Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-20 14:12
Ursprungligen av Patrik D:

LightSaber ska tydligen finnas att få tag i nu, men jag lyckas inte få ner det.

Läste att den drogs ner igen; var inte riktigt dags för släpp tror jag. Kommer nog vilken dag som helst.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-20 14:39

Real Football 2009 är grymt roligt och värt sina 75 spänn. Väntar på den grymma uppdatering som fixar spel via WiFi.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-20 15:23

Galcon äger! Har suttit och spelat det i flera timmar nu och kan inte slita mig. Det är ett extremt snabbt men väldigt klurigt strategispel som dessutom fungerar online.
Ser hur simpelt ut som helst i början, men där finns verkligen hur många strategier som helst när man kommer in i det. Plus att det är nedsatt den här veckan, och det finns en gratis trial.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 12:53
Ursprungligen av shandar:

Galcon äger! Har suttit och spelat det i flera timmar nu och kan inte slita mig. Det är ett extremt snabbt men väldigt klurigt strategispel som dessutom fungerar online.
Ser hur simpelt ut som helst i början, men där finns verkligen hur många strategier som helst när man kommer in i det. Plus att det är nedsatt den här veckan, och det finns en gratis trial.

håller med dig, jag spelar det flera gånger per dag och detta sen när jag skaffade luren- vid release.

Ursprungligen av CEk:

Real Football 2009 är grymt roligt och värt sina 75 spänn. Väntar på den grymma uppdatering som fixar spel via WiFi.

Vore verkligen kanon.

Men är det omöjligt att kommunicera mellan enbart två iPhones eller måste det alltid finnas ett wifi nätverk i närheten?

Stressad ? Svårt att somna ?
Ladda då ned någon/några av dessa program➽

Relax - man kan välja 5 olika videos med ljud, tex Night in Paradise då man ser och hör hur vattnet rullar in mot stranden - mycket fin tycker jag
aSleep - du kan sätta in hur länge du vill höra ett ljud tex Beach with Seagulls
Ambiance - ställ in tex Cat Purr, Frog, Pink Noise os
iRelax electronica collection - där finns Coolvibes, Voyage, Snow osv,timer/paus
iRelax ambient collection - Silence of Contemplation, Angel Whispers, Raindrops osv
Det fungerar...ZZZzzzz...snark, snark

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-21 14:18

Tips på väckarklocka som spelar upp musik istället för ljud?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 02:05
Ursprungligen av Adzam 1:

Tips på väckarklocka som spelar upp musik istället för ljud?

Gör din egen Ringtone! Då kan du i alla fall få 40sek musik. Funkar klockrent!

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2008-09-25 20:51

Simplify Media !
Låter dig streama musik från datorn hemma var du än är.

Shazam och Midomi
2 bra progg som lyssnar av musiken från t.ex radion
Och talar om vilken låt å artist.

Truphone. Helt sinnes.... Vi har ju skype på jobb och jag använder mig av de kontot och ringer härmed "gratis" till alla i hela världen när jag är i ett wifi nät. Rekommenderas till alla som reser mycket

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 02:17

Rensade upp lite OT inlägg.
/Moderator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 12:19

vilket är bästa IM programmet just nu? Helst med stöd för google talk och skype.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 21:58

Excelapp för er som behöver en sådan

Spreadsheet

MacRumors iPhone Blog: First Spreadsheet Application for iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 09:53

nytt program från Aftonbladet (gratis): "tagga"

Gör att du kan fotografera speciella taggar och så öppnas en URL i safari. Fungerar med Aftonbladet och Hitta.se, men man kan även göra egna taggar på beetagg.com

Prova tex denna tagg (leder till 99.se)

Edit: Det finns även en annan liknande applikation som heter "BeeTagg Reader". Den skall tydligen fungera på exakt samma sätt.

Ursprungligen av kia2:

nytt program från Aftonbladet (gratis): "tagga"

Gör att du kan fotografera speciella taggar och så öppnas en URL i safari. Fungerar med Aftonbladet och Hitta.se, men man kan även göra egna taggar på beetagg.com

Prova tex denna tagg (leder till 99.se)

Edit: Det finns även en annan liknande applikation som heter "BeeTagg Reader". Den skall tydligen fungera på exakt samma sätt.

Kul grej, men vad är meningen? Ska man tapetsera upp dessa på väggen för att slippa gå in i bokmärken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 10:19
Ursprungligen av Patrik D:

Kul grej, men vad är meningen? Ska man tapetsera upp dessa på väggen för att slippa gå in i bokmärken?

Kanske inte något för oss geeks. Men ett lätt sätt att få folk i allmänhet att komma ihåg en webbadress.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-01 20:11

Verkar totalt värdelöst och tokhypat..
Ungefär som aftonbladets andra saker.

Programmet Dimensions är som en våt dröm för hantverkare som vill mäta alla möjliga saker tex mäta distanser upp till 25 m med hjälp av iPhones kamera.
Kostar 15 kr i AppStore. Mycket snygg grafik.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-11 12:05

AppShopper: CarTrack (Sports)

Ut och testa era bilar

För er som har iPhone och använder det populära programmet Shazam finns nu också Snapp Tell Explorer. Du tar ett kort på en boks eller CD/DVD´s framsida och du får genast upp information och var du kan köpa boken/musiken.
Har inte programmet (eller iPhone) så vet inte hur det fungerar men det låter som en bra idé.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-13 08:49
Ursprungligen av KaRo:

För er som har iPhone och använder det populära programmet Shazam finns nu också Snapp Tell Explorer. Du tar ett kort på en boks eller CD/DVD´s framsida och du får genast upp information och var du kan köpa boken/musiken.
Har inte programmet (eller iPhone) så vet inte hur det fungerar men det låter som en bra idé.

Helt totalt värdelös i Sverige. Den känner inte igen något jag har testat på.
Vi har ju i regel inte samma framsidor på CD, DVD etc, som de har i USA.

Ursprungligen av kenjon:

Helt totalt värdelös i Sverige. Den känner inte igen något jag har testat på.
Vi har ju i regel inte samma framsidor på CD, DVD etc, som de har i USA.

Det fungerar hur bra som helst för mig, är sjukt imponerad faktiskt!

Visst, den hittar säkert inte allt svenskt men t ex Håkan Hellström funkar. HIttade även N64-spel och ett par obskyra indieplattor utan problem. Även bilder tagna i dåligt ljus kan den använda utan större problem...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-13 10:22
Ursprungligen av mmmikael:

Det fungerar hur bra som helst för mig, är sjukt imponerad faktiskt!

Visst, den hittar säkert inte allt svenskt men t ex Håkan Hellström funkar. HIttade även N64-spel och ett par obskyra indieplattor utan problem. Även bilder tagna i dåligt ljus kan den använda utan större problem...

Kul att den funkar för någon
Det enda som funkade för mej var en otextad DVD köpt utomlands

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-10-13 09:13

Private-I, skickar ett mail till dej om din iPhones GPS-position. Kan vara bra om den blir stulen. Kostar 7 kr. Och funkar....

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-27 13:53
Ursprungligen av kenjon:

Private-I, skickar ett mail till dej om din iPhones GPS-position. Kan vara bra om den blir stulen. Kostar 7 kr. Och funkar....

fungerar den utan att tjuven behöver öppna upp appen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 17:22
Ursprungligen av thor:

fungerar den utan att tjuven behöver öppna upp appen?

Nej, det gör den tyvärr inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-13 12:08

Läste i RunKeepers blogg att deras program blir gratis de närmsta dagarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 18:59

Oh, grymt.. Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 11:25

Google Earth & Prisjakt.se för iPhone!

Google Earth & Prisjakt, två nya riktiga guldkorn!

Läs mer här...

Bevaka tråden