Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tack för tipset ! Hade flera av dom men har laddat ned Nanosaur 2 som jag inte hade.
Man ska tydligen kolla på den här sidan och även på AppShopper: iPhone App Deals and Discovery för att se när det kommer erbjudanden.

Ursprungligen av KaRo:

Tack för tipset ! Hade flera av dom men har laddat ned Nanosaur 2 som jag inte hade.
Man ska tydligen kolla på den här sidan och även på AppShopper: iPhone App Deals and Discovery för att se när det kommer erbjudanden.

AppShopper är bra för den ger mer info än man kan få i App Store. Den är skapad av Arnold Kim, killen bakom MacRumors och TouchArcade.

Är det fler än jag som tycker att programmen i AppStore blir mer och mer avancerade ? Nackdelen med att köpa många program är att det blir flera uppdateringar att ladda ned varje vecka.

Tips= Aquarium som är det mest realistiska akvariet hittills. Mycket snyggt!

Här är bilderna också=

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-07 10:38
Ursprungligen av KaRo:

Är det fler än jag som tycker att programmen i AppStore blir mer och mer avancerade ? Nackdelen med att köpa många program är att det blir flera uppdateringar att ladda ned varje vecka.

Tips= Aquarium som är det mest realistiska akvariet hittills. Mycket snyggt!

Inte bara det.... när de 9 "skärmarna" är fulla, kan man fortfarande installera program, men de syns inte. Tar man sedan bort ett annat program, syns den senaste inte ändå.
Det enda är att skapa en tom plats först, och sedan installera ett nyare program.

Ursprungligen av kenjon:

Inte bara det.... när de 9 "skärmarna" är fulla, kan man fortfarande installera program, men de syns inte. Tar man sedan bort ett annat program, syns den senaste inte ändå.
Det enda är att skapa en tom plats först, och sedan installera ett nyare program.

Jo jag vet. Jag har laddat ned många program på datorn som inte får plats på mina Ipod Touch (har både gamla och G2). Byter ofta och tar då bort något gammalt.
Fast den har ett "eget" liv. Ibland när jag tex har två tomma platser och laddar ned ett nytt program så laddas ett annat, gammalt program ned också !

Vet inte om ni sett detta ?
Det är en sammanställning av de 100 mest sålda programmen resp gratisprogrammen i AppStore.

AppShopper: Top 100 (Paid) iPhone Apps

Det enda 3D-spel som jag tycker är riktigt roligt är Super Monkey Ball, dom andra spelen kommer inte upp i samma förmåga att få mig att spela i mer än 5 minuter.

  • Medlem
  • 2008-12-06 21:40

Raderar några inlägg som bestod av ren marknadsföring eller kommentarer till dessa inlägg.

Admin

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-07 20:26

SF Bio är suverän för att se vad som går på bio, och boka biljetter.

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=296500301&mt=8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 15:21

Monopol till iPhone/iPod touch!

EA har nu släppt Monopol för iPhone/Touch. Kul med multiplayer läge via WLAN!

iTunes länk

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-10 00:29

Ser inte så superbra ut (verkar inte vara samma EA avdelning som har gjort Spore).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-24 19:53

Letar efter ett bra program för att ha koll på vad man skall köpa. Hittade ShoppingList men innan jag köper vill jag gärna höra om det finns något bättre alternativ. Någon som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:07
Ursprungligen av kia2:

Letar efter ett bra program för att ha koll på vad man skall köpa. Hittade ShoppingList men innan jag köper vill jag gärna höra om det finns något bättre alternativ. Någon som vet?

Här är det tips, skapa en ny tråd om du vill efterlysa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 20:25
Ursprungligen av zappee:

Här är det tips, skapa en ny tråd om du vill efterlysa.

Jag vill ha tips. Så den här tråden var väldigt lämplig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:38
Ursprungligen av kia2:

Jag vill ha tips. Så den här tråden var väldigt lämplig.

Jag ser det som tvärtom, men men.

Mina favoriter just nu är:

Seadragon Mobile - fantastiskt gratisprogram där man bl a kan zooma in överallt i världen, bättre bilder än Google Earth tycker jag, från PytteMjuk

iTelegram - kul program för 15 kr där man skriver ned en engelsk text, väljer mellan olika röster som ska läsa upp meddelandet och skickar det till någon, jag skrev medvetet fel på engelska och ta mig sjutton så läste hon (som jag valde) rätt (dvs fel engelska) !

EarTest - hörseltest för att se hur skadad man är av allt musiklyssnande, säkert inte jättetillförlitligt men kul ändå, 7 kr

Ghost Whispers; The Haunted del 1+2, 7 kr vardera, serie med ca 100 bilder som du bläddrar fram själv eller låter glida framåt, se bif bild

FourTrack är ett bra inspelningsprogram med fyra kanaler.
Perfekt för musiker som vill fånga en idé med en ministudio i fickan.

http://www.iphonevideorecorder.com/index.html
Videoinspelningsprogram för 20dollar. Funkar på alla iPhones som är jailbrejkade.
Har inte provat själv pga av att jag inte brejkat än.

Vet inte om det är de bästa appsen för ändamålen. Finns kanske bättre.
Jag vill ha ett inspelningsprogram med trumloopar och typ mini-synt i samma program.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-02 23:23
Ursprungligen av Gröngölingen:

FourTrack är ett bra inspelningsprogram med fyra kanaler.
Perfekt för musiker som vill fånga en idé med en ministudio i fickan.

http://www.iphonevideorecorder.com/index.html
Videoinspelningsprogram för 20dollar. Funkar på alla iPhones som är jailbrejkade.
Har inte provat själv pga av att jag inte brejkat än.

Vet inte om det är de bästa appsen för ändamålen. Finns kanske bättre.
Jag vill ha ett inspelningsprogram med trumloopar och typ mini-synt i samma program.

Inte för att jag vill vara petig, med den här tråden är ju för program från AppStore....

Ursprungligen av KaRo:

Mina favoriter just nu är:

Seadragon Mobile - fantastiskt gratisprogram där man bl a kan zooma in överallt i världen, bättre bilder än Google Earth tycker jag, från PytteMjuk

iTelegram - kul program för 15 kr där man skriver ned en engelsk text, väljer mellan olika röster som ska läsa upp meddelandet och skickar det till någon, jag skrev medvetet fel på engelska och ta mig sjutton så läste hon (som jag valde) rätt (dvs fel engelska) !

EarTest - hörseltest för att se hur skadad man är av allt musiklyssnande, säkert inte jättetillförlitligt men kul ändå, 7 kr

Ghost Whispers; The Haunted del 1+2, 7 kr vardera, serie med ca 100 bilder som du bläddrar fram själv eller låter glida framåt, se bif bild

Ska man köpa någon serie via iTunes så är Proof bättre. Nr 1 är dessutom gratis.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=293348587&mt=8

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Ska man köpa någon serie via iTunes så är Proof bättre. Nr 1 är dessutom gratis.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=293348587&mt=8

Tack för tipset. Det är ju en smaksak vad man gillar och jag tycker Proof känns för "mörk".

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2009-01-02 19:49
Ursprungligen av kia2:

Letar efter ett bra program för att ha koll på vad man skall köpa. Hittade ShoppingList men innan jag köper vill jag gärna höra om det finns något bättre alternativ. Någon som vet?

SplashShopper är det bästa av alla jag testatt. Har även Desktop. Använt det i många år till Palm.
/Berndt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 17:40
Ursprungligen av kia2:

Letar efter ett bra program för att ha koll på vad man skall köpa. Hittade ShoppingList men innan jag köper vill jag gärna höra om det finns något bättre alternativ. Någon som vet?

Jag kör själv på ShoppingList och nöjd. Saknar några småfunktioner, men utvecklarna uppdaterar på rullande band och snart ska multipla inköpslistor finnas tillgängligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:13

Jag använder också ShoppingList (iTunes-länk) och det funkar bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-08 21:45

Ännu en GTD-app har släppts. Firetask heter den och jag tycker den ser väldigt lovande ut, förutom att den saknar synk.

Eftersom jag saknar mac så har jag inte hittat några vettiga gtd-apps som går att synkar så får hoppas på denna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 13:31

Mocha VNC

Själv vill jag tipsa om programmet "Mocha VNC" som många kanske upptäckt men som kanske många inte har gjort. Att styra sin dator utifrån trädgården t.ex. vore väl coolt? Själv styr jag min dator om jag t.ex inte pallar gå ur sängen (ända fram till datorn ). Programmet finns som Lite version men även den fulla versionen för 44kr.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-16 16:33

7000+ beers brands är rätt nice. Saknas dock en hel del öl fast det finns 7000 sorter i den..

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2009-01-16 21:04

Saisuke - kalenderprogram som synkar trådlöst mot googles kalendrar. Många vyer och extremt lätt att lägga in nya möten/events på rätt tid. Med rätt inställningar har den också i princip push-fumktion (den synkar automatiskt när man öppnar kalendern och synkar vid varje ändring på telefonen). Enda nackdelen är att den inte är lika snygg som andra program, och växla mellan dagar med "gester" är krångligt gjort. Det finns dock likadana pilar som i inbyggda kalendern för att växla dagar annars.

Bättre och billigare alternativ än mobileme kalender? Finns både i gratisversion och en för 75:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 17:28
Ursprungligen av iBjorn:

Saisuke - kalenderprogram som synkar trådlöst mot googles kalendrar. Många vyer och extremt lätt att lägga in nya möten/events på rätt tid. Med rätt inställningar har den också i princip push-fumktion (den synkar automatiskt när man öppnar kalendern och synkar vid varje ändring på telefonen). Enda nackdelen är att den inte är lika snygg som andra program, och växla mellan dagar med "gester" är krångligt gjort. Det finns dock likadana pilar som i inbyggda kalendern för att växla dagar annars.

Bättre och billigare alternativ än mobileme kalender? Finns både i gratisversion och en för 75:-

Hej hopp ..
lånar tråden lite:
Vilket program rekomenderar ni och varför
1) Saisuke
2) Personal Informant

Bevaka tråden