Som sagt, lättkörd tack vare GPS assistans (gör att den håller sig stabil) men samtidigt så är det lätt att ställa till det.

Jag fick med propellerskydd och tror att de redan har "betalat" sig även om maskinen kom med fyra extra propellrar

Film kommer senare - kanske - det beror på om jag är villig att bryta mot lagen för distribution av flygfoton:)

kameran helt ok men du måste upp på "höjd" för att inte bristerna i kameran ska avslöjas för mycket. Inga detaljfoton direkt.

Lätt att styra kameran via din telefon - finns appar för IOS och Android.

Helikoptern styrs via tradionell fjärrkontroll och det är skönt. Det ger bättre räckvidd och enklare hantering. Men du vill inte flyga så långt bort - eftersom helikoptern är symmetrisk så är det svårt att se vad som händer om den är för långt borta. Du ser en prick som flyttar på sig men du ser inte åt vilken håll.

Och när jag nu ändå lade ut pengar på denna så är jag definitivt glad över att jag tog en Phantom istället för en Parrot. Liten prisskillnad men stor skillnad i utförande (fast jag har bara sett Parrot på bild).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-25 09:05
Ursprungligen av MatsOlov:

Fått jobb! Kör grusrally i Kiruna
http://flic.kr/p/o5nUpx

Tuff första dag på jobbet? Hoppas du inte har hunnit börja än!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lastbil-borj...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-26 08:31
Ursprungligen av Vassius:

Tuff första dag på jobbet? Hoppas du inte har hunnit börja än!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lastbil-borj...

Det var inte min bil som tur var. Den har automatiskt släckningssystem så jag tror inte den skall brinna så mycket, om det fungerar. Jag var ledig också så jag får väl höra mer när jag kommer upp igen.

  • Medlem
  • 2014-06-26 09:20
Ursprungligen av MatsOlov:

Det var inte min bil som tur var. Den har automatiskt släckningssystem så jag tror inte den skall brinna så mycket, om det fungerar. Jag var ledig också så jag får väl höra mer när jag kommer upp igen.

Det är nog ingen idé att "gruva sig" för det i nuläget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-26 12:00
Ursprungligen av Dalle:

Det är nog ingen idé att "gruva sig" för det i nuläget.

Göteborgshumorn flödar....

Ursprungligen av BlackSmp:

Kort recension:

Lättkörd leksak, lätt att montera (i princip bara att skruva på propellrar och landningsställ samt ansluta GPS kabel). Det fanns rätt bra instruktionsvideos - vilket var tur för det följer inte med någon instruktionsbok.

Du måste köpa extra batterier. Flygtid på en laddning är ca 10-12 minuter så det hinner just bli kul när det är dags för att landa

Som sagt, lättkörd tack vare GPS assistans (gör att den håller sig stabil) men samtidigt så är det lätt att ställa till det.

Jag fick med propellerskydd och tror att de redan har "betalat" sig även om maskinen kom med fyra extra propellrar

Film kommer senare - kanske - det beror på om jag är villig att bryta mot lagen för distribution av flygfoton:)

kameran helt ok men du måste upp på "höjd" för att inte bristerna i kameran ska avslöjas för mycket. Inga detaljfoton direkt.

Lätt att styra kameran via din telefon - finns appar för IOS och Android.

Helikoptern styrs via tradionell fjärrkontroll och det är skönt. Det ger bättre räckvidd och enklare hantering. Men du vill inte flyga så långt bort - eftersom helikoptern är symmetrisk så är det svårt att se vad som händer om den är för långt borta. Du ser en prick som flyttar på sig men du ser inte åt vilken håll.

Och när jag nu ändå lade ut pengar på denna så är jag definitivt glad över att jag tog en Phantom istället för en Parrot. Liten prisskillnad men stor skillnad i utförande (fast jag har bara sett Parrot på bild).

Är riktigt sugen på en jag också. Var köpte du din?

Ursprungligen av Kottemannen:

Är riktigt sugen på en jag också. Var köpte du din?

DanDrone.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-26 16:38

Gått och suktat efter ett ordentligt tält ett bra tag nu.
Surfade in på Hillebergs hemsida igår och såg att de hade ett Nammatj 3 i deras outlet 1500 kr under nypris, för ett tält som varit uppsatt en gång. Lade beställningen idag, är nöjd

Bevaka tråden